Stelen kan nooit uit noodzaak zijn, ik hoef nooit en te nimmer direct de dupe te worden van een andermans armoede. Klinkt hard, maar wel mijn realiteit, je hebt maar met je handen van mijn spullen af te blijven.
Iemand die zover gaat met stelen dat hij levenslang krijgt, tja het lijkt me niet echt fijn om je levenlang in de bak te zitten, maar als ze het zo willen kunnen ze het wat mij betreft krijgen. Of ze nu dagelijks hun methadon en broodje bij instanties als de regenboog krijgen of hun leven lang "op water en brood"zitten, zoveel zal het nu allemaal ook weer niet schelen.
Zoals jij het beredeneert zal er nooit een oplossing zijn, maar als ze vast zitten blijven ze in elk geval van mijn spullen af.
Er komt inderdaad nooit een oplossing komen voor criminele activiteiten........ het is er altijd geweest en het zal altijd blijven.
Wat mij opvalt aan jouw betoog is dat het voornamelijk om jouw spullen maar er zijn ook andere vormen van diefstal
Daarnaast zeg je dat elke inbreker/crimineel een verslaafde is...........dat is een beetje kort door de bocht.
Het kost jouw ook geld als zo iemand levenslang de bak in gaat. Maar dat schijn je niet in te (willen) zien.
Want je hebt het enkel en alleen over jouw spullen. Dat is tastbaar: de zoveelste belastingverhoging niet.............
Ik denk dat als het zo met Nederland door gaat er meer dieven bij komen.......... Natuurlijk is het niet goed maar het is ook wat in de hand wordt gewerkt. Als je van 90 euro per maand rond moet komen............. Ik kan me indenken dat die mensen dan eens wat stelen.
Ik praat het niet goed maar ik zeg dat ik het me kan indenken.
(als ik iemand zo weten die zo leeft dan zal die het van mij krijgen maar men houd de schijn op, wat ik ook zou doen)