Ik mag beide series wel omdat beiden de werkelijkheid vrij goed weergeven.
De nederlandse setting is over het algemeen een stuk minder sensationeel, maar je leert erwel van hoe je met patienten kunt omgaan, hoe je bepaald nieuws kunt brengen, hoe patienten met een bepaald letsel kunnen reageren etc. Van mij mogen ze beiden blijven, in tegenstelleing tot die "ingang ..." en medicopter 117 achtige soaps, waar je maar hoopt dat nederland niet gaat denken dat de hulpverleners echt van die incompetente paniekvogels zijn
Ze geven inderdaad beide de werkelijkheid goed weer, ik vind alleen die "gewone" dingetjes minder interessant om op tv te zien omdat ik die ook in de praktijk (tijdens m'n stages) al genoeg zie.
Ik ben echt meer geinteresseerd in het hele trauma gebeuren en daarom van die dat andere programma gewoon leuker.
Waar ik 't niet echt mee eens ben is dat je van die serie's leert hoe je met patienten om gaat, dat leer je alleen door het daadwerkelijk in de praktijk te doen. Wel kan je inderdaad zien hoe bepaald nieuws enzo gebracht wordt en hoe daar op gereageerd wordt.
Over dat medicopter 117 waar "de helden" al hangend al 'n kabel 10 mensen redden en 20 gevaarlijke boeven vangen hoef je me inderdaad ook niet te beginnen...