Man breekt arm bij aanhouding 12-01-2005

Auteur Topic: Man breekt arm bij aanhouding 12-01-2005  (gelezen 1164 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

firemanr

  • Gast
Gepost op: 12 januari 2005, 09:02:27
Man breekt arm bij aanhouding
door Edith Ramakers

VLISSINGEN - Een 27-jarige Vlissinger heeft gisteren bij een confrontatie met twee agenten in de Lange Zelke in zijn woonplaats zijn pols en ellepijp gebroken. Volgens de politie werkte de man niet mee aan zijn aanhouding en zou hij een agent in functie hebben beledigd.


Volgens de Vlissinger zelf én een ooggetuige, een winkelier, verloor een van de agenten zijn zelfbeheersing. De winkelier zegt dat de man hardhandig werd aangepakt. „De agent sprong ineens bovenop hem“, zegt hij.

De man wilde in het voetgangersgebied zijn quad starten; agenten zeiden dat hij dat niet mocht doen, waarop hij met zijn voertuig naar de doorgang tussen Bakker Bart en de Dierenwinkel liep. Daar wilde hij zijn quad starten. „Dat was op ongeveer een meter afstand van de paaltjes waar het voetgangersgebied eindigt“, zegt de winkelier.

De politie vond dat niet ver genoeg en sommeerde de man door te lopen. „Op dat moment startte een meisje haar scooter op bijna dezelfde plaats. Daar zei de quad-rijder iets van“, merkt de winkelier op. Diezelfde versie geeft de Vlissinger.

Volgens politiewoordvoerder A. Don bemoeide de man zich met een andere aanhouding en zou hij beledigend zijn geweest tegenover de agenten. Don zegt dat het uiteraard niet de bedoeling is geweest om hard op te treden, maar dat de man zijn arm niet gebroken zou hebben als hij zich niet had verzet.

„De agent zou gedacht hebben dat ik flikker riep, maar ik riep verdomme en mopperde“, zegt de Vlissinger. „En daarna heb ik om hulp geroepen, want ik begreep niet waarom die agent mij ineens tegen de muur gooide en mijn arm op mijn rug draaide.“

Hij hoorde ’een knak en wist meteen dat de arm gebroken was’. „Dat zei ik ook, maar ik kreeg toch handboeien om en werd afgevoerd naar het bureau. Alsof ik een crimineel was.“ In het politiebureau werd pas goed naar zijn arm gekeken. „Ze vroegen waarom ik zo transpireerde; ik liet toen maar weer eens mijn pols zien en daarna ben ik naar de EHBO gebracht.“

De man doet aangifte van mishandeling

 :-\ :-\ Slordig........

bron: PZC.nl




7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #1 Gepost op: 12 januari 2005, 12:04:51
Tja. Ik weet niet wat ik er van moet denken. Als hij niet zo moeilijk had gedaan was het nooit gebeurd. En ik denk dat het wel vaker voorkomt dat agressieve verdachten rare dingen roepen. Dit is misschien wat die agenten nu ook dachten.


Christian

  • Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,440
Reactie #2 Gepost op: 12 januari 2005, 14:27:20
Een beetje vreemd verhaal, ook van de omstanders. Maar goed, de agent in kwestie zal wel weer veel commentaar krijgen, sterkte in ieder geval.

Christian


mus

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 184
  • veiligheid boven alles
Reactie #3 Gepost op: 12 januari 2005, 14:40:51
Het is ook leuker om een agent in een kwaad daglicht te zetten. Wat is er ook verkeerd aan om met een quad (vierwielige motorfiets) in een voetgangersgebied rond te rijden. Weer zo'n meneer die te lui is om te lopen. Daarnaast wordt de veiligheid van de voetgangers maar even vergeten.
Vergeet niet te leven, meer is er niet.  Het leven is mooi, je moet het wel willen zien.


Jorrin

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,704
    • Lotuskring Het Gewondennest
Reactie #4 Gepost op: 12 januari 2005, 14:58:04
Die arm breekt niet zomaar... en ze draaien 'm pas verder als je blijft verzetten ( :-[ lotus-ervaring ;D)