0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.
Ik weet dat het op meerdere locaties gebeurd in elk geval...
Het is overigens ook geen verwijt, meer een vraag. Wij zorgen er gewoon voor dat ze ver van elkaar worden ingesloten of op verschillende wijkteams, maar ik snap goed dat dit in Amsterdam makkelijker is als op het platteland.
Niet dat Vlissingen het platteland is, maar ik begrijp wat je bedoelt. Waar ik dan ook gelijk benieuwd naar ben; waarom worden de winkeldieven geboeid afgevoerd? Is er iets gebeurd wat wij niet hebben gezien, of wordt dat standaard gedaan?
Je weet niet wat er is gebeurd bij de aanhouding door het winkelpersoneel. Misschien hebben ze verzet gepleegd en hebben ze geprobeerd zich aan een aanhouding te onttrekken. In de praktijk wordt overigens door sommige collega's erg veel geboeid. Ik ben nog zo groen als gras, maar moet zeggen dat het verschil tussen de praktijk en de theorie soms nogal groot is.
Ik weet niet precies hoe het met de wetgeving zit, maar denk dat het opendraaien van de radio wel kan. Wordt natuurlijk een ander verhaal wanneer dit voor langere tijd is en/of wanneer dit gebeurt in de nacht. Puur persoonlijke opvatting, heb geen wettelijke onderbouwing
Strafvordering heeft alleen plaats op de wijze bij de wet voorzien.
Voor alles wat de politie doet in het kader van strafvordering en een inbreuk geeft op de grondrechten van een persoon cq. verdachte, moet gestoeld zijn op een bevoegdheid uit een wet. Artikel 1 van het Wetboek van Strafvordering schrijft dat voor. Er wordt al aangegeven dat de muziek niet is ter vermaak maar in feite dus een strafvorderlijk doel beoogt, daarvoor zal dus een bevoegdheid moeten zijn. En of die er is... Leuke casus!
In het kader van strafvordering EN inbreuk maakt op de grondrechten....Ik vraag me af of een luide stereo inbreuk maakt op de grondrechten, ik denk het eigenlijk niet.