Pagertopic: Tips en vragen over pagers en het programmeren van deze

Auteur Topic: Pagertopic: Tips en vragen over pagers en het programmeren van deze  (gelezen 176231 keer)

0 gebruikers (en 18 gasten bekijken dit topic.

Bernt

• Senior gebruiker
Reactie #380 Gepost op: 12 januari 2014, 19:38:12
Kan je uitzetten dat van stil naar trillen.

Pleegkundige

• Senior gebruiker
  • Ambuvpk i.o
Reactie #381 Gepost op: 12 januari 2014, 19:38:43
Citaat van: elvin link=msg=1236371 date=1389543243
http://semafoonwinkel.nl/index.php?page=details&prod=19&cat=4&group=5

trouwens ben ik niet blij met de knoppen van de informer, want die klik je heel snel in en gaat ie van trillen naar piepen
Daar had ik ook al last van. Ik heb het softwarematig maar uitgezet dat je met die knop kan switchen van trillen naar piepen. Als ik zit en soms een andere houding aanneem gebeurde het al.
Ambulanceverpleegkundige i.o | CCU verpleegkundige │ MC verpleegkundige │ PHTLS │ ALS │ Burgerhulpverlener Hartveilig Wonen │ Veluwse Wens Ambulance

elvin

• brandweer
  • Forum gebruiker
Reactie #382 Gepost op: 12 januari 2014, 20:09:04
is dat handprogrammeerbaar?
Vrijwillige brandweer

Bernt

• Senior gebruiker
Reactie #383 Gepost op: 12 januari 2014, 20:14:50
Nee

Pleegkundige

• Senior gebruiker
  • Ambuvpk i.o
Reactie #384 Gepost op: 12 januari 2014, 20:17:01
Citaat van: elvin link=msg=1236417 date=1389553744
is dat handprogrammeerbaar?
Nee, je zal hem even in een programmer moeten stoppen. Kan gewoon in die van de Jupiter (USB versie), software is te downloaden bij Semafoonwinkel.nl
Ambulanceverpleegkundige i.o | CCU verpleegkundige │ MC verpleegkundige │ PHTLS │ ALS │ Burgerhulpverlener Hartveilig Wonen │ Veluwse Wens Ambulance

semafoonwinkel

• Forum gebruiker
  • www.SemafoonWinkel.nl
    • www.SemafoonWinkel.nl
Reactie #385 Gepost op: 13 januari 2014, 09:16:14
Aanvullende info.
De leestoets heeft diverse functies die programmeerbaar zijn:

Wisselen piep <=> tril.
2e Tabblad. Read Key Switch Alert uitvinken.

Zelfde geld voor toetsvergrendeling. Kun je ook in/uitschakelen mbv. de programmer.

Wissen meldingen. Kun je ook in/uitschakelen mbv. de programmer.

Handmatig aktiveren backlight (alle toetsen).
Grt. Werner - SemafoonWinkel

Corvus

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #386 Gepost op: 15 januari 2014, 19:38:14
Wie wil even meedenken:

Ik heb Amersfoort 0706136 op plaats 2 gezet en Leusden 0707168 op 3 en op 4 Eemland 0709560. Los ervan of dit handig is het volgende:

In mijn oude jupiter 9.1 gaat bij een alarm voor Amersfoort ook inderdaad Amersfoort. plek 2, af. Met mijn Informer gaat hoe dan ook Eemland, plek 4, af (Eemland wordt altijd meegestuurd als monitor).

Ik weet van vroeger dat een pager gevoelig was voor de volgorde van de op- of aflopende capcodes maar met de komst van de jupiter was de volgorde van programmering leidend. Ik zou graag de volgorde van programmering willen aanhouden, kan dat?
Ik zie waarschijnlijk iets over het hoofd.

elvin

• brandweer
  • Forum gebruiker
Reactie #387 Gepost op: 25 januari 2014, 19:02:19
mijn rode lampje van mijn informer doet het niet meer, ding is nooit gevallen of wat dan ook. Meer mensen last van?
Vrijwillige brandweer

Bernt

• Senior gebruiker
Reactie #388 Gepost op: 26 januari 2014, 02:59:38
Veel mensen hebben er last van. Even contact opnemen met de verkoper.

Pleegkundige

• Senior gebruiker
  • Ambuvpk i.o
Reactie #389 Gepost op: 26 januari 2014, 14:40:33
Na nu een tijdje de Informer te hebben gebruikt ben ik toch wel een paar dingen en "bugs" tegengekomen.

- Inderdaad switched de pager makkelijk van piepen > trillen en terug (oplossing die optie uitzetten)
- Soms verschijnen in het menu "alarmsignaal" de 4 tonen die in de eerste Jupiter versies zaten (en die je toen alleen maar kon kiezen). Deze zijn er later bij nieuwere versies uitgehaald. Het rare is dat ze weer verdwijnen als je verder bladert door desbetreffende menu.
- Als ik mijn pager 's nachts op helemaal stil heb staan, komen de berichten die niet in maildrop komen verlicht binnen (optie niet softwarematig aangevinkt, kan ook niet volgens mij en ook heb ik niet de optie "alleen verlichting" geselecteerd).
- Bij de Jupiter werd bij een alarmering gekeken naar de capcodevolgorde zoals je die in je pager geprogrammeert had. Dat doet de Informer niet meer, die pakt altijd de laagste (of hoogste?) capcode, ongeacht of je die nu op plaats 2 of op plaats 14 in je pager hebt staan.
- Woordfilter werkt vaak niet. Heb bij alle capcodes het filter aanstaan en mijn woonplaats als filterwoord ingesteld. Bij alarmering voor de brandweer ziet hij dit filterwoord wel en gaat keurig af. Op de capcode voor de politie en monitorcode van de brandweer ziet hij ditzelfde woord niet, dit is altijd zo. De alarmeringen vinden na elkaar plaats.
- Rode LEDje doet het bij veel mensen niet meer.