Pagertopic: Tips en vragen over pagers en het programmeren van deze

Auteur Topic: Pagertopic: Tips en vragen over pagers en het programmeren van deze  (gelezen 176199 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

Hunter

• Senior gebruiker
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #410 Gepost op: 23 februari 2014, 22:56:07
Citaat van: Pleegkundige link=msg=1246034 date=1393189286
Ik vind het dagelijks opladen van de Galaxy niet handig, als je het een keer vergeet is die leeg.

Heuh dan is het toch echt tijd voor een nieuwe batterij. Voor normaal (professioneel) gebruik moet hij ongeveer 10 dagen mee kunnen gaan. Bij hobbymatig gebruik (hij zal vaker afgaan dan bij professioneel gebruik) ongeveer een week. Ik heb het ook meegemaakt dat hij sneller leeg raakte, met een nieuwe batterij ging hij weer een week mee en piepte/trilde hij een stuk harder en was het display feller.

Heftrucker

• Forum gebruiker
  • Geinteresseerde in P2000
Reactie #411 Gepost op: 24 februari 2014, 00:49:54
Ik hou het wel bij mijn JupiterPro als hobbyist. Bij mijn gebruik gaat de batterij soms bijna een half jaar mee (meestal ongeveer 4 maanden) alvorens hij begint te mauwen dat er toch echt ff een nieuwe in moet.

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #412 Gepost op: 24 februari 2014, 16:54:27
Citaat van: Hunter link=msg=1246040 date=1393192567
Heuh dan is het toch echt tijd voor een nieuwe batterij. Voor normaal (professioneel) gebruik moet hij ongeveer 10 dagen mee kunnen gaan. Bij hobbymatig gebruik (hij zal vaker afgaan dan bij professioneel gebruik) ongeveer een week. Ik heb het ook meegemaakt dat hij sneller leeg raakte, met een nieuwe batterij ging hij weer een week mee en piepte/trilde hij een stuk harder en was het display feller.
Tja, de Galaxy van mij doet op zijn sloffen 1 week met een batterij voordat hij opgeladen moet worden. Als het een drukke week is kan het een paar dagen zijn, maar over het algemeen makkelijk 1 week.

Rutger038

• Medewerker incidentenbestrijding Prorail
  • Senior gebruiker
Reactie #413 Gepost op: 24 februari 2014, 23:18:00
Mijn Jupiter Pro doet het zeker een maand of twee. Mijn pager ontvangt tientallen meldingen per dag. Nagenoeg alle P2000 meldingen die de MON verstuurt. Een  vriend van mij heeft de instellingen van de pager veranderd zodat de pager langer beter presteert.

Hunter

• Senior gebruiker
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #414 Gepost op: 25 februari 2014, 07:33:12
Citaat van: Rutger Pruis link=msg=1246194 date=1393280280
Een vriend van mij heeft de instellingen van de pager veranderd zodat de pager langer beter presteert.

Kan hij dat ook bij mijn telefoon doen?

NieuwsBergambacht.nl

• Fotograaf, BHV-er
  • Junior gebruiker
  • **
Reactie #415 Gepost op: 15 maart 2014, 21:57:29

Ik probeer met mijn progameerset voor de Jupiter Pro V9.1 mijn maildrop in te stellen. Als ik de software heb gedownload dan open ik het programma en kan ik beginnen met programmeren. Bij capcodes vul ik gewoon de capcode in en het veld personal pas ik aan naar maildrop. Zo heb ik dat bij een paar capcodes gedaan. De vinkjes EN,FIL en MANUEAL heb ik aan gezet. Nadat ik dit allemaal heb ingevuld druk ik eerst op save en dan op F4. Nu geeft hij het venster Writing aan en als hij klaar is geeft hij de melding dat het geslaagd is. Maar als ik nu mijn pager weer uit de houder haal, zie ik nergens mijn maildrop meer staan. Normaal kwam er altijd middenin het scherm een tekentje voor maildrop te staan. Kunnen jullie mij helpen zodat ik mijn mail drop weer kan gebruiken?

Ik hoor graag van jullie!

Hunter

• Senior gebruiker
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #416 Gepost op: 15 maart 2014, 22:17:27
Citaat van: NieuwsBergambacht.nl link=msg=1251129 date=1394917049
Maar als ik nu mijn pager weer uit de houder haal, zie ik nergens mijn maildrop meer staan.

Even voor de zekerheid, als je hem programmeert dan gaan alle meldingen verloren en zal er uiteraard niets meer in de pager staan als je hem uit de houder (programmeerset) haalt. De vraag is dan ook wat je verwacht te zien als je hem uit de programmeerset haalt, je zult moeten wachten op meldingen. Mocht je het toch over meldingen hebben die jij volgens jou zou moeten ontvangen, verschijnen die dan als personal, of helemaal niet?

Zevenaar112

• Forum gebruiker
Reactie #417 Gepost op: 16 maart 2014, 10:16:17
Ik heb een Jupiter Pro 7.2 en ik zou hem graag willen aanpassen zodat ik bij een aantal capcodes een ander geluidje krijg. Kan dit handmatig of moet dit met een programeerset?

Breaky

• Forum gebruiker
Reactie #418 Gepost op: 22 april 2014, 02:25:52
Sinds korte tijd ontvang ik opeens alle meldingen op mijn Jupiter PRO v9.1 afschermd, terwijl dit nooit aan de orde was. De meldingen worden deels weergegeven, en de rest met "xxxx". Moet ik de capcodes opnieuw instellen of wat moet ik doen?

Rolanddeg

• Docent, kerninstructeur
  • Senior gebruiker
  • Bee-doo Bee-doo
    • De Groot Brandwachten
Reactie #419 Gepost op: 22 april 2014, 02:52:16
Dat zijn geen afgeschermde berichten, dat is een teken dat het bericht niet correct ontvangen is. Dit komt door een slecht signaal, bijvoorbeeld doordat je je in een ruimte bevindt waar geen goede dekking is (parkeergarage, kelder, studio, IFV brandweeracademie :-\) etc.. Mocht het in een ruimte zijn waar je normaal wel een goede dekking had... Dan is je piepertje overleden. Toevallig onlangs een keer laten stuiteren cq. te warm geworden bij een binnenaanval?