Straffen in Nederland...welke zou u (niet) willen veranderen en waarom?

Auteur Topic: Straffen in Nederland...welke zou u (niet) willen veranderen en waarom?  (gelezen 23706 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Asterix 900

• Railsector België & ex-centralist 112 België
  • Senior gebruiker
Reactie #90 Gepost op: 3 augustus 2013, 11:43:19
Citaat van: enrico1972 link=msg=1188487 date=1375507167
Er zijn sowieso minimaal 3 opties om wat meer lucht in de NL'se gevangenissen te krijgen.

1. Laat de regering eerst maar eens de grenzen dicht gooien voor vrij verkeer van personen.
    Bijkomend voordeel is dat we gelijk de kans krijgen dat onze NL'se werkeloze aan een baan kunnen komen.

Volgens het Nederlandse Centraal Bureau voor de Statistiek stonden er eind maart 97.000 vacatures open. Mocht jouw redenering opgaan, waarom zijn er dan nu geen 97.000 werklozen (met NL-nationaliteit) minder in Nederland en is het aantal openstaande vacatures 0?

2. Een wet maken dat ondanks dat je zelf in NL geboren bent maar jou vader en opa niet en jij overtreed de wet dat je
    hele familielijn het land wordt uitgezet naar land van herkomst ongeacht of je een NL paspoort hebt.

Waarom zou je mensen die niets misdaan hebben het land uitzetten? Dan zou men even goed jou het land kunnen uitzetten mocht je buurman een oplichter blijken te zijn.

Mocht het land van herkomt niet mee willen werken aan onze maatregelen dan is er nog maar 1 optie over en dat is veroordeelden met een militair toestel vliegen naar het land van herkomst en een cursus parachutspringen te geven boven het land van herkomst.

Waarop die parachutespringers natuurlijke per direct naar Schiphol worden teruggestuurd en Nederland in de meeste landen geen toegang meer krijgt tot het luchtruim  :) En wat is er dan opgelost?

Asterix 900

• Railsector België & ex-centralist 112 België
  • Senior gebruiker
Reactie #91 Gepost op: 3 augustus 2013, 11:47:43
Citaat van: moppersmurf link=msg=1188509 date=1375516764
Al met al klakkeloos roepen dat een onderzoek iets heeft aangetooont is  :-X.

Het is natuurlijk altijd goed om een gezond-kritische houding aan te nemen maar is er een alternatief voor dat onderzoek om het beleid op te baseren? Toch niet het "buikgevoel" of wat er wordt geroepen in de fabriekskantine? Dan nog liever onderzoek en statistieken....

amstaf3

• Senior gebruiker
Reactie #92 Gepost op: 3 augustus 2013, 11:48:03
Dat de straffen in Nederland totaal de weg kwijt zijn wist iedereen wel, dat het OM en rechters meer rekening houden met daders dan slachtoffers wisten we ook al, dat het overgrote deel van de gerechtelijke macht D66,PVDA,SP, GroenLinks stemmers zijn wisten we ook al.
Je kan beter iemand doorrijden dan dat je 20km te hard rijd.
Ben ook een zeer groot voorstander van niet het land van geboorte is uitgangspunt maar voorouders.

Off topic.
Net zoiets als je geboren bent in Deventer en je verhuist naar Rotterdam dan ben je ineens Rotterdammer.
Nee je bent en blijft Deventenaar en zal nooit Rotterdammer worden.
Hetzelfde geld je naar Amsterdam verhuist maar je zal nooit Amsterdammer worden.
CARPE DIEM QUAN MINIMUM CREDULA POSTERO oftewel Pluk de dag, vertrouw zo weinig mogelijk op de volgende

Red

• HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
Reactie #93 Gepost op: 3 augustus 2013, 11:51:05
Citaat van: amstaf3 link=msg=1188532 date=1375523283
Ben ook een zeer groot voorstander van niet het land van geboorte is uitgangspunt maar voorouders.
Aha, dus ik ben Nederlander, mijn beide ouders zijn nederlands, maar omdat een van mijn vier grootouders uit Duitsland komt mag ik uitgezet worden naar Duitsland als ik crimineel zou worden?....

Zoek overigens even de definitie op van voorouders en dan zal je zien dat we dan iedereen kunnen uitzetten, ook jou... Als we maar ver genoeg teruggaan in je stamboom vinden we vanzelf iemand die uit een ander land afkomstig is.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.

Arie

• Senior gebruiker
    • Regio15
Reactie #94 Gepost op: 3 augustus 2013, 11:59:47
Citaat van: amstaf3 link=msg=1188532 date=1375523283
Je kan beter iemand doorrijden dan dat je 20km te hard rijd.

Staat op 20 km/u te snel ook 7 maanden celstraf, 2 maanden voorwaardelijk en 4 jaar rijontzegging dan?
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)

Nick

• Senior gebruiker
Reactie #95 Gepost op: 3 augustus 2013, 12:12:29
Citaat van: Red link=msg=1188534 date=1375523465
Aha, dus ik ben Nederlander, mijn beide ouders zijn nederlands, maar omdat een van mijn vier grootouders uit Duitsland komt mag ik uitgezet worden naar Duitsland als ik crimineel zou worden?....

Dan ga ik met je mee. Een van mijn acht overgrootouders is in 1909 net over de grens geboren. Ze is inmiddels 103, woont hier al zo'n 102 jaar en een paar maanden, maar is blijkbaar toch nog geen Nederlander.

Iedereen heeft het recht op een eigen mening. Doorgaans heb ik ook respect voor ieders mening, maar de bullsh*t die hier tentoongespreid wordt gaat helemaal nergens over. Maak van je hart geen moordkuil, maar kijk iets verder dan je neus lang is. En dan het gemak waarmee statistieken op voorhand worden afgeserveerd. Jammer..

Hier laat ik het even bij, een inhoudelijke reactie op mijn voorgangers heeft waarschijnlijk weinig nut.  :-\
Senior GGP / Oost-Brabant

zwelgje

• Burger met bijzondere interesse in wetgeving en organisatie structuren
  • Senior gebruiker
Reactie #96 Gepost op: 3 augustus 2013, 12:13:39
2. Een wet maken dat ondanks dat je zelf in NL geboren bent maar jou vader en opa niet.

Zo voorzie ik dat vanaf nu er alleen nog maar kinderen geboren worden met een onbekende vader.......

Maar waarom zo soft, en alleen kijken naar vader en opa?
Gewoon de hele stamboom volgen, en terugsturen naar het eerste buitenland wat je tegenkomt.
En waarom alleen misdadigers?
Gewoon iedereen controleren op de stamboom en preventief uitzetten! Om een signaal te geven dat het serieus is, beginnen we met het Koningshuis en Wilders!

Mocht het land van herkomt niet mee willen werken aan onze maatregelen dan is er nog maar 1 optie over en dat is veroordeelden met een militair toestel vliegen naar het land van herkomst en een cursus parachutspringen te geven boven het land van herkomst.

Waarop het land van herkomst met een toestel naar Nederland vliegt en die persoon een vervolgcursus aanbied, met dank aan de Nederlandse staat voor de uitrusting en de basiscursus.
Als je niet veel onthoudt, kan je ook niet veel vergeten

MisterQ

• Hoofdagent
  • Forum gebruiker
Reactie #97 Gepost op: 3 augustus 2013, 12:23:35
Ach eigenlijk maak ik me niet druk om het geneuzel van enrico en zijn gelaat in dit topic.
Aangezien het in strijd is met de grondwet en de Universele verklaring van de rechten van de mens van de VN waar Nederland ook een
handtekening heeft neergezet. 98uiye
Hoofdagent Eenheid Rotterdam. mag ik je pasfoto? ik spaar natuurrampen.

sylvester1986

• Gast
Reactie #98 Gepost op: 3 augustus 2013, 12:27:09
Citaat van: zwelgje link=msg=1188518 date=1375519226
Doodstraf ben ik principieel tegen. Belangrijkste redenen:
- Te lichte straf voor sommige misdrijven.
???

Martijn95

• Student Integrale Veiligheid (IV)
  • Forum gebruiker
Reactie #99 Gepost op: 3 augustus 2013, 12:44:24
Weet nog wel een voordeel te noemen.
Elke dag dat zo'n klereleijer niet meer leeft kost het ons als belastingbetaler ook geen geld meer.

Verder ben ik het volledig met je eens Zijlvaart67  O0 O0

Er zijn sowieso minimaal 3 opties om wat meer lucht in de NL'se gevangenissen te krijgen.

1. Laat de regering eerst maar eens de grenzen dicht gooien voor vrij verkeer van personen.
    Bijkomend voordeel is dat we gelijk de kans krijgen dat onze NL'se werkeloze aan een baan kunnen komen.

2. Een wet maken dat ondanks dat je zelf in NL geboren bent maar jou vader en opa niet en jij overtreed de wet dat je
    hele familielijn het land wordt uitgezet naar land van herkomst ongeacht of je een NL paspoort hebt.

3. Kom je zelf oorspronkelijk uit het buitenland en ben je hier komen wonen, werken en leven zonder je ouders of
    voorouders dan krijg je een enkele reis land van herkomst en zit je daar je straf uit.

In alle gevallen geldt dat er een aantekening komt in onze systemen dat je nooit meer gewenst bent in NL.

Bah, dit vind ik best wel ver gaan to be honest.

Anyways, er zijn zeker een aantal straffen die te laag zijn. Neem als voorbeeld die doodrijder recentelijk. Ik was echt verbaasd toen ik las dat er eerst 240 uur taakstraf werd gegeven en dat het ook nog eens wordt verdedigd door een OvJ.

Het is ook frustrerend, dan heb je iemand van straat afgehaald die een gevaar is voor anderen, en de volgende dag staat de betreffende persoon weer op straat met een dagvaarding.  

Ik denk ook niet echt dat er op korte termijn veranderingen komen qua strafmaten helaas, we moeten het doen met wat we hebben.  :-X