Pagertopic: Tips en vragen over pagers en het programmeren van deze

Auteur Topic: Pagertopic: Tips en vragen over pagers en het programmeren van deze  (gelezen 176211 keer)

0 gebruikers (en 9 gasten bekijken dit topic.

Michael 2141

• Brandweer - Manschap A
  • Forum gebruiker
  • Zwaailichtverzamelaar
Reactie #110 Gepost op: 16 december 2011, 07:25:50
Ik dacht al zoiets.. naja dan is er niks aan te doen ik zal navraag gaan doen bij het korps.
Bedankt voor je reactie !

(EHBO)

• Forum gebruiker
  • EHBO, Rode Kruis, Buurttoezicht-Wielwijk enz.
    • Buurttoezicht Hardinxveld-Giessendam
Reactie #111 Gepost op: 16 december 2011, 08:55:19
Ik heb het onlangs ook gehad bij mijn Jupiter Pro pager. Of die gevallen was weet ik niet, maar op het gegeven moment miste ik gewoon de helft van de meldingen. Ook ik heb toen een andere gekocht.
Met vriendelijke groet,  Jorrit  

TheDavey100

• Forum gebruiker
    • Rozenburg Report
Reactie #112 Gepost op: 7 januari 2012, 18:25:24
Gegroet allen,

Ik zit te twijfelen tussen een Nieuwe Galaxy pager of de Jupiter Pro V9.1

Ik heb de Jupiter zelf al dus veel ervaring ermee. Maar ik wil er nog een, en ik zit met de Galaxy in mijn hoofd om te kopen.

Ik kan de een nieuwe Galaxy voor €50 krijgen, maar ik weet niet of dat dan ook de beste keue voor mij zal zijn. Want de Jupiter heeft 3 woordfilters die ik echt reuze makkelijk vind. Heeft de Galaxy die ook of niet? En kan je de geluiden van de Galaxy ook naar eigen keuze maken dat ik dus nog onderscheid kan maken welke voertuigen uitrukken?

DennisVenemaFotografie

• Fotojournalist
  • Senior gebruiker
  • www.dennisvenema.nl - Persfotografie -
    • Dennis Venema Fotografie
Reactie #113 Gepost op: 7 januari 2012, 18:46:31
Ik kan je niks vertellen over de galaxy...  maar heb zelf de jupiter pro. Hier altijd zeer tevreden over. K zeg altijd maar; iets wat goed is, moet je goed houden!
Als ik een 2e pieper erbij zou moeten kopen, kwam er voor mij dus ook zeker weten een jupiter pro bij...

Uiteraard moet je zelf weten wat je doet... denk dat er ook nog wel meer mensen zullen reageren die wellicht een andere kant van het verhaal hebben.
DennisVenemaFotografie www.dennisvenema.nl - 112Midden-Groningen.nl

TheDavey100

• Forum gebruiker
    • Rozenburg Report
Reactie #114 Gepost op: 7 januari 2012, 18:47:55
Ja, ik zoek meer uitgebreide informatie over de Galaxy zelf en hoe de ervaringen ermee zijn. Want op internet kon ik ook niet zo heel veel vinden.

Pleegkundige

• Senior gebruiker
  • Ambuvpk i.o
Reactie #115 Gepost op: 7 januari 2012, 19:00:35
Ik heb jarenlang een Galaxy gehad, maar heb deze weer weggedaan en er een Jupiter Pro V9.1 voor terug genomen.
Voordeel van de Galaxy was de wat grotere lettertype, hij was oplaadbaar en hij had een knipperend LED lampje.

Aan de Jupiter Pro zaten toch wat meer voordelen. Hij heeft zoals je zelf al benoemd drie woordfilters, hij is wat kleiner en handzamer en is makkelijker even te programmeren met de hand. Ik wijzig handmatig nogal eens iets terwijl ik ook een programmer heb.
Bij de Galaxy moest je eerst twee schroefjes losdraaien om bij de batterij te kunnen (daarna kun je prorammeren na terugplaatsen van de batterij). Bij de Jupiter schuif je de boel zo los. Veel makkelijker dus.

Voor de proffesional is de Galaxy dus ideaal (ook waterdicht), maar voor de hobby-ist is de Jupiter veel makkelijker en handiger vind ik uit eigen ervaring.
Ambulanceverpleegkundige i.o | CCU verpleegkundige │ MC verpleegkundige │ PHTLS │ ALS │ Burgerhulpverlener Hartveilig Wonen │ Veluwse Wens Ambulance

TheDavey100

• Forum gebruiker
    • Rozenburg Report
Reactie #116 Gepost op: 7 januari 2012, 19:04:27
Ik heb jarenlang een Galaxy gehad, maar heb deze weer weggedaan en er een Jupiter Pro V9.1 voor terug genomen.
Voordeel van de Galaxy was de wat grotere lettertype, hij was oplaadbaar en hij had een knipperend LED lampje.

Aan de Jupiter Pro zaten toch wat meer voordelen. Hij heeft zoals je zelf al benoemd drie woordfilters, hij is wat kleiner en handzamer en is makkelijker even te programmeren met de hand. Ik wijzig handmatig nogal eens iets terwijl ik ook een programmer heb.
Bij de Galaxy moest je eerst twee schroefjes losdraaien om bij de batterij te kunnen (daarna kun je prorammeren na terugplaatsen van de batterij). Bij de Jupiter schuif je de boel zo los. Veel makkelijker dus.

Voor de proffesional is de Galaxy dus ideaal (ook waterdicht), maar voor de hobby-ist is de Jupiter veel makkelijker en handiger vind ik uit eigen ervaring.

Heeft de Galaxy ook woordfilters of niet? En de enige ECHTE reden dat ik twijfel tussen de Galaxy en de Jupiter is dat de Galaxy 3 keer zo hard piept. Aangezien ik nogal een vaste slaper ben wordt ik niet altijd wakker van de Jupiter.

Pleegkundige

• Senior gebruiker
  • Ambuvpk i.o
Reactie #117 Gepost op: 7 januari 2012, 20:26:00
Heeft de Galaxy ook woordfilters of niet? En de enige ECHTE reden dat ik twijfel tussen de Galaxy en de Jupiter is dat de Galaxy 3 keer zo hard piept. Aangezien ik nogal een vaste slaper ben wordt ik niet altijd wakker van de Jupiter.
Volgens mij heeft de nieuwste Galaxy (V9.0) één woordfilter. Software staat gelijk aan dat van de Jupiter Pro V8.6.
Ik zorg dat ik in mijn Jupiter altijd een volle batterij heb, dan piept hij op zijn hardst. Ik hoef er niet wakker van te worden, dus mij maakt het verder niet uit.
Voor overdag piept hij hard genoeg in mijn geval, helemaal in combinatie met trillen mis ik geen melding.
Ambulanceverpleegkundige i.o | CCU verpleegkundige │ MC verpleegkundige │ PHTLS │ ALS │ Burgerhulpverlener Hartveilig Wonen │ Veluwse Wens Ambulance

Kevin R.

• Senior gebruiker
Reactie #118 Gepost op: 11 januari 2012, 19:43:19
hoi,
Ik moet me pager programeren en wil daarbij alle 6 de lifeliners erin hebben staan. Nu mijn vraag: weten jullie mischien de codes van lifeliner 4,5,6?
(en als die van het mmt anders zijn, of jullie die dan ook met me willen delen?)
deze heb ik al:

0120901 Traumaheli LifeLiner 1 - MMT PH-EMS Ambulance AmsterdamAmstelland
1420059 Traumaheli LifeLiner 2 - MMT PH-ULP Ambulance RotterdamRijnmond
0923993 Traumaheli Lifeliner  3 - MMT PH-ELP Ambulance GelderlandZuid

bedankt,
           groetjes kevin

RamonVersteeg

• Senior gebruiker
Reactie #119 Gepost op: 11 januari 2012, 20:23:01
Lifeliner 4 heeft geen capcode
Lifeliners 5 en 6 (de reserve-lifeliners) hebben ook geen capcodes, maar deze lifeliners worden alleen gealarmeerd als ze in moeten vallen voor een andere traumahelikopter.