GRIP 1 Zeer grote brand na OMS (NEC Goffertstadion) Stadionplein - Nijmegen 02-01-2012

Auteur Topic: GRIP 1 Zeer grote brand na OMS (NEC Goffertstadion) Stadionplein - Nijmegen 02-01-2012  (gelezen 10443 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Dimeg

  • Brandweervrijwilliger
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 511
0215 is de pCC - Plaatsvervangend CompagnieCommandant - die wordt bij grote brand opgeroepen, en heeft logistieke taken zoals de waterwinning en verzorging van eenheden regelen. Volgens mij staat de 0215 voor pCC Oost. De meeste 02xx codes zijn voor officieren.


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,953
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Een journalist van Omroep Gelderland - Henri van Veen - meldt op twitter dat de brand 'brand meester' is:

de brandweer is de #brand in #nijmegen meester. #nec #goffert


GLZ

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 949

0211, 0215, en 0216 zouden moeten slaan op een Waterongevallenvoertuig of Brandweervaartuig  :o
De 0xxx nummers zijn functies zonder voertuignummer. Bijvoorbeeld dus de pCC etc


MJWB

  • Ontwerper Tunnelinstallaties, IV NEN3140/3840 en Burgerhulpverlener Hoorn/Zwaag(BLS/AED-bedienaar)
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 112
De 0xxx nummers zijn functies zonder voertuignummer. Bijvoorbeeld dus de pCC etc

Das appart een commandant zonder auto? Moet hij dan liften?  998765 ;)
Alle geschreven teksten zijn geheel op persoonlijke basis en zijn geensinds de mening van enige organisatie of vereniging waaraan ik verbonden ben.


Dimeg

  • Brandweervrijwilliger
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 511
Das appart een commandant zonder auto? Moet hij dan liften?  998765 ;)

zou je bijna denken he ;) de meeste commandanten hebben wel een eigen auto (met lampje etc). Vaak is er een dienstauto die bij het piket hoort. Omdat de functie regionaal is, en de voertuigen per cluster zijn vrijgemaakt wordt de functie gealarmeerd en niet de auto.


mallemiering

  • bevelvoerder, centralist MKB
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 580
    • GMK Zaanstreek/Waterland
Een verklaring van de roepnummers Gelderland Zuid is te vinden op:

http://112gelderland-zuidnieuws.webklik.nl/page/roepnummers-brandweer-gelderland-zuid    O0
Assumption is the mother of all fuck-ups


GLZ

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 949
Das appart een commandant zonder auto? Moet hij dan liften?  998765 ;)
that 'll be the day...

Het gaat er niet om dat er geen voertuig is, maar dat er geen koppeling tussen voertuig en functie is. Sommige mensen hebben functies waarvoor geen apart voertuig beschikbaar is of meerdere functies tegelijk (een HOvD is ook ROGS en CC, een tweede HOvD/ROGS/CC wordt overigens daarna opgeroepen om een van de andere functies te vervullen)


Adriaan1988

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 913
ik zie een piket auto van de ambulance dienst op de foto achter een man is dat de 08-380?.


Sebosch

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 184
  • 112 als elke seconde telt
ik zie een piket auto van de ambulance dienst op de foto achter een man is dat de 08-380?.

Volgens mij de 08-801 de OVDG


Adriaan1988

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 913
Volgens mij de 08-801 de OVDG
de ovdg is niet geallermeerd. en zag een foto met het roepnummer duidelijk. dat was de 08-380