(...)
Dan ga je verder denken, hij heeft harder moeten rijden dan ik om me in te halen?
Zeker. Dat is correct en tevens juist.
Mag hij in zo'n situatie dreigen met een bon, en kan hij er daadwerkelijk voor zorgen dat ik een bon krijg?
Natuurlijk mag hij dreigen met een bon. Iedereen mag dreigen met een bon. Of ie er voor kan zorgen dat je een bon krijgt zou in theorie mogelijk kunnen zijn (via aangifte bij de politie dan) maar lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat de politie deze aangifte serieus gaat nemen. Ik denk niet dat je er een bon van gaat zien, en mocht je 'm toch krijgen ga je in beroep en komt ie uiteindelijk wel te vervallen.
Hoe is door hem te checken dat ik inderdaad te hard reed, en houd dat stand?
Legio mogelijkheden om snelheid te meten, maar voor een verkeersregelaar doet dat totaal niet terzake want hij kan er geen donder mee.
Of is dit iemand die me overblufte?
Lijkt inderdaad zeer op iemand die graag de politieagent wil uithangen maar niet goed genoeg was voor de keuring (of zoiets)
In aansluiting op eerdere reacties ben ik ook wel benieuwd naar eventuele kenmerken als je die hebt. Weet ik in elk geval weer waar ik geen zaken mee wil doen