Pagertopic: Tips en vragen over pagers en het programmeren van deze

Auteur Topic: Pagertopic: Tips en vragen over pagers en het programmeren van deze  (gelezen 176187 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Live

• Senior gebruiker
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #460 Gepost op: 13 november 2015, 18:55:45
Jawel, die blijven gewoon bewaard (is hetzelfde als je een lege batterij vervangt).
Samen sterk in de hulpverlening!

Grumpy91

• Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #461 Gepost op: 13 november 2015, 18:57:03
Mooizo! Zo eens doen dan  :) Dankjewel!
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel

Grumpy91

• Senior gebruiker
Reactie #462 Gepost op: 13 november 2015, 19:39:50
Helaas. Net geprobeerd en nu looptie nog 10 minuten voor ipv 20. Dacht doe nog eens, maar helaas. Blijft nu 10 minuten voorlopen qua tijd
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel

Hunter

• Senior gebruiker
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #463 Gepost op: 14 november 2015, 00:53:47
Citaat van: Grumpy91 link=msg=1384342 date=1447439990
Helaas. Net geprobeerd en nu looptie nog 10 minuten voor ipv 20. Dacht doe nog eens, maar helaas. Blijft nu 10 minuten voorlopen qua tijd

De tijd wordt uit het netwerk gehaald en die klopt gewoon. Als de pager het niet correct weergeeft dan is je pager de weg kwijt (lees: wellicht defect). De vraag is hoe groot dat probleem is? Je pager gaat en de tijd is slechts een detail; of je nu hulpverlener of hobbyist bent, je neemt kennis van de melding en neemt -indien nodig- actie. Als je de meldingen later terug wilt lezen en de tijd nodig hebt als exacte referentie, tsja...

Grumpy91

• Senior gebruiker
Reactie #464 Gepost op: 14 november 2015, 00:55:34
Ik hoop niet dat die defect is: net 2 maanden oud en gloedjenieuw :P

Heftrucker

• Forum gebruiker
  • Geinteresseerde in P2000
Reactie #465 Gepost op: 14 november 2015, 07:22:22
Mogelijk kan het opnieuw laden van de pagersoftware het euvel verhelpen, daarvoor heb je wel een programmeerunit nodig.
Wellicht wil de leverancier dat even voor je doen?

Grumpy91

• Senior gebruiker
Reactie #466 Gepost op: 14 november 2015, 16:19:30
Dan ga ik eens contact opnemen met de leverancier  :) In ieder geval hartelijk dank voor jullie hulp!

JonathanV

• Nieuwe gebruiker
  • *
Reactie #467 Gepost op: 2 juni 2016, 21:34:33
Hallo,

Ik zou graag een pager aankopen, maar veel weet ik er nog niet over :p Kan men bij sommige  modellen ook gewoon de 7 cijferige code beginnend met 13 ( vermoed ik?) ook gewoon manueel programmeren? hoe werkt dit juist?  Help mij een weg te vinden aub  ;D

JonathanV

• Nieuwe gebruiker
  • *
Reactie #468 Gepost op: 2 juni 2016, 21:49:20
Hallo,

Ik zou graag pager kopen, maar snap niet veel van de werking ervan, is het zo dat sommige merken gewoon manueel kunnen worden geprogrammeerd door gewoon simpelweg de Capcode ( 7 cijferig getal beginnend met 13? ) in te geven? kan ielmand mij wat uitleg geven? :p

Heftrucker

• Forum gebruiker
  • Geinteresseerde in P2000
Reactie #469 Gepost op: 3 juni 2016, 15:39:51
De meeste pagers kunnen worden geprogrammeerd worden via de pager zelf. Het is idd een kwestie van de 7-cijferige Capcode ingeven.
Deze Capcodes kun je op diverse plaatsen op internet wel vinden.
Hoe dit werkt kan per pager iets verschillen.
Bij sommige pagers kun je zo ook de pieptoon instellen.
Vaak werkt een programmeerunit iets makkelijker.