EO - Het Politiebureau - vanaf 4 jan om 19:28 op Ned 1

Auteur Topic: EO - Het Politiebureau - vanaf 4 jan om 19:28 op Ned 1  (gelezen 38125 keer)

0 gebruikers (en 7 gasten bekijken dit topic.

DiNozzo

• Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
Reactie #10 Gepost op: 6 januari 2012, 13:46:39
Klopt, maar volgens de EO niet! ::)

Ook de mens achter het uniform komt naar voren. Wat doet het bijvoorbeeld met je als je een bedreigende situatie meemaakt? Het Politiebureau geeft een gezicht aan het uniform.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #11 Gepost op: 17 januari 2012, 01:02:59
Wat mij dan weer opvalt, politie Nederland is bezig met AMOK, politie Nederland geeft daarover nul komma nul informatie naar buiten en met een dergelijk programma nemen we de camera mee en ziet heel Nederland hoe de Politie zich ergens op aan het voorbereiden is ...

Transparantie is goed, tot het een gevaar voor jezelf gaat worden  :-X
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

DiNozzo

• Senior gebruiker
Reactie #12 Gepost op: 1 februari 2012, 22:32:17
We zijn nu een aantal afleveringen verder maar het is nog niet geworden wat ik er van verwacht had. Nu heeft een en ander er ook mee te maken dat er nog steeds gefilmd wordt en dus een en ander ook chronologisch uitgezonden wordt... en sommige weken zijn nu eenmaal wat rustiger dan andere.

Het is wel een veelzijdig beeld maar qua opbouw kunnen ze nog even in de leer bij Omroep Max. Verder is er weinig aandacht en uitleg over waarom er beslissingen genomen worden en wat de politie kan en mag.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein

Groenemotormuis

• Utrecht
  • Senior gebruiker
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #13 Gepost op: 2 februari 2012, 01:11:20
En toch vind ik het wel een leuk inkijkje geven bij de politie. Vind niet zoals in een ander topic is aangehaald dat er soft
word gereageerd. Het is allemaal wat anders gefilmd, niet zoals bij SBS alleen maar actie en lastig doen.

Vond het filmpje van die HGL over de schietpartij wel goed. Ja het kan misschien iets uitgebreider soms, maar je hebt
maar een half uurtje en dan moet je keuzes maken. En als je dan toch zoveel mogelijk wil laten zien dan gaan er
dingen gesneden worden.

Krijgen wij jou trouwens ook nog te zien DiNozzo? Of ben je al langs geweest zonder dat we het weten  ;)
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v

Meneer

• Vrijpol. Brabant (Zuid) Oost
  • Senior gebruiker
    • Politieserie
Reactie #14 Gepost op: 2 februari 2012, 13:51:12
Ik vind het toch ook wel wat hebben. Kan natuurlijk altijd beter, maar inderdaad niet alleen actie en sensatie.

Weet iemand overigens wat die man van de KMAR bij de melding van pasfraude deed?
Politie parka met KMAR rangonderscheidingstekens (7:40 meen ik). Had wel een KMAR blouse aan zag ik later.

DiNozzo

• Senior gebruiker
Reactie #15 Gepost op: 2 februari 2012, 14:12:16
Op het bureau Ede draaien continu 2 wachtmeesters van de KMAR mee. Een en ander heeft te maken met een afspraak over het gebruik van de cellengang en faciliteiten van het bureau is mij door een van hem vertelt. In ruil daarvoor zouden er arrestantenverzorgers komen. De KMAR heeft echter geen arrestantenverzorgers en daarom is de afspraak gemaakt dat er wachtmeesters mee draaien. En die zet je natuurlijk breed in.

Ik ben nog niet in beeld geweest. misschien later. Ik werk op dit moment ook niet meer in Ede maar heb dat een tijdje terug wel gedaan en kom er nog regelmatig.

Meneer

• Vrijpol. Brabant (Zuid) Oost
  • Senior gebruiker
    • Politieserie
Reactie #16 Gepost op: 2 februari 2012, 17:13:44
Ah oke, dat verklaard een hoop. Bedankt DiNozzo! O0

Nick

• Senior gebruiker
Reactie #17 Gepost op: 2 februari 2012, 17:23:45
Zoals ik eerder al zei had ik er ook meer van verwacht. Het is op zich best aardig, alleen mis ik (net als DiNozzo) een beetje de diepgang die beloofd was. Heb al erg veel momenten gezien die 'schreeuwden' om wat uitleg. Desnoods door een voice-over die kort wat uitleg geeft over bijvoorbeeld de bevoegdheden of de reden waarom iets wel/niet gedaan wordt. Daarnaast zie je verschillende functies langs komen zoals de wijkagent, de noodhulper, de hondengeleider en de teamchef. Laat hen dan kort iets vertellen over hun bezigheden en laat bijvoorbeeld een van de aspiranten iets vertellen over de opleiding...

Conclusie: op zich leuk, maar te kort en veel gemiste kansen!
Senior GGP / Oost-Brabant

DiNozzo

• Senior gebruiker
Reactie #18 Gepost op: 7 maart 2012, 19:24:28
Over een paar minuten is er weer een aflevering. Ik zag al een kort stukje van een aanhouding die aardig los ging...

PietjePuk

• Senior gebruiker
Reactie #19 Gepost op: 7 maart 2012, 19:40:09
Zit nu via uitzendinggemist de serie te bekijken en moet zeggen, het valt me nog niet tegen. :)
Het is geen "Bij de politie" maar het is leuke tv, wat meer diepgang zou inderdaad op momenten wel welkom zijn.