Pagertopic: Tips en vragen over pagers en het programmeren van deze

Auteur Topic: Pagertopic: Tips en vragen over pagers en het programmeren van deze  (gelezen 176191 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Hunter

• Senior gebruiker
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #140 Gepost op: 29 april 2012, 13:54:36
Gisteren heb ik 6 capcodes erin gezet op de Basis instelling. Maar wil ook ambulance meldingen ontvangen, echter dan alleen voor Uitgeest en niet voor de rest van Kennemerland. Dus wil de ambu`s erin zetten die hier het meeste komen voor meldingen, en dan filteren op Uitgeest.

Hoe doe ik dit precies? Ben er nog niet helemaal achter. Moet ik die Capcodes in geavanceerd erbij zetten? En dan bij dat woordfilter Uitgeest bij die capcode zetten? Hoe selecteer ik die capcode in geavanceerd waar ik Uitgeest bij wil zetten?

- Maak een woordfilter aan, zoals "Uitgeest".
- Zet het vinkje bij "FIL" (als ik mij niet vergis) bij de betreffende capcode(s)
- Zet die capcode(s) op maildrop, zodat ze standaard "stil" binnen komen
- Zet een vinkje bij "Filter Match As Priority", waardoor gefilterde meldingen wel geluid maken.

Zo zou je ook andersom kunnen filteren, meldingen juist naar de maildrop filteren als er woorden in voorkomen waar je niet in geïnteresseerd bent. De meldingen voor een bepaalde capcode blijven dus altijd binnen komen, je kunt echter bij bepaalde teksten de attentiewaarde verhogen (of verlagen).

Zie ook : http://www.p2000shop.nl/Programmeer_handleiding_Jupiter_Pro_v91.pdf

112-Uitgeest

• Junior gebruiker
  • **
  • www.112-uitgeest.nl
    • Al het nieuws alleen uit uitgeest!
Reactie #141 Gepost op: 29 april 2012, 16:02:07
En dat is via een programeerunit? Die heb ik namelijk niet. Wel nodig als ik het zo wil instellen?

Hunter

• Senior gebruiker
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #142 Gepost op: 29 april 2012, 16:10:36
En dat is via een programeerunit? Die heb ik namelijk niet. Wel nodig als ik het zo wil instellen?

Goeie vraag, ik doe eigenlijk alles met de programmer en wat er tegenwoordig allemaal handmatig kan weet ik zo 1,2,3 niet. Ik vrees dat je hier toch een programmer voor nodig zult hebben...

112-Uitgeest

• Junior gebruiker
  • **
  • www.112-uitgeest.nl
Reactie #143 Gepost op: 29 april 2012, 16:15:56
Ok. Dan ga ik daar eens even naar opzoek. Bedankt voor je reactie.

enrico1972

• Senior gebruiker
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #144 Gepost op: 29 april 2012, 16:39:06
Als je het kleine boekje ( Gebruikers handleiding ) hebt bij de pieper dan kan je de info vinden vanaf Blz 25
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen

112-Uitgeest

• Junior gebruiker
  • **
  • www.112-uitgeest.nl
Kom er niet uit via de handleiding. Capcodes erin geplaatst van Ambulance Kennemerland en Noord Hollland Noord, en de filters Uitgeest en A9 ingevoerd. Toch krijg ik alle ambulancemeldingen binnen van Kennemerland en Noord Holland Noord, en dat is niet de bedoeling.

Dus maar even op zoek naar een programeerset

112-Uitgeest

• Junior gebruiker
  • **
  • www.112-uitgeest.nl
Programmeer-set is binnen. Alles ingesteld, nu wachten op een melding en kijken of het werkt.

Alleen het woordfilter werkt nog steeds niet? Ook niet als ik FIL aanvink of uitvink? Ik heb wel 3 woorden ingesteld waarop gefilterd moet worden, echter krijg ik nog steeds alle meldingen binnen

erdebee

• EHV+AED / BHV / IT / Fotograaf
  • Senior gebruiker
    • Erdebees website
Alleen het woordfilter werkt nog steeds niet? Ook niet als ik FIL aanvink of uitvink? Ik heb wel 3 woorden ingesteld waarop gefilterd moet worden, echter krijg ik nog steeds alle meldingen binnen
Je begrijpt de functie van het woordfilter niet. Het dient niet om de meldingen waar het gekozen woord NIET in voorkomt NIET te melden, het dient om de meldingen waarin het gekozen woord WEL voorkomt, prioriteit en een andere toon te kunnen meegeven en zo extra attentiewaarde te geven.
Zo heb ik een bepaald riedeltje op de monitorcode van brw Flevoland staan, maar als mijn straat + een deel van mijn huisnummer erin voorkomt, wordt er een constante piep gegeven, ook als de pieper op stil staat (trillen, sleep). Weet ik direct dat de melding óf mijn woning betreft óf een van de woningen die wel erg dichtbij liggen.
In combinatie met de maildrop functie kun je alle meldingen van een bepaalde capcode droppen (veroorzaken dan geen alarm). Het woordfilter zorgt er dan weer voor dat je de meldingen die je wel wilt zien/horen/voelen wel zichtbaar/hoorbaar/voelbaar worden (afhankelijk van wat je instelt bij je woordfilter).
Lees ook het eerste antwoord van Hunter nog eens door.

enrico1972

• Senior gebruiker
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Ik heb de woordfilter op A1 staan voor de CPA meldingen.
Wat ik met mijn pieper heb gedaan is hem handmatig op stil gezet in het geluidmenu en daardoor ontvang ik als ik de Monitorcode van de CPA aan heb staan alleen de A1 meldingen met geluid en de A2 en B meldingen ontvang ik wel maar krijg er geen geluid bij.

Ik had ook nog een woordfilter op Rotterdam staan maar dat maakt bij CPA meldingen geen moer uit want die pakt hij niet.
Kreeg ook gewoon andere plaatsen met geluid binnen dus die had ik er alweer uit geflikkert.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen

Kevin R.

• Senior gebruiker
Reactie #149 Gepost op: 24 mei 2012, 17:14:24
Want de Jupiter heeft 3 woordfilters.

Hoe steekt dat eigenlijk precies in elkaar? In totaal 3 woordfilters of per capcode 3 woordfilters?