Mediacampagne geweld tegen hulpverleners is overdreven! Geef je mening ...

Auteur Topic: Mediacampagne geweld tegen hulpverleners is overdreven! Geef je mening ...  (gelezen 7612 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,655
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Even een klein zijstapje.

Rustige jaarwisseling

Relatief rustige jaarwisseling

Weinig incidenten




Een greep uit de landelijke media van afgelopen dagen. Maar als je goed leest via alle beschikbare kanalen:

-Politie belaagd

-Ambulancepersoneel gehinderd

-Brandweer bekogeld / gehinderd

-Honderden brandjes / branden

-honderden aanhoudingen, landelijk

- x-aantal gewonden (enkele doden, specifieke gevallen, wel O&N-gerelateerd)[/i]

Kunnen we eigenlijk nog wel spreken van een ''rustige jaarwisseling'' of ''relatief rustige jaarwisseling?

vergelijk het eens met de nieuwsberichten uit België en sta versteld.... Daar hebben ze het over enkele tientallen extra aanhoudingen meer dan een normaal weekend, in tegenstelling tot de honderden hier. Ze hebben er 1 vuurwerkslachtoffer dat gisteren zijn oog verloor en daarmee het radio nieuws de hele middag heeft gehaald. Frapant detail is dat vuurwerk dan wel vrij verkocht wordt in België het hele jaar, maar veel gemeentes het met oud en nieuw door middel van plaatselijke verordeningen verboden hebben, en die worden goed nageleefd.....
Enige uitschieter is dan wel dat bericht uit Brugge waar eens stuk of 10 jongeren (mannen en vrouwen) in comateuze toestand uit een cafe naar het ziekenhuis overgeplaatst zijn, allemaal sporen van rohypnol in hun urine hebben, geen aanwijzing van seksueel misbruik, maar wel veel verloren portemonnees.


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Als je alle O&N incidenten op rij zet sta je inderdaad versteld. Hoe durf je dan nog te reppen over een relatief rustige nieuwjaarsnacht vraag ik me echt af..

Hoe ging het er 20, 30 jaar geleden aan toe dan? Hoe gaat het over 10 jaar dan..?


ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,655
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Als je alle O&N incidenten op rij zet sta je inderdaad versteld. Hoe durf je dan nog te reppen over een relatief rustige nieuwjaarsnacht vraag ik me echt af..

Hoe ging het er 20, 30 jaar geleden aan toe dan? Hoe gaat het over 10 jaar dan..?

Per definitie gaat het over 10 jaar niet meer zoals nu, ik vrees alleen dat er daarvoor eerst nog wat meer slachtoffers moeten vallen.

Neem als voorbeeld Koninginnedag in Amsterdam, jaren lang steeds groter, meer vechtpartijen, slachtoffers, alcohol misbruik etc en uiteindelijk heeft de gemeente het maar afgeblazen afgelopen jaar. Het zelfde zal ook wel met oud en nieuw gaan komen.


Joffry Ambu-Vpk

  • Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,455
  • Ambulanceverpleegkundige
Is er een overzicht te plaatsen van die info uit andere kanalen?  De ''officiele'' berichten geven weinig reele info lijkt het wel.
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod


ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,655
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)


J.B

  • Pompbediende Aspiranten (HD) Jeugdbrandweer Delfzijl
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 92
    • www.jeffreyfotografie.nl
Sorry hoor maar is zown topic nodig... Je kan toch zelf wel inzien dat die reclame's nog steeds jammer genoeg nodig is


strongbow

  • Iets met een grote gele bus
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 879
  • Don't worry, be happy!
Volgens collega's die al 25 jaar op de auto zitten.... Zij vinden de Haagse nachten al jaren veel rustiger dan vroeger. "Vroegah" werden de ruiten uit de ambu's gehaald en vervangen door plastic omdat er zo weer een dranghek tegen aan zou liggen. Elk incident is er 1 teveel, maar is het nou echt meer dan vroeger of word er meer getwitterd, gefilmd, geschreven en beschreven dan vroeger (en accepteren we ook minder?)

Overigens denk ik dat de reclamecampagne echt niet aankomen bij de personen die verantwoordelijk zijn voor eventueel geweld.

Wat dan weer wel een voordeel is dat elk jaar we nog meer omhelsd en gezoend worden op straat tijdens oudjaar, om een hart onder de riem te steken.... 098uo
Rust zal je redden....  BLS/AED/PBLS instructeur