Straffen in Nederland...welke zou u (niet) willen veranderen en waarom?

Auteur Topic: Straffen in Nederland...welke zou u (niet) willen veranderen en waarom?  (gelezen 22758 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #110 Gepost op: 3 augustus 2013, 19:43:07
Citaat van: Red link=msg=1188601 date=1375548523
En als iemand weigert wat dan?....
Dan werkt die persoon niet maar krijgt gewoon 3 keer per dag eten en drinken maar buiten de poort van het terrein zal hij maar 1 keer komen en dat is na zijn/haar overlijden.
Niet te moeilijk denken Red maar gewoon simpel en logisch.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Asterix 900

  • Railsector België & ex-centralist 112 België
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 915
Reactie #111 Gepost op: 3 augustus 2013, 20:01:47
Citaat van: enrico1972 link=msg=1188614 date=1375551710
Neem alleen al de buitenlanders ( veel al uit het Oostblok ) die voor veel te lagen lonen ( dus onder het minimumloon ) betaald worden waardoor Nederlandse werkelozen thuis zitten met een uitkering.

Daarom zeg ik geen mensen meer het land in laten en eerst onze eigen Nederlanders aan het werk zetten die kunnen werken.
We hebben volgens de laatste cijfers 675.000 werkelozen per Juni 2013 en dat zijn er 100.000 meer dan een half jaar geleden http://www.cbs.nl/nl-NL/menu/themas/arbeid-sociale-zekerheid/publicaties/artikelen/archief/2013/2013-048-pb.htm

Er staan bijna 100.000 vacatures open. Als het allemaal zo simpel is, waarom beginnen daar maandag dan geen 100.000 werklozen met Nederlands paspoort te werken?


Asterix 900

  • Railsector België & ex-centralist 112 België
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 915
Reactie #112 Gepost op: 3 augustus 2013, 20:10:02
Citaat van: enrico1972 link=msg=1188600 date=1375548307
Dan neem je een oude legerbasis met een groot hek er omheen en stel je die persoon daar ter beschikking van de staat en laat je hem daar levenslang werkzaamheden verrichten 12 uur op en 12 uur af zonder er voor betaald te krijgen.
Om eten en drinken hoeft de persoon in kwestie zich niet druk te maken dat krijgt hij van rijkswege verstrekt.

Het 'probleem' bij dit systeem is dan weer dat het concurrentievervalsend werkt. Wanneer je gevangenen gratis 12 uur per dag laat werken, moet de overheid voor die taken geen beroep doen op een privé-firma. Die firma grijpt hierdoor naast inkomsten waardoor ze op termijn werknemers zal moeten ontslaan. Daardoor komen er werklozen bij en dat is nu net datgene dat jij wil bestrijden. Erg logisch klinkt het dus allemaal niet. Bovenstaande heeft zich trouwens al in verschillende landen voorgedaan.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #113 Gepost op: 3 augustus 2013, 20:13:21
Citaat van: enrico1972 link=msg=1188614 date=1375551710
Volgens mij hoeft het helemaal niet zo duur te zijn. Maar dan moet je wel als een productiebedrijf werken en niet gaan lantefanteren.
Als je volledig uitgeprocedeerd bent en de doodstraf is uitgesproken dan wordt je naar een cel gebracht waar binnen 24 uur de doodstraf wordt uitgevoerd.
Je wordt vast gebonden aan een bed en je krijgt een spuit met dodelijke medicatie ingespoten en je sterft.
Vervolgens komt er een arts om de dood te constateren en de familie kan je binnen 7 dagen begraven of cremeren.
Volgens mij kan je dan redelijk kosten dekkend werken en heeft de detentie tot aan de dood niet veel geld gekost voor de belastingbetaler.

Wat denk je dat al die processen kosten? Immers omdat fouten onomkeerbaar worden zal je nog meer zekerheden moeten inbouwen. Een onterechte gevangenisstraf kan je terugdraaien, de doodstraf niet. Je roept als rechtstaat 'foei, je mag geen mensen dood maken' terwijl jij dat wel doet onder het mom van recht. Alleen in de VS al zijn er tientallen gevallen bekend waarbij iemand onschuldig bleek na uitvoering van de doodstraf. En nog meer die op het laatste moment toch onschuldig bleken te zijn. Jammer, zeker als het iemand van jou familie betreft.

Citaat
Nee al die gelukszoekers die hier met een uitkering zitten kost ons als belastingbetaler geen geld natuurlijk.
Neem alleen al de kwestie van de diverse toeslagen die onterecht zijn uitgekeerd wat ons klauwen met geld kost en zeer waarschijnlijk nooit gaan terug zien.
Neem alleen al de buitenlanders ( veel al uit het Oostblok ) die voor veel te lagen lonen ( dus onder het minimumloon ) betaald worden waardoor Nederlandse werkelozen thuis zitten met een uitkering.

Die laag-betaalde Polen die hier werken voor vaak inderdaad veel te lagen lonen doen dat zodat jij je appeltje hier voor 2.79 de kilo kan halen. Laat je dat doen door onze werklozen dan kost je dat een stuk meer. Bovendien maak je iemands motivatie er niet beter op als hij met twee universitaire opleidingen appels gaat plukken. Daar maak je zo iemand diep ongelukkig mee. Hij wordt contra-productief en kost dus niet alleen meer geld maar zal er ook minder voor uitvoeren.

Citaat
Met de wet overtreden heb ik het i.i.g. minimaal over misdrijven.
Als men zakt voor de cursus parachutspringen dan heeft het land waar de persoon in kwestie weinig kosten namelijk alleen de begrafenis of crematie.
Dat zal de diplomatieke banden vast beter maken. En er is inmiddels wel bewezen dat zonder diplomatieke banden de export aardig op zijn gat gaat.

Citaat
Over het koningshuis zal ik weinig zeggen maar wat mij betreft had dat hele gebeuren nooit bestaat.
Als je terug gaat kijken en vertaalt naar hoe het de afgelopen decenia genoemd wordt dan pleegde Koning Willem III  
incest ( met zijn 1e vrouw ) en toen hij met Wilhelmina verloofde ( als 2e vrouw ) kan je het pedofelie noemen want zij was net 20 jr en hij was 61 jr.
Verder had men toen al nauwe banden met de Duitsers en vervolgens kregen wij in 1932 een volkslied wat in de 2e regel heeft staan "ben ik, van Duitsen bloed," en nu zit er een Koning die half Duits is en getrouwd met een dochter van zoals het er nu naar uit ziet een foute Argentijn die in een regering heeft gezeten.
Wat mij betreft stinkt dat hele zaakje daar al een paar eeuwen en mag het snel opgedoekt worden.
Niet zo heel lang geleden waren wij nog precies zo als wat wij nu in het midden-oosten veroordelen. Een ongelovige werd op de spies gezet of in de rivier gegooid. Incest en kinderhuwelijk werd compleet anders tegenaan gekeken. De tijdsgeest hier is nu (gelukkig) veranderd maar jij bent deels blijven hangen. Een jonge vrouw met oudere man kan niet maar iemand ter dood brengen kan wel gewoon...?

Citaat
Friesland is gewoon een provincie in Nederland dus ben je volgens mij Nederlander maar volgens mij denken een hoop Friezen dat ze een eigen land zijn binnen Nederland.
Als je in Turkije geboren bent en afstamt van 2 volbloed Nederlandse ouders en de ouders daar van enzovoorts enzovoorts dan ben je heel simpel een Turk met een Turkspaspoort. Je kan pas een halfbloed Turk of 3/4 Turk zijn als 1 van je ouders of de ouders daarvoor enzovoorts enzovoorts van Turkse afkomst is.
Dat ik jou dat moet uitleggen valt me nog al tegen eigenlijk.

Je hoeft mij niets uit te leggen. Ik weet prima hoe het werkt, en volgens mij een stuk beter dan jij! Als mijn moeder dus op vakantie bevalt dan ben ik in jou ogen ineens een buitenlander ook al kom ik uit Nederland, ben hier verwekt en in de buik gegroeid. En toch ben ik voor jou ineens een ongewenst persoon dat ineens geen rechten meer heeft als het wel gebeurd.
De opmerking over Friesland ging er over de opmerking van amstaf3 dat iemand die in Utrecht geboren was nooit een Amsterdammer kan worden.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #114 Gepost op: 3 augustus 2013, 21:25:02
Citaat van: enrico1972 link=msg=1188615 date=1375551787
Dan werkt die persoon niet maar krijgt gewoon 3 keer per dag eten en drinken maar buiten de poort van het terrein zal hij maar 1 keer komen en dat is na zijn/haar overlijden.
Niet te moeilijk denken Red maar gewoon simpel en logisch.
Ja heel simpel en logisch...

Ik mag kiezen, 12 uur slavenarbeid uitvoeren, geen cent verdienen, en een paar maaltijden weghappen of lekker mijn tijd uitzitten zonder te werken.

Denk je werkelijk dat er dan 1 gevangene is die gaat werken?  ::)
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


MisterQ

  • Hoofdagent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 187
Reactie #115 Gepost op: 3 augustus 2013, 22:10:21
Citaat van: Red link=msg=1188646 date=1375557902
Ja heel simpel en logisch...

Ik mag kiezen, 12 uur slavenarbeid uitvoeren, geen cent verdienen, en een paar maaltijden weghappen of lekker mijn tijd uitzitten zonder te werken.

Denk je werkelijk dat er dan 1 gevangene is die gaat werken?  ::)
Precies. Dan maar verticaal erin en horizontaal eruit! Gratis onderdak, gratis eten en geen verplichtingen!
Hoofdagent Eenheid Rotterdam. mag ik je pasfoto? ik spaar natuurrampen.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #116 Gepost op: 4 augustus 2013, 02:38:37
Citaat van: Arie link=msg=1188536 date=1375523987
Staat op 20 km/u te snel ook 7 maanden celstraf, 2 maanden voorwaardelijk en 4 jaar rijontzegging dan?

Ik maak altijd de ''grap'', ''In Nederland kunt u beter het verkeerslicht stelen in plaats van het rode licht negeren''  ::)

Winkeldiefstal = schikkingsvoorstel 150/180 euro.
Negeren rood licht = 220 euro
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #117 Gepost op: 4 augustus 2013, 08:47:48
Citaat van: Jerommeke link=msg=1188712 date=1375576717
Ik maak altijd de ''grap'', ''In Nederland kunt u beter het verkeerslicht stelen in plaats van het rode licht negeren''  ::)

Winkeldiefstal = schikkingsvoorstel 150/180 euro.
Negeren rood licht = 220 euro

sinds wanneer staat er een verkeerslicht in een winkel???   :D :D :D :D
maar de strekking begrijp ik hoor (en ben t met je eens)
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


INRI

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 640
Reactie #118 Gepost op: 28 augustus 2013, 15:04:25
Ik kan helemaal nergens het topic over deze mishandeling terugvinden  >:( Dus dan hier maar:

Lagere straffen voor mishandeling Eindhoven door beelden
De rechtbank in Den Bosch heeft woensdag lagere straffen opgelegd aan drie Belgische verdachten die in januari betrokken waren bij een mishandeling in Eindhoven, omdat beelden van het geweld zijn uitgezonden.

Hoofdverdachte Brent L. (17) kreeg tien maanden jeugddetentie opgelegd, waarvan vier woorwaardelijk, terwijl twee jaar tegen hem was geëist. Tegen medeverdachte Tom K. (17) werd een jaar cel geëist, maar hij kreeg woensdag zes maanden opgelegd, waarvan drie voorwaardelijk.
De rechter verklaarde woensdag dat de hoofdverdachten zo vaak getrapt hebben dat het slachtoffer dood had kunnen zijn. Daarom wordt hen poging tot doodslag verweten. Bovendien hebben ze het slachtoffer hulpeloos achtergelaten. Wel heeft de rechter in de strafbepaling meegenomen dat zij hun excuses hebben aangeboden.

Brett S. (19), een vierde verdachte, is eerder vrijgelaten om te voorkomen dat hij langer in voorarrest zou zitten dan de straf die tegen hem werd geëist: acht maanden cel waarvan vier voorwaardelijk. Hij kreeg woensdag twee maanden celstraf opgelegd.
Tegen Stefano B. was zeventig uur taakstraf geëist wegens openlijke geweldpleging, maar hij werd vrijgesproken.

Vestdijk
In totaal zeven jongens waren begin januari 2013 betrokken bij de mishandeling van een 22-jarige jongen aan de Vestdijk in Eindhoven. Het slachtoffer werd geschopt en geslagen en kreeg trappen tegen het hoofd terwijl hij op de grond lag.
Beveiligingscamera's registreerden de gebeurtenis en toen de politie de beelden naar buiten bracht kreeg de zaak veel aandacht in de media. Het slachtoffer had een hersenschudding, twee blauwe ogen, en hoofdwonden.

Kritiek
​De rechter uitte woensdag kritiek op de officier van justitie. Door de bewakingsbeelden openbaar te maken, is inbreuk gemaakt op de persoonlijke levenssfeer van de verdachte, zegt de rechter. Het was te voorzien dat beelden werden overgenomen en eindeloos herhaald kunnen worden op internet.
Bovendien is er in strijd met de regels rondom de opsporing gehandeld omdat er geen overleg is geweest met de hoofdofficier of de persofficier. Er is volgens de rechter niet geprobeerd om de verdachten met minder ingrijpende opsporingsmiddelen te vinden.

'Goede methode'
Het OM zag in januari geen andere mogelijkheden om de verdachten van de ernstige mishandeling in Eindhoven op te sporen dan door bewakingsbeelden uit te zenden.
''Het ging om een heel ernstig feit. De maatschappij vraagt dan om een snelle oplossing. We hebben gemeend dat dit een goede methode was'', herhaalde persofficier van justitie Juliette Nederlof woensdag in reactie op de uitspraak in de zaak tegen de vier jeugdige verdachten.
Ze bleef erbij dat de verdachten het aan zichzelf te danken hebben dat de zaak zo'n enorm effect heeft gehad. Ze kon nog niet zeggen of het OM in het vervolg voorzichtiger omgaat met het tonen van beelden na duidelijke kritiek van de rechter.

BRON


Jims

  • o.a. Centralist GMK
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,981
Reactie #119 Gepost op: 28 augustus 2013, 15:07:19
Citaat van: DvdW link=msg=1196087 date=1377695065
Ik kan helemaal nergens het topic over deze mishandeling terugvinden  >:( Dus dan hier maar:

Lagere straffen voor mishandeling Eindhoven door beelden
De rechtbank in Den Bosch heeft woensdag lagere straffen opgelegd aan drie Belgische verdachten die in januari betrokken waren bij een mishandeling in Eindhoven, omdat beelden van het geweld zijn uitgezonden.
BRON
Justitie in hoger beroep tegen uitspraak Brent L. en Tom K.
DEN BOSCH - Justitie gaat in hoger beroep tegen de uitspraak die de rechtbank in Den Bosch woensdag deed tegen Brent L. en Tom K. in de zogenoemde ‘kopschopperszaak’.
Ze vindt de straf die het tweetal kreeg te laag. Ook is justitie het niet eens met de strafvermindering van twee maanden die de rechter toepaste omdat camerabeelden van de mishandeling op tv zijn uitgezonden.

Jeugdgevangenis
Brent L. en Tom K. worden gezien als de hoofdverdachten in de mishandeling begin januari van een 22-jarige man op de Vestdijk in Eindhoven. De rechtbank veroordeelde Brent L. tot tien maanden jeugdgevangenis, waarvan vier voorwaardelijk. Tom K. kreeg zes maanden jeugdgevangenis opgelegd, waarvan drie maanden voorwaardelijk

Overplaatsing gevangenis
De rechter vond het uitzenden van de beelden een inbreuk op de persoonlijke levenssfeer van de verdachten. Die werden tot in hun huis achtervolgd. Een andere verdachte Brett S. moest vanwege zijn eigen veiligheid worden overgeplaatst naar een andere gevangenis.

Bron: http://www.omroepbrabant.nl/?news/1984751243/Justitie+in+hoger+beroep+tegen+uitspraak+Brent+L.+en+Tom+K.+.aspx
If you can dream it, you can do it.