Pagertopic: Tips en vragen over pagers en het programmeren van deze

Auteur Topic: Pagertopic: Tips en vragen over pagers en het programmeren van deze  (gelezen 176176 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

(EHBO)

• Forum gebruiker
  • EHBO, Rode Kruis, Buurttoezicht-Wielwijk enz.
    • Buurttoezicht Hardinxveld-Giessendam
Reactie #80 Gepost op: 6 augustus 2011, 19:43:56
Klopt inderdaad wat Hunter zegt. Er is geen enkele hulpdienst die alle meldingen van Nederland ontvangt. Je kunt wel regionale meldingen ontvangen via een monitorcode.

Even een vraag wat wil je dan bereiken met een capcode die heel Nederland ontvangt. Geloof me, maar dan wordt je knettergek ik wordt al gek van de monitorcode van de ambulancedienst in mijn regio. 0098
Met vriendelijke groet,  Jorrit  

-Volvo-34-

• Senior gebruiker
Reactie #81 Gepost op: 6 augustus 2011, 19:48:46
Klopt inderdaad wat Hunter zegt. Er is geen enkele hulpdienst die alle meldingen van Nederland ontvangt. Je kunt wel regionale meldingen ontvangen via een monitorcode.

Even een vraag wat wil je dan bereiken met een capcode die heel Nederland ontvangt. Geloof me, maar dan wordt je knettergek ik wordt al gek van de monitorcode van de ambulancedienst in mijn regio. 0098
Ik kom dagelijks door heel NL.. En ik word er niet zo gek van hoor, met m'n Jupiter. Gaat alleen af op hoe ik hem ingesteld heb ^-^
Hulpdiensten fotograaf - First AED Responder - Vrijwilliger stichting '6 minuten Waterland'.

JackM

• HBT, ICET SAVER methodiek
  • Senior gebruiker
Reactie #82 Gepost op: 6 augustus 2011, 20:27:37
Koop een telefoon met abbonement voor goed mobiel internet, kan je heel p2000 op meekijken van heel nederland. :D
Wees duidelijk, niet halfbakken, en vooral : recht voor de raap wanneer nodig,dan kom je het verste.

Luke_BNV

• Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #83 Gepost op: 6 augustus 2011, 20:53:23
Er is een wel een landelijke code, wanneer je je  pager koopt staat die er standaard in onder nummertje 16.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens

Hunter

• Senior gebruiker
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #84 Gepost op: 6 augustus 2011, 20:57:16
Er is een wel een landelijke code, wanneer je je  pager koopt staat die er standaard in onder nummertje 16.

Ik was al bang dat die opmerking ging komen, maar het klopt niet wat je zegt. Dat is een groepscode die het netwerk gebruikt om meerdere capcodes als 1 alarmering te kunnen verzenden. Ten eerste is niet elke melding een groepsoproep en ten tweede zijn er meerdere groepscodes, dus zul je lang niet alle meldingen ontvangen. Voor testdoeleinden kan dat best leuk zijn, maar niet als je gericht bepaalde meldingen (specifieke regio bijvoorbeeld) wilt monitoren.

Luke_BNV

• Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #85 Gepost op: 6 augustus 2011, 20:58:35
Naja, ik denk dat je dan zelf ook wel wist dat Volvo-34- Naar die code  op zoek was.  998765
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens

Hunter

• Senior gebruiker
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #86 Gepost op: 6 augustus 2011, 21:30:37
Naja, ik denk dat je dan zelf ook wel wist dat Volvo-34- Naar die code  op zoek was.  998765

Nee ik lees zijn vraagstelling anders. Met de code die jij bedoelt kun je immers niet "alles" van Nederland ontvangen, maar wel veel.
De kans is echter aanwezig dat je rookwolken (of een beknelling) ziet zonder dat je pieper is gegaan op die code.

-Volvo-34-

• Senior gebruiker
Reactie #87 Gepost op: 6 augustus 2011, 23:32:58
Nee ik lees zijn vraagstelling anders. Met de code die jij bedoelt kun je immers niet "alles" van Nederland ontvangen, maar wel veel.
De kans is echter aanwezig dat je rookwolken (of een beknelling) ziet zonder dat je pieper is gegaan op die code.
Die groepscode bedoel ik dus ja.. Die heb ik er is in gehad, en met het herprogammeren van me Jupiter ben ik hem vergeten op te slaan.. iemand die weet welke dit is?
Hulpdiensten fotograaf - First AED Responder - Vrijwilliger stichting '6 minuten Waterland'.

JordyDelwel

• Senior gebruiker
  • www.DelwelFotografie.nl
Reactie #88 Gepost op: 6 augustus 2011, 23:40:13
Die groepscode bedoel ik dus ja.. Die heb ik er is in gehad, en met het herprogammeren van me Jupiter ben ik hem vergeten op te slaan.. iemand die weet welke dit is?

Ik geloof (weet het niet zeker) dat dat deze: 2029568 was ;)
Fotograaf Harderwijk e.o. http://www.DelwelFotografie.nl

Wouter

• Senior gebruiker
Reactie #89 Gepost op: 7 augustus 2011, 23:42:16
Ik geloof (weet het niet zeker) dat dat deze: 2029568 was ;)

Groepscode's lopen van 2029568 tot 2029583  ;-)