Pagertopic: Tips en vragen over pagers en het programmeren van deze

Auteur Topic: Pagertopic: Tips en vragen over pagers en het programmeren van deze  (gelezen 176235 keer)

0 gebruikers (en 9 gasten bekijken dit topic.

Royofzo

• Senior gebruiker
  • Gorinchem
    • ZHZActueel.nl
Reactie #230 Gepost op: 11 augustus 2013, 15:05:35
Over een programmeerset gesproken.. heeft er iemand ervaring met het aansluiten van een programmeer set voor de Jupiter Pro V9.1 op een PC met Windows 7? Heb hier een programmeer set liggen maar krijg hem niet werkende op Windows 7..

Rutger038

• Medewerker incidentenbestrijding Prorail
  • Senior gebruiker
Reactie #231 Gepost op: 11 augustus 2013, 16:21:49
Citaat van: Royofzo link=msg=1190873 date=1376226335
Over een programmeerset gesproken.. heeft er iemand ervaring met het aansluiten van een programmeer set voor de Jupiter Pro V9.1 op een PC met Windows 7? Heb hier een programmeer set liggen maar krijg hem niet werkende op Windows 7..

Volgens mij functioneert die set niet op Windows 7.

Na even zoeken vond ik wel dit http://www.scannerforum.nl/index.php?topic=18939.0

Brandpreventje

• Senior gebruiker
Reactie #232 Gepost op: 11 augustus 2013, 17:03:00
Ik snap je niet zo Rutger, ik stel vragen en vraag en om hulp en jij zegt nu al voor de tweede keer dat ik het "anders" moet doen.

Ik wil graag weten hoe ik zelf mijn pieper naar mijn wensen kan programmeren niet dat ik dat maar na moet laten.

Citaat van: Rutger Pruis link=msg=1190867 date=1376225075
Ken je niemand in je omgeving met een programmeerset? Dat werkt het best, en veel sneller.

Rutger038

• Senior gebruiker
Reactie #233 Gepost op: 11 augustus 2013, 17:13:13
Citaat van: Brandpreventje link=msg=1190903 date=1376233380
Ik snap je niet zo Rutger, ik stel vragen en vraag en om hulp en jij zegt nu al voor de tweede keer dat ik het "anders" moet doen.

Ik wil graag weten hoe ik zelf mijn pieper naar mijn wensen kan programmeren niet dat ik dat maar na moet laten.

Je begrijpt me inderdaad niet.

De eerste keer vraag je om iets, ik geef een oplossing, nl. capcodes van ambu's toevoegen omdat woordfliter niet werkt. De tweede keer laat je weten dat je programmeren lastig vind. Programmeren via een programmeerset is veel eenvoudiger en gaat veel sneller.

Bozo

• Kerninstructeur C2000
  • Senior gebruiker
Reactie #234 Gepost op: 11 augustus 2013, 17:13:31
Niemand is hier te beroerd om te helpen, maar als ik jou was zou ik eens beginnen met het lezen van de gebruiksaanwijzing. Alle vragen die je tot nu toe stelt staan daarin beschreven. Eventueel te downloaden via http://www.p2000shop.nl/Gebruikers_handleiding_jupiter_pro_v91.pdf

Ik neem aan dat je deze toch ook bij je pager hebt gekregen? En verder klopt het gewoon wat Rutger zegt: programmeren gaat een stuk eenvoudiger met een programmeerset. Ook te bestellen bij P2000shop. Kost weliswaar 50 euro, maar levert wel een stuk gemak op.
Vroeger, toen je koe nog met een korte oe schreef!

Brandpreventje

• Senior gebruiker
Reactie #235 Gepost op: 11 augustus 2013, 20:34:43
Ik begrijp je wel, jij wilt/kunt mij alleen niet specifiek helpen en geeft dan maar algemene antwoorden waar ik zelf ook al opgekomen was.

Nogmaals: ik wil ALLEEN de meldingen in Noordwijkerhout en De Zilk ontvangen en wil niet alle meldingen van de ambulances die ik in mijn pieper heb staan ontvangen.

Ik had niet gezegd dat ik een programmeerset had en gebruikte, maar dat doe ik dus. Alleen met de gebruiksaanwijzing kom ik er nog niet uit. Dat komt doordat de software Engelstalig is en de gebruiksaanwijzing erg summier is.  Bijvoorbeeld: "met Filter Match Word worden het betreffende bericht speciaal behandeld". Ja maar wat is dat "speciale" dan? Erg summier......

Citaat van: Rutger Pruis link=msg=1190908 date=1376233993
Je begrijpt me inderdaad niet.

De eerste keer vraag je om iets, ik geef een oplossing, nl. capcodes van ambu's toevoegen omdat woordfliter niet werkt. De tweede keer laat je weten dat je programmeren lastig vind. Programmeren via een programmeerset is veel eenvoudiger en gaat veel sneller.

Pleegkundige

• Senior gebruiker
  • Ambuvpk i.o
Reactie #236 Gepost op: 11 augustus 2013, 20:49:30
Citaat van: Brandpreventje link=msg=1190983 date=1376246083
Nogmaals: ik wil ALLEEN de meldingen in Noordwijkerhout en De Zilk ontvangen en wil niet alle meldingen van de ambulances die ik in mijn pieper heb staan ontvangen.
Als je alle capcodes van de ambulances bij jou in de buurt er in hebt gezet, en ook "Fil"  bij al die capcodes hebt aangevinkt, dan kun je in het volgende programmeerscherm "Filter match as Priority" aanvinken. Daarna de twee door jou eerder genoemde filterwoorden invullen en in het laatste scherm een melodietje maken per filterwoord. Je ontvangt dan alle meldingen wel, maar krijgt alleen piepen en trillen als een van de twee filterwoorden in de alarmering voor komt.
Moet je de pager verder uiteraard wel op stil hebben staan.
Let wel dat hij dan snachts ook afgaat, ik zet de filterwoorden 's nachts uit. Moet alleen wel een beetje omslachtig door de batterij er uit te halen en op die manier in het progammeermenu te komen.
Je kan ook nog wat doen met maildrop, maar dat gebruik ik nooit en weet ik dus niet. Moet je zelf even experimenteren.  Succes, bij mij werkt het inmiddels hardstikke goed op deze manier.
Ambulanceverpleegkundige i.o | CCU verpleegkundige │ MC verpleegkundige │ PHTLS │ ALS │ Burgerhulpverlener Hartveilig Wonen │ Veluwse Wens Ambulance

Hunter

• Senior gebruiker
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #237 Gepost op: 11 augustus 2013, 20:52:52

Ontvangen doe je ze altijd, de capcodes staan er immers in. Met woordfilters kun je er echter een eigen draai aangeven. Je kunt codes die op stil staan juist geluid laten maken (dat is wat jij wilt) of andersom; codes die wel geluid maken stil binnen laten komen. Je zou de ambu's op Type: maildrop kunnen zetten (ipv personal), het woordfilter aan, bij de woordfilters de plaatscodes invullen (DZK, etc) en vervolgens Filter Match As Priority aanvinken. Maarja, dan heb je dus inderdaad wel de software nodig. Galaxy's kan ik eventueel programmeren, geen idee of mijn programmer de Jupiter ook doet...

Rutger038

• Senior gebruiker
Reactie #238 Gepost op: 11 augustus 2013, 21:04:00
Bijvoorbeeld: "met Filter Match Word worden het betreffende bericht speciaal behandeld". Ja maar wat is dat "speciale" dan? Erg summier......

Ja, wat die functie precies inhoud begrijp ik niet. Filteren van woorden doet die ieder geval niet.

Meldingen uit alleen Noordwijkerhout en Zilk zal erg lastig worden. Dan zul je capcodes moeten kiezen van bijv posten of kazernes die rijden op meldingen in de genoemde plaatsen.

Voor de juiste capcodes van de ambulance's moet je even uitzoeken welke ambulances (met roepnummer) bij jou in de buurt komen en die codes in je pager zetten. Maar die ambu's zullen waarschijnlijk ook meldingen rijden in andere gemeentes.

Bij deze alle capcodes van BRW Noordwijkerhout:

1503410 Noordwijkerhout Korpscoordinator
1503411 Noordwijkerhout Groep 1
1503412 Noordwijkerhout Groep 2
1503413 Noordwijkerhout Korpsalarm
1503414 Noordwijkerhout BOT
1503415 Noordwijkerhout commandant
1503416 Noordwijkerhout Bevelvoerders
1503417 Noordwijkerhout Chauffeurs

Brandpreventje

• Senior gebruiker
Reactie #239 Gepost op: 11 augustus 2013, 21:20:31
Bedankt voor de hulp.

Als ik het goed begrijp krijg ik, hoe ik het doe, sowieso alle meldingen van die ambu's? Ik dacht/hoopte dat je het zo in kunt stellen dat je alleen de meldingen met NWT en DZK kreeg en de rest niet. :-P

Of kan dat wel Hunter? Ik heb de programmeerset en software.