Volgens mij beoogde de wetgever dat men uitgaat van de risico's die men binnen het betreffende bedrijf kan en mag verwachten.
Bij een kwekerij voor schorpioenen moet dus aandacht besteed worden aan de specifieke hulp bij schorpioenbeten. Daar staat tegenover dat EH bij kinderen mag worden overgeslagen.
Als er geen bijzondere risico's zijn, kan men volstaan met de basis BHV opleidingen.
Ik maak per definitie mijn eigen sheets, al dan niet door bestaande presentaties aan te passen, omdat op die manier de presentatie mijn les het beste ondersteund.
Ik weet dan niet alleen wat er staat, maar vooral ook waarom het er zo staat.
Professionele uitstraling moet uit je zelf komen en kan hooguit ondersteund worden door externe organisatie.
Goede docenten kunnen "problemen" benaderen vanuit beleving van de cursist.
Als er niemand zakt, dat wordt er ver onder het nivo getoetst, of zoals vroeger bij het OK gebeurde, zonodig het goede antwoord uit een cursist getrokken wordt.
Ik ken docenten die zichzelf de schuld geven als er overhoopt toch een cursist zakte.
Als je examinatoren vervolgens vraagt of sommige geslaagde kandidaten hun mogen helpen als hen iets direct iets overkomt, dan is dat niet het geval....
Het zal niet lang meer duren, dat een examinator mede aansprakelijk kan worden gesteld als hij een kandidaat heeft gecertificeerd, terwijl hij had kunnen weten dat deze cursist niet bekwaam is om zelfstandig hulp te verlenen.