Dit heb ik ook gezien toen ik in Texas bij mijn maatje was, die firefighter is, tijdens een oefening. De eerste engine TP bouwt de eerste aanval op, mannen eruit, slangen erbij, de 2e engine gooit zijn slang eruit bij een fire-hydrant en rijdt daarna, de slang al uitrollend, naar de 1e engine toe.
Het opbouwen van Waterwinning op deze manier word hier in Barneveld al vele malen succesvol uitgevoerd met een SL/PM. Extra vrijwilligers rijden achter de TS aan naar een binnenbrand, en bouwen op precies dezelfde wijze hun waterwinning op. Dit heeft in het verleden al meerde keren hun nut bewezen. Niet alleen bij branden in het buitengebied. Maar ook op het industrie.
Veel mensen zeuren dat vrijwilligers na rijden, en noemen het Motivatievoertuigen etc.
Echter als er een rode lamp op het dak staat word het nut duidelijk wel gezien, en vraagt iedereen zich af waarom dit nog niet gebeurd.
Het gaat veel sneller als het opbouwen van een Groot watertransport, wat in principe op dezelfde manier word uitgelegd.
De PM's van Barneveld, die rijden respectivelijk in Kootwijkerboek, Voorthuizen en Zwartebroek bezitten over 1 Kilometer slangen die op deze wijze worden afgerold.
Ik weet dat men in Nijkerk, en Wageningen hetzelfde doet. En ik geloof dat er in de lande meer korpsen zijn die op deze manier handelen. Het werkt ideaal. Vooral wanneer je over de langere afstanden ook nog eens de beschikking hebt over een MSA.