Tot zover het taalkundige deel. Om de discussie weer even op gang te helpen: in welke situaties vinden forumleden het wél verantwoord om (eventueel) zonder geluidssignalen te rijden? Zoals ik al heb aangegeven rijden wij op bepaalde instellingen in Den Dolder -in principe- zonder sirene (en in veruit de meeste gevallen ook zonder zwaailichten) omdat anders de cliënten alle brandmelders die ze tegen komen van de muren trekken. Nog andere mogelijke voorbeelden?
Toevallig ken ik de situatie waar jij het over hebt, en weet ik dat de post Den-Dolder zo ongeveer op het terrein van een instelling staat.
Maar ik weet ook dat er een drukke N-weg er vlak langs loopt, waar al de nodige (dodelijke) ongevallen zijn gebeurt. Is het ons probleem dat na een prio1 de patienten hoteldebotel raken? Want dat houdt in dat je dan daar nergens met prio1 kunt rijden.
Je kunt het probleem van patienten die doorslaan niet bij de brandweer neerleggen, dat is toch echt het probleem van de instelling.
Op het terrein van de instelling zelf is het nog geen eens een probleem als daar met niets wordt gereden, maar zodra je de normale weg opgaat is het toch alles op.
Dat dan de instelling een probleem heeft..., lekker boeiend.