TRAUMA NL

Auteur Topic: TRAUMA NL  (gelezen 25181 keer)

0 gebruikers (en 18 gasten bekijken dit topic.

Geertje

  • Gast
Reactie #100 Gepost op: 10 januari 2005, 18:59:55
Voorzichtiger? Kom op zeg, ik geef gewoon m'n mening. Ik ergerde me aan die uitspraken van haar. Ik snap niet dat zoiets je kan spijten, die ene man heeft ook 2 reanimatie's overleefd, je moet je uiterste best doen om iemand in leven te houden en als ze er vervolgens anders uitkomen heb je ze in ieder geval gered!
Maar goed, ik bekijk het wellicht anders dan jullie, zoiets al: smaken verschillen! ;)

Christian

Misschien vanuit jouw (en ook mijn) standpunt gezien niet, maar ik kan, nu ik zulke dingen ook in de praktijk zie, hier wel inkomen. Ik wil niet zeggen dat ik het goedkeur, maar ik begrijp het wel. Denk je even in, dat als je niet geloofd, je heel anders over het leven maar ook de dood zult denken.


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #101 Gepost op: 10 januari 2005, 19:00:29
Als wij iemand reanimeren en die persoon overleefd het zijn wij gelukkig. Wij hoeven niet dag en nacht met die persoon te delen na de reanimatie. Die vrouw wel. En ik kan best begrijpen dat iemand dan zulke uitspraken doet.

Ik heb zelf een tijdje op een afdeling gelopen voor mensen met een niet aangeboren hersenletsel en daar zaten ook een heleboel mensen bij na een "geslaagde" reanimatie. Ik wens het niemand toe, maar ik zou liever ook dood zijn dan dat ik op die manier door het leven moet.


Christian

  • Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,440
Reactie #102 Gepost op: 10 januari 2005, 19:03:11
Misschien vanuit jouw (en ook mijn standpunt) gezien niet, maar ik kan, nu ik zulke dingen ook in de praktijk zie, hier wel inkomen. Ik wil niet zeggen dat ik het goedkeur, maar ik begrijp het wel. Denk je even in, dat als je niet geloofd, je heel anders over het leven maar ook de dood zult denken.

Dat zal het zijn Geertje, dank je voor de aanvulling!
Willen jullie (Geertje en Gerard) hier ff lezen: http://www.ziekenhuisforum.nl/forum/index.php?topic=1263.0 en misschien antwoorden? Dank u! ;)
Oja, volgende week ga ik 5 weken stage lopen... ??? :o ::) ;D ;)

Christian


Jacques Schenk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,528
  • EHBO/Sigma/ex hoofd- brandwacht/trainer EHBDu
    • Website Jacques Schenk
Reactie #103 Gepost op: 10 januari 2005, 19:06:19
Christian, ik zou niet graag mijn familie of gezin opzadelen met een kasplantje, of een totaal onhoudbare persoonlijkheid. Ik kan me de reactie goed voorstellen, en dan kijk ik naar de inhoud en niet de verpakking van die boodschap.

Ik denk dat dat je wel iets meer respect mag hebben voor de opvattingen van een ander. Je bent nu beledigend over iets wat je feitelijk niet eens begrijpt, laat staan kunt beoordelen (of veroordelen)
Het zal later in je werk niet meevallen als je zo je standpunten naar buiten brengt
Treat the patient, not the number...  Emergency Medicine - The art of drawing sufficient conclusions from insufficient resources


Christian

  • Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,440
Reactie #104 Gepost op: 10 januari 2005, 19:10:27
Beledigend? Ik zeg alleen maar dat ik het niet kan begrijpen dat ze zo praat over haar man, waarmee ze, naar ik aanneem, uit liefde mee is getrouwd.

Christian


Jacques Schenk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,528
  • EHBO/Sigma/ex hoofd- brandwacht/trainer EHBDu
    • Website Jacques Schenk
Reactie #105 Gepost op: 10 januari 2005, 19:15:07
Ik heb het over de volgende opmerkingen:

"...Ik wist niet wat ik hoorde, wat een vreemd mens..."
"... Oké, je verandert na een CVA, dat is wel duidelijk, maar dit was echt verbijsterend!..."
"De domheid straalde er ook nog eens vanaf..."
Treat the patient, not the number...  Emergency Medicine - The art of drawing sufficient conclusions from insufficient resources


Jacques Schenk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,528
  • EHBO/Sigma/ex hoofd- brandwacht/trainer EHBDu
    • Website Jacques Schenk
Reactie #106 Gepost op: 10 januari 2005, 19:18:46
...ik het niet kan begrijpen dat ze zo praat over haar man, waarmee ze, naar ik aanneem, uit liefde mee is getrouwd...

Dat is nu net het probleem, het is niet de man met wie ze ooit uit liefde is getrouwd, misschien wel het zelfde lichaam maar niet de zelfde persoon
Treat the patient, not the number...  Emergency Medicine - The art of drawing sufficient conclusions from insufficient resources


Christian

  • Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,440
Reactie #107 Gepost op: 10 januari 2005, 22:34:19
Excuses aan de mensen die vinden dat ik beledigend was. :)
In ieder geval zal m'n mening duidelijk zijn. Uiteraard kan deze in de loop der jaren veranderen. ;)

Christian


Jorrin

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,704
    • Lotuskring Het Gewondennest
Reactie #108 Gepost op: 10 januari 2005, 23:03:24
Excuses aan de mensen die vinden dat ik beledigend was. :)
In ieder geval zal m'n mening duidelijk zijn. Uiteraard kan deze in de loop der jaren veranderen. ;)

Christian

We zullen zien... ;)


Christian

  • Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,440
Reactie #109 Gepost op: 11 januari 2005, 08:23:21
We zullen zien... ;)

Bedankt voor het vertrouwen! ;D

Christian