De Luchthaven - iedere dinsdag om 19.25 uur op Nederland 1

Auteur Topic: De Luchthaven - iedere dinsdag om 19.25 uur op Nederland 1  (gelezen 14690 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Groenemotormuis

• Utrecht
  • Senior gebruiker
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #10 Gepost op: 4 januari 2012, 11:42:35
Nog even een klein promotje voor diegene die nog niet gekeken hebben

http://www.schipholtv.com/wp-content/themes/schipholtv2/flash/player.swf

En Bijlmermeer om even op jou terug te komen, ik zag net dat de flashmob die volgende week langs komt, op de eerste dag van de
kerstvakantie is geweest. Dus dan heeft iedereen een ideetje waneer het allemaal speelt
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v

RamonVersteeg

• Senior gebruiker
Reactie #11 Gepost op: 4 januari 2012, 12:25:31
Je hebt diverse locaties op schiphol waar de Kmar hun auto's kunnen parkeren. Een aantal zijn niet bereikbaar voor derde (ik ken er zo uit mijn hoofd 3 afgesloten locaties) en een aantal die zijn wel bereikbaar door derde. De 2 bekendste zijn bij de vertrekpassage (daar is een strook enkel voor bestemmingsverkeer (Douane, Kmar, taxi, CD, Valetparking), en de andere zijn de parkeerplekken bij de backoffice (dat was ook de kantine waar ze zaten). Als je in het Kmar voertuigen topic kijk zie je ook diverse foto's van die locaties.

Dankjewel!

C337

• Senior gebruiker
Reactie #12 Gepost op: 4 januari 2012, 14:08:37

En Bijlmermeer om even op jou terug te komen, ik zag net dat de flashmob die volgende week langs komt, op de eerste dag van de
kerstvakantie is geweest. Dus dan heeft iedereen een ideetje waneer het allemaal speelt

Aaah, was toen vrij. Maarreh...denk niet dat je vanaf lounge 3 zicht hebt daarop  ;D

Je linkje wilt niet meewerken, hier een van youtube:
Kerstvakantie start met flashmob
user: schiphol

Groenemotormuis

• Utrecht
  • Senior gebruiker
Reactie #13 Gepost op: 4 januari 2012, 16:49:23
Mmm dan probeer ik het op deze manier:

http://www.youtube.com/watch?v=5T98hId0sLc

flash doet het blijkbaar niet, maar youtube gelukkig weer wel.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v

guest6532

• Gast
Reactie #14 Gepost op: 5 januari 2012, 14:28:17
Voor de liefhebber:

De scene in het bovenstaande filmpje bij het aquarium is bij Bubbles in Lounge 1 op de splitsing van de B/C pier. Ik ben zelf niet gefilmd, maar kan je als countermedewerker daar wél vertellen dat er een enorme barst in het glas zat ;D

Groenemotormuis

• Utrecht
  • Senior gebruiker
Reactie #15 Gepost op: 5 januari 2012, 14:35:10
Voor de liefhebber:

De scene in het bovenstaande filmpje bij het aquarium is bij Bubbles in Lounge 1 op de splitsing van de B/C pier. Ik ben zelf niet gefilmd, maar kan je als countermedewerker daar wél vertellen dat er een enorme barst in het glas zat ;D
Euhm iets van een schoonmaker met een haai  ;D ;D ;)

PietjePuk

• Senior gebruiker
Reactie #16 Gepost op: 5 januari 2012, 15:10:54
In het stukje over de reanimatie wordt er meerdere keren "golf 8" genoemd, wat betekend dat?

enrico1972

• Senior gebruiker
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #17 Gepost op: 5 januari 2012, 15:30:53
In het stukje over de reanimatie wordt er meerdere keren "golf 8" genoemd, wat betekend dat?

Dat zal te maken hebben met de Gate ( vleugel ) de plek waar het vliegtuig geparkeerd staat om de passagiers in en uit te laten stappen.
Elke Gate heeft een letter en elke Gate heeft daarnaast ook een nummer zodat je weet waar jou vliegtuig staat als je moet gaan boarden.
Vergelijk het met een nummer van een parkeervak in een grote parkeergarage. En Golf is dan weer de NATO alfabetspelling.

Op de volgende link zie je een plattegrond van de luchthaven met alle Gates http://www.robertkloek.nl/~rhodos2006/schiphol.htm
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen

Groenemotormuis

• Utrecht
  • Senior gebruiker
Reactie #18 Gepost op: 5 januari 2012, 16:32:55
(..)
O0 100 punten. De NATO spelling maakt het voor de werknemers op schiphol duidelijk waar men heen moet. Voor passagiers
worden gewoon de letters gebruikt omdat die over het algemeen niet gewend zijn met de NATO.

PietjePuk

• Senior gebruiker
Reactie #19 Gepost op: 5 januari 2012, 16:36:20
Duidelijk, dankje! :)

Had zelf wel aan gate 8 zitten denken inderdaad (waarom dan over golf praten ipv van gate) aar had er niet bij stil gestaan dat de gates zijn opgedeeld in gebieden.

Morgen eens op letten als ik vertrek ;)