EHBO op de fiets

Auteur Topic: EHBO op de fiets  (gelezen 4699 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

cavia

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,111
Reactie #10 Gepost op: 31 december 2011, 01:04:40
fietspomp?


KME

  • Gast
Reactie #11 Gepost op: 31 december 2011, 07:47:34
Misschien interessant om te weten dat de beademing gebeurt d.m.v. de fietspomp.

Sarcastisch?


Jim

  • Ambulanceverpleegkundige & anesthesiemedewerker
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 647
  • When in doubt, knock'em out
Reactie #12 Gepost op: 31 december 2011, 11:17:46
Misschien interessant om te weten dat de beademing gebeurt d.m.v. de fietspomp.

 ;D O0
CHAOS: Chief Has Arrived On Scene Waar cyanose is, is leven; nog heel even!


zwaailamp

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 146
  • bijrijder op een gele bus....
Reactie #13 Gepost op: 31 december 2011, 12:21:52
ohohoh,

waarom zou ik in godsnaam bij een onwelwording Harry op zijn fiets bellen??? die vervolgens alsnog een ambulance laat bellen? voorbijgangers laat doorfietsen en na de melding ook geen instructies geeft aan de melder om alvast te beginnen met reanimeren?

En waarom trek je als EHBO-er een MMT pak aan, inclusief SOL logo's? ooit de stille wens gehad om ambu pleeg te worden, maar niet capabel genoeg? dus dan maar er een hobby van maken?
Iedereen die helpt met het verlenen van eerste hulp bij andere mensen is een aanwinst voor de maatschappij! maar bedenk goed hoe je die zorg levert, en vooral wat voor indruk je mensen geeft wanneer je jezelf zo profileert..... Het geven van professionele hulp is een serieuse aangelegenheid en geen hobby!

succes daar in de regio met deze club......


Pleegkundige

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 511
  • Ambuvpk i.o
Reactie #14 Gepost op: 2 januari 2012, 09:05:46
ohohoh,

waarom zou ik in godsnaam bij een onwelwording Harry op zijn fiets bellen??? die vervolgens alsnog een ambulance laat bellen? voorbijgangers laat doorfietsen en na de melding ook geen instructies geeft aan de melder om alvast te beginnen met reanimeren?

En waarom trek je als EHBO-er een MMT pak aan, inclusief SOL logo's? ooit de stille wens gehad om ambu pleeg te worden, maar niet capabel genoeg? dus dan maar er een hobby van maken?
Iedereen die helpt met het verlenen van eerste hulp bij andere mensen is een aanwinst voor de maatschappij! maar bedenk goed hoe je die zorg levert, en vooral wat voor indruk je mensen geeft wanneer je jezelf zo profileert..... Het geven van professionele hulp is een serieuse aangelegenheid en geen hobby!

succes daar in de regio met deze club......
Ik vind het ook merkwaardig om als EHBO-er rond te rijden in een VW Lupo of op een gele fiets met de opschrift "Medische Dienst".
Hij heeft wel een compleet medische bepakking bij zich wat het medisch maakt, ik hoop alleen dat hij het meeste niet gaat gebruiken als EHBO-er.
Maar goed, die discussie is al heel vaak gevoerd hier qua "medische" (evenementen) hulpverlening en dat wil ik niet weer doen.

Filmpjes zijn op één na allemaal alweer verwijderd. Die instructeur (Rescue) is toch ook een forumlid?
Misschien kan hij wat meer zeggen over deze dienst?
Ambulanceverpleegkundige i.o | CCU verpleegkundige │ MC verpleegkundige │ PHTLS │ ALS │ Burgerhulpverlener Hartveilig Wonen │ Veluwse Wens Ambulance


amb

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 274
  • wat moet dat moet
Reactie #15 Gepost op: 2 januari 2012, 13:23:00
Je hebt ook instructeurs die dit super promoten en dit soort dingen geweldig vinden  en er zelf heel hard aan mee doen
lees bepaalde posting  van sommige  instructeurs maar eens terug

jammer genoeg