Pagertopic: Tips en vragen over pagers en het programmeren van deze

Auteur Topic: Pagertopic: Tips en vragen over pagers en het programmeren van deze  (gelezen 176223 keer)

0 gebruikers (en 10 gasten bekijken dit topic.

Zeeland

• Brandweer
  • Junior gebruiker
  • **
Reactie #350 Gepost op: 4 december 2013, 22:21:47
Kan het dat er wel een paar 'software foutjes' in de Informer zitten? Had hem op stil staan, maar toch ging ineens het licht branden. Terwijl hij in het menu toch echt op stil stond. Ook stonden er ineens een paar capcodes op prio. Verder een super ding!

semafoonwinkel

• Forum gebruiker
  • www.SemafoonWinkel.nl
    • www.SemafoonWinkel.nl
Reactie #351 Gepost op: 5 december 2013, 08:00:02
Citaat van: daankemp link=msg=1225688 date=1386192107
Kan het dat er wel een paar 'software foutjes' in de Informer zitten? Had hem op stil staan, maar toch ging ineens het licht branden. Terwijl hij in het menu toch echt op stil stond. Ook stonden er ineens een paar capcodes op prio. Verder een super ding!
Nee, niks gezien. De bediening is iets anders dan van de Jupiter. Ik heb mezelf daarin ook al vergist waardoor codes juist niet op prio stonden. Ik ging met de verkeerde toets uit het menu.
Grt. Werner - SemafoonWinkel

Corvus

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #352 Gepost op: 5 december 2013, 11:37:02
Vraagje:

Als ik de Informer programmeer met bv: woordfilter 1 "pac&oms" (geen geluid) die wil ik dus niet meekrijgen en ik zet woordfilter 2 op "P 1&amersfoort",
Wat gebeurd er dan bij een melding "P 1 [OMS] OPENBAAR MELDSYSTEEM HANDMELDER EUROWEG 101 AMERSFOORT IKEA AMERSFOORT EENH: AFT631"

P 1 moet meekomen en oms juist niet. Iemand enig idee? Heeft de volgorde van het woordfilter daar misschien mee te maken?

semafoonwinkel

• Forum gebruiker
  • www.SemafoonWinkel.nl
    • www.SemafoonWinkel.nl
Reactie #353 Gepost op: 5 december 2013, 12:25:59
Citaat van: Corvus link=msg=1225795 date=1386239822
Vraagje:

Als ik de Informer programmeer met bv: woordfilter 1 "pac&oms" (geen geluid) die wil ik dus niet meekrijgen en ik zet woordfilter 2 op "P 1&amersfoort",
Wat gebeurd er dan bij een melding "P 1 [OMS] OPENBAAR MELDSYSTEEM HANDMELDER EUROWEG 101 AMERSFOORT IKEA AMERSFOORT EENH: AFT631"

P 1 moet meekomen en oms juist niet. Iemand enig idee? Heeft de volgorde van het woordfilter daar misschien mee te maken?
Je moet in ieder geval woordfilter 1 aanpassen naar PAC|OMS (OF functie).
Ik zou alleen woordfilter 1 gebruiken. Je wil een andere notificatie bij PAC of OMS meldingen.
Door filter 2 niet te gebruiken, krijg je nog wel PRIO 2 / PRIO 3 meldingen.

Wat je kunt doen is testen op code 0005000 met cijfers/letters uit die melding, dan heb je iedere 5 a 6 minuten een melding om e.e.a. te testen.
Gevoelsmatig zou ik zeggen dat hij i.d.d. van filter 1, naar 2 en 3 gaat.
Maar wat gebeurt er bij 2 zeer snelle alarmeringen achter elkaar, kan de semafoon dat nog verwerken?

De semafoon is primair bedoelt voor brandweer alarmeringen, woordfilter staat niet in het flex protocol omschreven of CTK keuring (Hunter correct me if I'm wrong).
Woordfilters geven een stukje toegevoegde waarde voor de burger, maar ze hebben beperkingen en ik zou er niet teveel vanaf laten hangen.

Corvus

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #354 Gepost op: 5 december 2013, 15:17:56
Dank, ik ga testen. En ik gebruik 'm hobbymatig en dan krijg je dit soort ingewikkelde toepassingen. Ik laat weten wat de uitkomst is!

elvin

• brandweer
  • Forum gebruiker
Reactie #355 Gepost op: 5 december 2013, 17:59:50
morgen ook maar een informer bestellen, mn jupiter heeft het na 3 jaar begeven
Vrijwillige brandweer

semafoonwinkel

• Forum gebruiker
  • www.SemafoonWinkel.nl
    • www.SemafoonWinkel.nl
Reactie #356 Gepost op: 5 december 2013, 18:27:48
Citaat van: elvin link=msg=1226004 date=1386262790
morgen ook maar een informer bestellen, mn jupiter heeft het na 3 jaar begeven
Je weet waar te zijn. Gratis voorprogrammeren, verzendkosten € 5.- :)

Corvus

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #357 Gepost op: 7 december 2013, 18:55:53
Citaat van: Corvus link=msg=1225935 date=1386253076
Dank, ik ga testen. En ik gebruik 'm hobbymatig en dan krijg je dit soort ingewikkelde toepassingen. Ik laat weten wat de uitkomst is!

De Informer gaat zover ik nu weet van filter 1 naar 2 en 3. Dus staat filter 1 op OMS geen geluid dan hoor je niks. Prima dus :)

semafoonwinkel

• Forum gebruiker
  • www.SemafoonWinkel.nl
    • www.SemafoonWinkel.nl
Reactie #358 Gepost op: 7 december 2013, 19:38:12
Citaat van: Corvus link=msg=1226566 date=1386438953
De Informer gaat zover ik nu weet van filter 1 naar 2 en 3. Dus staat filter 1 op OMS geen geluid dan hoor je niks. Prima dus :)
Kijk, dat is goed om te horen. Bedankt.

Corvus

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #359 Gepost op: 7 december 2013, 20:23:31
Toch even nog wat anders: 't Kan toeval zijn maar toch ging mijn informer piepen ivm "out of range", ingesteld op 2 minuten! Hij ging af toen ik de A30 afreed bij de afslag Ede en via de N224 naar Ede reed", kan gebeuren denk je dan maar op de terugweg gebeurde exact hetzelfde op de N224 vlakbij de oprit A30. Ik verwacht weinig van deze opmerking hier van mij maar het is wel vreemd! ???