Humanity House: Brandweerwagen op zijn kant!

Auteur Topic: Humanity House: Brandweerwagen op zijn kant!  (gelezen 5251 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

MORCIK

• Forum gebruiker
Gepost op: 5 januari 2012, 18:12:37
Deze foto trof ik aan zonder een verhaal erbij. Ik ben natuurlijk benieuwd wat er precies gebeurd is. De foto is volgens de EXIF-informatie gemaakt op 1 oktober 2011, bij station Noordzicht in Eindhoven.

cavia

• Senior gebruiker
Reactie #1 Gepost op: 5 januari 2012, 18:17:12
Als ik me goed kan herinneren is het een reclame object om aandacht te trekken ergens voor ;)

off-topic: volgens mijn moeder past hij rechtop niet het gebouw in 0098

vuurvlieg

• Forum gebruiker
  • Martin
Reactie #2 Gepost op: 5 januari 2012, 18:18:53
Geen kentekenplaat en geen spiegels.
Geen afzetlint, geen brandweer of politie.
Onder een glazen overkapping op zijn kant

Heb dezelfde auto ook gezien bij iemand die een fotocursus deed in Leiden.
Toen lag tie bij een station in leiden voor de deur op zijn kant.
Martin  Centralist RAC Haaglanden (ex) Vrijwilliger Brandweer Schoolbezoeker Brand Veilig Leven

Alwin-R09

• Belangstellende/Amateurfotograaf
  • Forum gebruiker
    • HV-Assen
Reactie #3 Gepost op: 5 januari 2012, 18:22:13
dit vond ik erover op 112 groningen.nl:

Brandweerauto omver 'Humanity on tour'

Groningen - Een gekantelde brandweerauto op de Grote Markt gedurende drie dagen. Velen belden ons woensdag hierover. Het was geen brandweer Groningen gelukkig.
In Den Haag is niet lang geleden het Humanity House geopend, een museum over rampen, noodhulp en humanitair recht. De brandweerauto reist langs onder het motto 'Humanity on tour' langs diverse steden in het land en wordt op z'n kant gelegd om te kijken wat de reactie van de omstanders is.
Het is geopend woensdag en donderdag tot 21 uur en vrijdag van 10 tot 17 uur.

Mvg,

Alwin

Alwin-R09

• Belangstellende/Amateurfotograaf
  • Forum gebruiker
    • HV-Assen
Reactie #4 Gepost op: 5 januari 2012, 18:31:06
dit vond ik erover op 112 groningen.nl:

Brandweerauto omver 'Humanity on tour'

Groningen - Een gekantelde brandweerauto op de Grote Markt gedurende drie dagen. Velen belden ons woensdag hierover. Het was geen brandweer Groningen gelukkig.
In Den Haag is niet lang geleden het Humanity House geopend, een museum over rampen, noodhulp en humanitair recht. De brandweerauto reist langs onder het motto 'Humanity on tour' langs diverse steden in het land en wordt op z'n kant gelegd om te kijken wat de reactie van de omstanders is.
Het is geopend woensdag en donderdag tot 21 uur en vrijdag van 10 tot 17 uur.

Mvg,

Alwin

Hier nog even de link naar het betreffende stukje van 112groningen.nl:

http://www.112groningen.nl/artikel.php?id_article=15231

Mvg,

Alwin

kens62

• Kerninstructeur C2000
  • Senior gebruiker
Reactie #5 Gepost op: 5 januari 2012, 18:49:06
Humanity on tour – Den Haag

13 mei 2011

Donderdag 5 mei 2011 beleefde Humanity on tour zijn premiere op het spuiplein in DenHaag

Een gekantelde brandweerwagen zal in 2011 opduiken op openbare plekken in Nederland. De opvallende verschijningsvorm is onderdeel van de ervaring. Bezoekers maken hier van wel heel dichtbij een ramp mee. Hoe dit er in het echt uitziet? Zie op de agenda wanneer de brandweerwagen bij jou in de buurt komt.

Humanity on Tour bevordert bewustwording over rampen en conflicten door dit soort situaties in Nederland letterlijk en figuurlijk dichtbij mensen te brengen. Een ervaring die je raakt en je de vraag stelt: ‘Wat zou jij doen?’

Bron: http://rabonk.com/humanity-on-tour-den-haag
Al mijn berichten zijn louter op persoonlijke titel en kunnen nooit op welke wijze dan ook in verband worden gebracht met de mening van mijn werkgever

MORCIK

• Forum gebruiker
Reactie #6 Gepost op: 5 januari 2012, 19:49:29
Bedankt voor de antwoorden. Ik had al een klein vermoeden dat er opzet in het spel was.

superfly

• Senior gebruiker
Reactie #7 Gepost op: 12 januari 2012, 21:35:12
Station "Noordzicht" dit is gewoon het station Eindhoven aan de kant van het bustation, en gezien opschrift op zonnekap ook geen auto van post daar in de buurt.

Maxx

• Senior GGP
  • Senior gebruiker
Reactie #8 Gepost op: 12 januari 2012, 21:43:21
Er staat met koeienletters Humanity House op de kap boven het voorruit. Simpele google-som...

CMKmaat

• What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Reactie #9 Gepost op: 12 januari 2012, 23:48:33
Geen kentekenplaat en geen spiegels.

Wel een dodehoekspiegel.
Wel een hele treffende naam als die spiegel gebruikt zou worden.
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.