Waarom voert de KNRM geen blauw licht?

Auteur Topic: Waarom voert de KNRM geen blauw licht?  (gelezen 2160 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

dannyknaap

• Strandwacht Almeerse Reddings Brigade
  • Forum gebruiker
  • Zin in bewakingsseizoen 2014!
Gepost op: 6 januari 2012, 17:09:15
Waarom maakt de KNRM geen gebruik van optische en geluids signalen, zoals REDNED wel doet, maar maakt de KNRM gebruik van oranje zwaailichten? Ik heb de KNRM hier al 2x over gemailt maar hierop geven ze geen antwoord. Kan iemand hier mij vertellen waarom dat is?

Al mijn uitspraken zijn strikt persoonlijk en dus NIET functiegebonden!

salvavidas

• Brandweer Reddingsbrigade
  • Forum gebruiker
Reactie #1 Gepost op: 6 januari 2012, 17:19:16
Reddingsbrigade is aangewezen als hulpverleningsdienst door het ministerie van veiligheid en justitie
hier door mogen zij gebruik maken van optische en geluidssignalen.

de KNRM is niet aangewezen als hulpverleningsdienst en mag dus gebruik maken van optische en geluidssignalen.

Belker1678

• Forum gebruiker
Reactie #2 Gepost op: 6 januari 2012, 17:41:20
@sal..

Zal wel een type foutje wezen, maar je bedoeld dat ze GEEN gebruik mogen maken van optische en geluidssignalen.
Voor de rest is je antwoordt helemaal juist voor op de weg.

Echter op het water: artikel 1.24 B.P.R. geeft de KNRM wel weer vrijstelling voor de bepalingen in het bpr behoudens de artikelen 1.04 en 1.05, indien noodzakelijk voor redden van drenkelingen. het artikel zegt:

Artikel 1.24. Afwijken voorschriften door handhavingsdiensten, brandweer en schepen bestemd tot inzet bij calamiteiten
 Schepen van handhavingsdiensten en brandweer, en reddingsvaartuigen betrokken bij reddingsoperaties mogen, behoudens het bepaalde in de artikelen 1.04 en 1.05, afwijken van de voorschriften van dit besluit voor zover dat voor een goede vervulling van hun taak noodzakelijk is.