GRIP 1 Zeer grote brand (supermarkt) Albert Heijn De Raaphorst - Kwintsheul 07-01-2012

Auteur Topic: GRIP 1 Zeer grote brand (supermarkt) Albert Heijn De Raaphorst - Kwintsheul 07-01-2012  (gelezen 15692 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,818
    • Regio15
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Een mooi filmpje, wat een erg goed beeld geeft. Op 30/31 seconden een mooi pufje rook naar buiten door de deur.
Overigens wel een snelle inzet van de ventilator in combinatie met straatwaterkanon, inzet was gericht om de voorzijde van de winkel te behouden?


Dimeg

  • Brandweervrijwilliger
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 511


houdt dat nou zo lekker vast ? ik kan me niet voorstellen dat ik zo sta te blussen met die slang in me nek..


Cobra4

  • Ploegleider BHV, CBRN instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,476
livep2000
03:13:25 08-01-12Prio 1 KWINTSHEUL (KH) Albert Heijn DE RAAPHORST 4 Br Winkel (zeer groot) (Grip1) 6730 Supermarkt   
1500515BRW Monster ( Lichtkrant )
1500332BRW Monster ( Korpsalarm )
1500012BRW Haaglanden ( Monitorcode Westland )
1500010BRW Haaglanden ( Monitorcode RAC )




Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Oké, leuk om te lezen dat ze dit inderdaad toegepast hebben O0 Nu nog zelf een keer meemaken, ben wel benieuwd :)

Bereik is inderdaad vele malen groter dan de ouderwetse ''geluidswagen'' (die je daarnaast ook nog eens door de rook moet laten rijden, de heli vliegt er of boven, of duwt de rook weg). Werkt goed, heb het in het verleden ook eens mogen aanschouwen.

Luidsprekers zijn overigens ook goed te horen vanuit een rijdende auto  ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


kens62

  • Kerninstructeur C2000
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 627
houdt dat nou zo lekker vast ? ik kan me niet voorstellen dat ik zo sta te blussen met die slang in me nek..

Bij een langdurige inzet houdt dit idd lekker vast :D
Je krijgt dan door de druk ff lekker een duwtje in de rug  098uo
Al mijn berichten zijn louter op persoonlijke titel en kunnen nooit op welke wijze dan ook in verband worden gebracht met de mening van mijn werkgever


tower-ladder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,406
Citaat
Overigens wel een snelle inzet van de ventilator in combinatie met straatwaterkanon,
Nuttig? Water uit straatwaterkanon veroorzaakt zoveel aanzuiging(zet hem in iets sproei stand) en je hebt de ventilator niet meer nodig. Wat zou nu het effect zijn geweest? Kijk naar de beelden van de fel uitslaande brand aan de achterzijde van het pand. Oorzaak->gevolg?
En ook hier weer in het begin: kijk naar je O/G-RSTV. Groot gebouw, hoge vuurbelasting grote oppervlakte. Dus geen HD maar LD afleggen, en dan ondersteund door de WBC brandhaard zoeken en met grote worplengte van de straal aanpakken, oja zet hem wel op 475 l/p.min.
Citaat
Bij een langdurige inzet houdt dit idd lekker vast  
Je krijgt dan door de druk ff lekker een duwtje in de rug  

Volgens mij duwt het water je naar achter en niet naar voren, verder heb je de handen in een heel onnatuurlijke houding, en wordt je rug scheef belast. Maar misschien moet je dit zelf maar eens uitproberen  O0
Als de temperatuur van het water dat via het zolderraam naar binnen wordt gespoten gelijk is aan de temperatuur van het water dat via de voordeur naar


kens62

  • Kerninstructeur C2000
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 627
Volgens mij duwt het water je naar achter en niet naar voren, verder heb je de handen in een heel onnatuurlijke houding, en wordt je rug scheef belast. Maar misschien moet je dit zelf maar eens uitproberen  O0

Heb het zelf een paar keer mogen uitproberen en voor mij werkte het lekker.
Maar iedereen heeft zo zijn/haar eigen motivatie om de spuit vast te houden :D
Al mijn berichten zijn louter op persoonlijke titel en kunnen nooit op welke wijze dan ook in verband worden gebracht met de mening van mijn werkgever


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,953
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
BRAND ALBERT HEIJN KWINTSHEUL, RECHERCHE ZOEKT GETUIGEN

Datum incident: 07-01-2012 Locatie: Kwintsheul - Bureau/gemeente: Westland
Datum publicatie: 09-01-2012 09:05

De recherche van bureau Westland is op zoek naar getuigen van de brand in de Albert Heijn op zaterdag 7 januari om 17.55 uur.

Op zaterdagavond ontstond brand in de winkel in het centrum van Kwintsheul. Uit voorzorg werden die avond 55 woningen ontruimd. De gemeente regelde opvang voor de bewoners in wijkcentrum De Lessenaar. Het Albert Heijn pand brandde volledig uit. Omdat het pand op instorten stond werd het onmiddellijk na de brand gesloopt.

Onderzoek
De recherche is inmiddels een onderzoek gestart naar de oorzaak van de brand en wil graag in contact komen met mensen die op genoemd tijdstip in de winkel aanwezig waren.

Tips?
Was u op genoemd tijdstip in de Albert Heijn, heeft u informatie die de recherche kan helpen bij het achterhalen van de oorzaak van de brand of heeft u andere informatie die voor het onderzoek van belang is? Neemt u dan contact op met de recherche van politiebureau Westland via 0900-8844. Liever anoniem? Bel dan met Meld Misdaad Anoniem op nummer 0800-7000.