Straffen in Nederland...welke zou u (niet) willen veranderen en waarom?

Auteur Topic: Straffen in Nederland...welke zou u (niet) willen veranderen en waarom?  (gelezen 23696 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Kusje

• Senior gebruiker
Reactie #20 Gepost op: 3 januari 2012, 19:38:52
1) wanneer voelt iets als recht gedaan worden
2) voelt men zich in het nieuwe huis dan wel veilig

Ik krijg de indruk dat men ook wel (eens) overdrijft / zeilig wilt doen  enz  
 98uiye   98uiye
natuurlijk zou ik het ook niet leuk vinden dat als ik thuis kom en mijn huis is over hoop gehaalt en er zijn spullen weg.   (wel de tv meenemen dan kan ik eidenlijk een flatscreen kopen  :D )

Ik ben het eens wat betreft je punt betreffende de scheefgroei maar er zijn meer automobilisten die de fout in gaan dan overige  (dus daar valt meer geld te halen)
En kan men van een kale kip niet plukken.

Nick

• Senior gebruiker
Reactie #21 Gepost op: 3 januari 2012, 21:09:30
1) wanneer voelt iets als recht gedaan worden

Daar is natuurlijk geen objectieve maat voor te geven, maar in mijn ogen is het wel iets dat meegewogen moet worden door een OvJ en/of rechter.

Verder was de woninginbraak slechts een van de vele voorbeelden, feit blijft dat misdrijven vaak een grote impact maken op de slachtoffers.
Senior GGP / Oost-Brabant

Dinges

• Senior gebruiker
Reactie #22 Gepost op: 4 januari 2012, 09:19:46
  (wel de tv meenemen dan kan ik eidenlijk een flatscreen kopen  :D )

Geen dief haalt het nog in z'n hoofd om met zo'n zware kast te gaan sjouwen, zo'n ouderwetse beeldbuis... :D
Net als een videorecorder; zelfs een kringloopwinkeltje wil het spul niet hebben.

Kusje

• Senior gebruiker
Reactie #23 Gepost op: 4 januari 2012, 16:40:05
Geen dief haalt het nog in z'n hoofd om met zo'n zware kast te gaan sjouwen, zo'n ouderwetse beeldbuis... :D
Net als een videorecorder; zelfs een kringloopwinkeltje wil het spul niet hebben.

En daar moet nu een hoge straf op komen   ;D   ;D   ;D    098uo   98uiye   98uiye

sylvester1986

• Gast
Reactie #24 Gepost op: 13 februari 2012, 22:11:03
Plukze-wetgeving mag van mij wel blijven.

WRRacing

• Geinteresseerde
  • Forum gebruiker
  • AED's redden een leven
Reactie #25 Gepost op: 14 februari 2012, 21:27:21
ik ben een voorstander van de ultieme straf.

Sommige mensen plegen zulke ernstige delicten, dat die straf daar passend voor zou zijn.
Sietske H. , Volkert v/d G. , Henk H.? (zwemleraar)

Wat zulke mensen kunnen niet terug in de maatschappij...
De ene zijn dood is de andere zijn brood. Doe ff normaal, dan doe je al gek genoeg. Behandel de mensen in alles zoals je wilt dat ze jullie behandelen

Kusje

• Senior gebruiker
Reactie #26 Gepost op: 14 februari 2012, 21:38:37
Tegen, want er zijn ook in Nederland mensen ten onrechte veroordeelt........................   hebben deze dan pech? Want deze kunnen dan ook niet meer terug in de maatschappij.............

sylvester1986

• Gast
Hogere straffen tegen mensen die door een Rood kruis rijden.
Zie: Weggebruikers negeren Rode kruizen.

sylvester1986

• Gast
Reactie #28 Gepost op: 14 december 2012, 00:46:24
Dit zou ik willen veranderen, want een boete van €100 heb je met de huidige prijzen zo te pakken.
Citaat
De strafbeschikking kan, net als een transactie of een veroordeling door de rechter, worden opgenomen in de Justitiële Documentatie. Bij een strafbeschikking gebeurt dit over het algemeen als iemand een misdrijf heeft gepleegd of als een opgelegde boete voor een overtreding 100 euro of hoger is.
http://www.cjib.nl/onderwerpen/strafbeschikking/

Groenemotormuis

• Utrecht
  • Senior gebruiker
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #29 Gepost op: 14 december 2012, 11:52:10
Dit zou ik willen veranderen, want een boete van €100 heb je met de huidige prijzen zo te pakken.http://www.cjib.nl/onderwerpen/strafbeschikking/
Als het goed is (zo is het mij toendertijd uitgelegd) zijn de mulderfeiten niet meegenomen.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v