GRIP 1 Zeer grote brand (supermarkt) Albert Heijn De Raaphorst - Kwintsheul 07-01-2012

Auteur Topic: GRIP 1 Zeer grote brand (supermarkt) Albert Heijn De Raaphorst - Kwintsheul 07-01-2012  (gelezen 15713 keer)

0 gebruikers (en 9 gasten bekijken dit topic.

Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
+-20 km prio 1 waarvan een groot gedeelte snelweg is geen end van de wereld voor een 5e ts?

In sommige regio's niet nee, maar de dichtheid in Haaglanden is een stuk groter. Met andere woorden, er zitten nogal wat kazernes tussen Zoetermeer en Kwintsheul, of in elk geval kazernes die dichterbij zijn. Die zijn niet gealarmeerd. Daarom is het een terechte opmerking, het is een vreemd inzetvoorstel.


JackM

  • HBT, ICET SAVER methodiek
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 896
In Haaglanden wel, die regio is amper 20 kilometer breed. Ik denk voor de 5e TS aan de 4130 (Rijswijk), de 7630 (Den Haag Laak, ging bij ZGB) of de 6430 (Naaldwijk).
Maar goed ik heb geen inzicht in de KVT van Haaglanden, misschien hebben ze direct gelet op de dekking.
Dat lijkt me vrij logisch dat men ook aan de dekking denkt. O0
Wees duidelijk, niet halfbakken, en vooral : recht voor de raap wanneer nodig,dan kom je het verste.


JackM

  • HBT, ICET SAVER methodiek
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 896
In sommige regio's niet nee, maar de dichtheid in Haaglanden is een stuk groter. Met andere woorden, er zitten nogal wat kazernes tussen Zoetermeer en Kwintsheul, of in elk geval kazernes die dichterbij zijn. Die zijn niet gealarmeerd. Daarom is het een terechte opmerking, het is een vreemd inzetvoorstel.
Ben niet heel bekend in de regio, bedankt voor je ophelderende antwoord.  O0
Wees duidelijk, niet halfbakken, en vooral : recht voor de raap wanneer nodig,dan kom je het verste.


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Dat lijkt me vrij logisch dat men ook aan de dekking denkt. O0

Zo werkt het niet. Als ze daar eerst aan moeten gaan denken dan gaat er kostbare tijd verloren. GMS denkt niet, GMS alarmeert op basis van de KVT. Als er een (extra) peloton gevormd wordt, of specifieke restdekking verzorgd gaat worden, DAN wordt er pas "menselijk" nagedacht. Het doel van GMS is enerzijds automatisering, anderzijds het alarmeren van kazernes die zo dichtbij mogelijk zijn.


BHN849

  • Gewezen IVK-student
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,005
  • Benthuizen
    • FotoBPR.nl
Dat lijkt me vrij logisch dat men ook aan de dekking denkt. O0

Nou dat hoeft niet direct. In Hollands Midden worden de eerste 8 tankautospuiten gewoon volgens de KVT gealarmeerd, dan wordt er later herbezetting geregeld om de dekking te garanderen. Als er toch meer dan 8 TS nodig blijkt, worden wel vaste pelotons gealarmeerd. Ik weet alleen niet of dat in Haaglanden ook zo werkt.
Voor nieuws uit de regio Zoetermeer keek je vroeger op www.fotobpr.nl!


P2000-Marvin

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 234
  • Delft, Haaglanden (15)
Redacteur & Fotograaf voor District8.net


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Redactie Regio15.nl
Vanuit een politieheli wordt omwonenden opgeroepen om ramen en deuren gesloten te houden. #zeergrotebrand #Kwintsheul
18 minuten geleden

Redactie Regio15.nl
Volgens welingelichte bronnen laat de brandweer de supermarkt 'gecontroleerd uitbranden'. #zeergrotebrand #Kwintsheul
12 minuten geleden

Redactie Regio15.nl
De supermarkt begint aan de zijkant enigszins in te storten. Er hangen inmiddels geel/zwarte linten ten teken van instortingsgevaar.
7 minuten geleden

Redactie Regio15.nl
Er is een aantal mensen in de ambulance onderzocht op evt. rookinhalatietrauma. Niemand vervoerd naar ziekenhuis #zeergrotebrand #Kwintsheul
2 minuten geleden


Rene

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 306
Vanuit een heli omwonenden advizeren om ramen en deuren te sluiten? Haha zeker een nieuwe methode


gignnl

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 964
  • Dit forum is het helemaal !
2 hoogwerkers van Den Haag,is die van het korps Westland wederom buiten dienst?


P2000-Marvin

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 234
  • Delft, Haaglanden (15)
Redacteur & Fotograaf voor District8.net