TRAUMA NL

Auteur Topic: TRAUMA NL  (gelezen 25140 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #200 Gepost op: 27 januari 2006, 12:09:41
23. uur nog iets  ;)

23.30u  ;)

en t was weer geinig ;D niet echt spannend mja dat komt wel weer


tebby

  • Verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,690
    • mijn hyves
Reactie #201 Gepost op: 27 januari 2006, 12:12:10
vond dat kleine fietsertje wel zielig
flappus  niet elke verandering is een verbetering


paul_hartog

  • Gast
Reactie #202 Gepost op: 2 februari 2006, 21:22:59
vanavond is het er weer mensen.


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #203 Gepost op: 2 februari 2006, 21:57:51
vanavond is het er weer mensen.

Jup 22.35u ;)


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #204 Gepost op: 9 februari 2006, 22:40:36
23.15 - 23.45 TRAUMA NL NET 5
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


tebby

  • Verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,690
    • mijn hyves
Reactie #205 Gepost op: 10 februari 2006, 13:13:41
heb hem gemist
flappus  niet elke verandering is een verbetering


lotus bianca

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,653
  • EHBO instructeur . LOTUS en oud sigma
Reactie #206 Gepost op: 10 februari 2006, 13:49:18
Heb hem gezien en aansluitend ook nog traume live in de er :)

Van dit laatste programma heb ik hier nog niet veel over gelezen maar het is en blijft ook en leuk uurtje trauma opvang.
 ;)
GEIT NEET BESJTEIT NEET  WAER OF GEIN WAER DRAAN


Karim

  • Gast
Reactie #207 Gepost op: 10 februari 2006, 14:59:35
Heb hem gezien en aansluitend ook nog traume live in de er :)

Van dit laatste programma heb ik hier nog niet veel over gelezen maar het is en blijft ook en leuk uurtje trauma opvang.
 ;)

Ik vind dat laatste programma veeel leuker/interessanter dan trauma nl waar ook veel bla bla (knie gestoten, vinger tussen de deur enz.) in zit.
Van traumateam ER live heb ik momenteel een videoband of 6 vol van en 'k ben nu bezig ze naar dvd aan't overzetten.


Jacques Schenk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,528
  • EHBO/Sigma/ex hoofd- brandwacht/trainer EHBDu
    • Website Jacques Schenk
Reactie #208 Gepost op: 10 februari 2006, 15:44:13
Ik vind dat laatste programma veeel leuker/interessanter dan trauma nl waar ook veel bla bla (knie gestoten, vinger tussen de deur enz.) in zit.
Van traumateam ER live heb ik momenteel een videoband of 6 vol van en 'k ben nu bezig ze naar dvd aan't overzetten.

Ik mag beide series wel omdat beiden de werkelijkheid vrij goed weergeven.
De nederlandse setting is over het algemeen een stuk minder sensationeel, maar je leert erwel van hoe je met patienten kunt omgaan, hoe je bepaald nieuws kunt brengen, hoe patienten met een bepaald letsel kunnen reageren etc. Van mij mogen ze beiden blijven, in tegenstelleing tot die "ingang ..." en medicopter 117 achtige soaps, waar je maar hoopt dat nederland niet gaat denken dat de hulpverleners echt van die incompetente paniekvogels zijn
Treat the patient, not the number...  Emergency Medicine - The art of drawing sufficient conclusions from insufficient resources


Karim

  • Gast
Reactie #209 Gepost op: 10 februari 2006, 16:09:51
Ik mag beide series wel omdat beiden de werkelijkheid vrij goed weergeven.
De nederlandse setting is over het algemeen een stuk minder sensationeel, maar je leert erwel van hoe je met patienten kunt omgaan, hoe je bepaald nieuws kunt brengen, hoe patienten met een bepaald letsel kunnen reageren etc. Van mij mogen ze beiden blijven, in tegenstelleing tot die "ingang ..." en medicopter 117 achtige soaps, waar je maar hoopt dat nederland niet gaat denken dat de hulpverleners echt van die incompetente paniekvogels zijn

Ze geven inderdaad beide de werkelijkheid goed weer, ik vind alleen die "gewone" dingetjes minder interessant om op tv te zien omdat ik die ook in de praktijk (tijdens m'n stages) al genoeg zie.
Ik ben echt meer geinteresseerd in het hele trauma gebeuren en daarom van die dat andere programma gewoon leuker.

Waar ik 't niet echt mee eens ben is dat je van die serie's leert hoe je met patienten om gaat, dat leer je alleen door het daadwerkelijk in de praktijk te doen. Wel kan je inderdaad zien hoe bepaald nieuws enzo gebracht wordt en hoe daar op gereageerd wordt.

Over dat medicopter 117 waar "de helden" al hangend al 'n kabel 10 mensen redden en 20 gevaarlijke boeven vangen hoef je me inderdaad ook niet te beginnen...  :-X