Het is inderdaad erg spijtig dat een brigade welke een nette snelheid houdt hiervoor gestraft wordt. Zelf vindt ik het wel netjes overkomen als je preventief rustig vaart, bij repressief is het anders.
9910001
Het staat netjes maar is niet erg doelmatig als je 40 km2 onder je beheer hebt. Huizen heeft eigenlijk maar een héél klein stukje van het Gooimeer en kan dat tuffend af. Dan komt de motor niet goed op temperatuur en zakt de onverbrande benzine langs de zuigers het carter in en vermengt zich daar met de olie.
Het helpt als je de motor zuiniger afsteld maar dan gaat ie niesen en proesten. Pas bij snel varen verdampt de benzine weer uit de olie door de warmte.
Ik vind dat een duidelijke makke van deze motor. Bij de optimax wordt het uitlaatgas gemeten en de benzine/lucht injectie aan de hand van de uitkomst aangepast. Bij 560 toeren komt daar nog maar 1,2 liter per uur aan te pas, tegen de Yamaha bijna 7 l bij het zelfde aantal PK's en toerental. Die benzine moet ergens blijven natuurlijk. Ik weet niet of Yamaha daarmee een slechte motor is, maar goed is het niet.
Henk