Je hebt je out of range te kort ingesteld. Het P2000 netwerk is niet continu in de lucht. Periodiek (5 tot 6 minuten) gaat er een testmelding uit.
Het verwondert me dat je niet kunt kiezen voor 6 of 10 minuten in de software.
Er zijn ook nog steeds gebieden in NL die geen goede binnenhuis dekking hebben, zelfde als met een GSM.
Zelf zet ik de out of range niet aan, ik heb nog niet meegemaakt dat een Jupiter of Informer pager geen ontvangst had toen er een melding voor mij kwam.
Ben ik niet helemaal met je eens. De mijne (En dus ons korpsstandaard, Galaxy) staat volgens mij ook gewoon op de 2 minuten "Out of Range".. Ik heb wel eens iemand gehoord dat hij af ging nadat hij ergens diep in een kelder liep, en ik weet dat hij bij iemand wel eens af gegaan is in z'n (stalen) kluisje. Maar verder heb ik, naast de landelijke P2000-storing een jaar ofzo geleden, nog nooit iemand gehoord over of zelf gemerkt dat hij deze melding zou geven. Dus dat 2 minuten "te kort is voor het P2000-netwerk" vind ik wat kort door de bocht...
Ik zeg: Hunter: kom d'r maar in!
(P.S. Overigens heb ik zelf mijn "out of range"-alarm uitgezet. Het zal me een worst wezen als hij geen ontvangst heeft, IK kan er toch niets aan veranderen. Als ze mij moeten hebben en ik ontvang geen P2000, dan weten ze me op andere manieren wel te vinden... En anders zullen er wel anderen zijn die het oplossen, zo belangrijk ben ik ook weer niet...
)