Dit is wel vaker een reden waarom gestopt wordt geweest.
En vergeet niet, de dame was een bekende!
Wat ik mij afvraag, wordt in het onderzoek door VOA Groningen ook de besluitvorming rond de politie-inzet meegenomen?
Ondanks dat ze een bekende is van de politie. stel je even voor. Politie stopt de achtervolging omdat het een bekende is en het te gevaarlijk wordt.
Drie straten verder, rijdt zij iemand dood. Blijft het feit dat zij geen rijbewijs heeft en dat de politie deze overtreding hoort te stoppen. Dat verwacht ik ook van de politie. Dat zij dan besluit om op een blokkade in te rijden. Twee auto´s total loss en de Ve zelf gewond... tja daar kan ik geen medelijden voor opbrengen. De rapen waren pas echt gaar geweest als zij, nadat de politie de achtervolging had gestopt, iemand (stel een geliefde van je voor) dood rijdt...
Ik vind dat we eens af moeten van dat softe gedoe. Een fysieke blokkade is volgens mij gewoon een goed middel om een voertuig tot stoppen te dwingen. Als de betreffende verdachte toch besluit om erop in te rijden. Jammer van van de politie voertuigen... maar het is niet anders...