Reddingsbrigade `t Span Andijk

Auteur Topic: Reddingsbrigade `t Span Andijk  (gelezen 8283 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #10 Gepost op: 14 januari 2005, 18:59:25
Nou, geloof me RB Andijk is gaat niet over 1 nacht ijs. Zij zijn een van de weinige brigades die elke 5 jaar met een nieuwe boot vaart, en zeker geen kleine, bootjes..
RB Andijk is geen amateurclubje, hebben heel goed over hun investeringen nagedacht..

Wat ik begrepen heb, is dat ze twee honda motoren gekozen hebben, omdat de betreffende dealer/leverancier een twee motoren op reserve heeft staan voor het noodzakelijke storingen. Met andere merken kon de leverancier dat niet garanderen.
Op deze manier hebben ze de continuiteit van deze 't Span redelijk goed in de hand.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #11 Gepost op: 14 januari 2005, 19:14:44
ik snap het iets meer, maar met windkracht 8 zonder motor(en) zitten is ook niet echt pretiig
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #12 Gepost op: 14 januari 2005, 19:35:20
Ik dat van dit soort type motoren nog niet gehoord., maar misschien kunnen we ze het vragen hoe die motoren bevallen..


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #13 Gepost op: 14 januari 2005, 20:55:37
Ik dat van dit soort type motoren nog niet gehoord., maar misschien kunnen we ze het vragen hoe die motoren bevallen..


Nee, Yamaha is goed. De reddingsbrigade Huizen heeft er twee, moeten allebei regelmatig de carters leeggezogen worden omdat er meer benzine als olie inzit. Honda is verschrikkelijk duur, die motoren kosten meer dan 22000 euro per stuk maar het is wel go3ed spul. Maar zuinig zijn ze niet nee... ;D

Henk


Jeff

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 308
Reactie #14 Gepost op: 14 januari 2005, 22:17:17
Ik heb geen ervaring met die motoren maar ik denk dat de V-Tec motoren toch best zuinig zijn. Voluit zulle ze er aardig wat doorheen trekken maar op lagere toerentallen heb je een andere kleptiming die een stuk zuiniger zou moeten zijn, is hier dan niks van waar?


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #15 Gepost op: 14 januari 2005, 22:26:53
zelf heb ik al jaren yamaha, maar met ieder merk zijn er natuurlijk problemen, ik zou  nooit een honda kopen maar dat is mijn mening, misschien is het tegendeel waar
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Terry Rob

  • Gast
Reactie #16 Gepost op: 14 januari 2005, 22:36:50
Ha met al die wensen  :o
Straks ook nog de beroeps.
Dan wel nog wat meer uitrukkingen  ::)


Terry Rob

  • Gast
Reactie #17 Gepost op: 14 januari 2005, 22:41:31
Deze foto kreeg ik nog van Henk de Groot.  ;)

Deze foto is gemaakt met windkracht 7/8.



Terry Rob

  • Gast
Reactie #18 Gepost op: 14 januari 2005, 22:45:57
Deze foto heb ik zelf nog gemaakt toen ik mee mocht om wat foto`s te maken. Met dan aan Henk & Marco.



Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #19 Gepost op: 14 januari 2005, 23:48:17
Ik heb geen ervaring met die motoren maar ik denk dat de V-Tec motoren toch best zuinig zijn. Voluit zulle ze er aardig wat doorheen trekken maar op lagere toerentallen heb je een andere kleptiming die een stuk zuiniger zou moeten zijn, is hier dan niks van waar?

Jawel, maar wanneer ga je nu langzaam met die motoren. Juist als je snel gaat ga je verbruiken. Onze motor gebruikt 1,2 l per uur stationair!! Bij vol gas gaat dat naar 57 liter. Dat is niet zoveel minder als de oude 150 pk's: die gebruikten ruwweg de helft van het vermogen aan liters per uur, dus 75 l. Als (ook bij viertakt) deze jongens voluit gaan praat je toch over 150 l per uur! Zuinig worden ze pas bij lagere toerentallen, dan komt de kunnen de nieuwe technieken hun vruchten afwerpen. Menno heeft een 150 PK Yamaha HDPI (ook al injectie, maar niet in de cylinder en niet in combinatie met lucht en geen turbo zoals onze optimax)  die gebruikt nog bijna 4 l per uur stationair. Maar die neemt ons wel op sleep met 60 km per uur!

Henk