Vrouw rijdt blokkade van politieauto's van de weg - Oudega 07-01-2012

Auteur Topic: Vrouw rijdt blokkade van politieauto's van de weg - Oudega 07-01-2012  (gelezen 28589 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

Kusje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
Reactie #30 Gepost op: 8 januari 2012, 09:49:36
Drie straten verder, rijdt zij iemand dood. Blijft het feit dat zij geen rijbewijs heeft en dat de politie deze overtreding hoort te stoppen. Dat verwacht ik ook van de politie. Dat zij dan besluit om op een blokkade in te rijden. Twee auto´s total loss en de Ve zelf gewond... tja daar kan ik geen medelijden voor opbrengen. De rapen waren pas echt gaar geweest als zij, nadat de politie de achtervolging had gestopt, iemand (stel een geliefde van je voor) dood rijdt...
...

Het is gewoon lastig om van achter de computer te zeggen wat de beste oplossing is......................

Hier wordt een "what if" senario opgesteld waarbij er bijna een schuldgevoel  wordt aangepraat.....  ik citeer: nadat de politie de achtervolging had gestopt, iemand (stel een geliefde van je voor) dood rijdt...   einde citaat

Ik heb het vermoeden dat even voorbij wordt gegaan wat er werkelijk is gebeurt toen de politie besloot om een andere achtervolging door te zetten en waarbij echt een onschuldige de dood vond..(een geliefde van iemand)........  Ook dit had hierbij kunnen gebeuren, toch?
Er hadden ook agent(en) kunnen omkomen, (ernstig) gewond raken enz enz  (een geliefde van iemand)  

Had het niet kunnen zijn dat mevrouw (een geliefde van iemand) anders was gaan rijden als zij  niet meer achtervolgd werd?  Is ook een "what if senario"  

Er kan van alles gebeuren:  voor de achtervolging, als de achtervolging wordt ingezet, tijdens de achtervolging, bij het stoppen van de achtervolging, enz enz   Ik kan wel 1001 "what if's" senario's verzinnen voor elke gebeurtenis.  Ik kan diegene opschrijven die mensen het meest persoonlijke aanspreekt  (stel het overkomt jou of je geliefde) ik denk niet dat het allemaal relevant is.......


Laten we het gewoon bij de feiten houden.  Lijkt me handiger.   998765


Vider

  • NRK, EHBO, NHT-lid, BHV'er, ex-SIGMA, ex-BRW1, ex-PAC Centralist.
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 493
Reactie #31 Gepost op: 8 januari 2012, 09:49:52
Laat ze maar een paar jaar taakstraf uitvoeren in een revalidatiecentra en mensen verzorgen welke door zulke figuren zijn aangereden. dan worden ze met de feiten op het neus gedrukt. Celstraf heeft naar mijn mening geen effect en kost alleen de staat maar geld.

Ben het geheel met Grizz en Enrico eens.
Een deel van het mens zijn, bestaat uit het leren om te gaan met het onverwachte, het ondergaan van nieuwe indrukken, ook als zij niet passen in jouw


Panter

  • Adviseur OOV
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 231
Reactie #32 Gepost op: 8 januari 2012, 10:58:10
Ik ben persoonlijk van mening dat achtervolgingen altijd moeten blijven worden voortgezet.

Anders creëer je een vrijbrief voor criminelen: hoe gevaarlijker het rijgedrag van de verdachte, hoe groter de kans dat de politie de achtervolging opgeeft.

Om maar even een voorbeeld te noemen. Mocht ik ooit door de politie achtervolgt worden en ik zou er alles aan doen om te ontsnappen dan zou ik direct tegen het verkeer in gaan rijden. In mijn ogen een grote kans dat de politie de achtervolging opgeeft en ik genoeg tijd heb om (lopend) weg te komen voordat een helikopter de achtervolging inzet.

Dat het nu zo nu en dan mis gaat is verschrikkelijk maar zolang er geen andere oplossingen zijn (spijkermatten) zijn dit soort ongelukken helaas risico's die niet uitgesloten kunnen worden.


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #33 Gepost op: 8 januari 2012, 11:04:08
Ik ben persoonlijk van mening dat achtervolgingen altijd moeten blijven worden voortgezet.

Anders creëer je een vrijbrief voor criminelen: hoe gevaarlijker het rijgedrag van de verdachte, hoe groter de kans dat de politie de achtervolging opgeeft.

Om maar even een voorbeeld te noemen. Mocht ik ooit door de politie achtervolgt worden en ik zou er alles aan doen om te ontsnappen dan zou ik direct tegen het verkeer in gaan rijden. In mijn ogen een grote kans dat de politie de achtervolging opgeeft en ik genoeg tijd heb om (lopend) weg te komen voordat een helikopter de achtervolging inzet.

Dat het nu zo nu en dan mis gaat is verschrikkelijk maar zolang er geen andere oplossingen zijn (spijkermatten) zijn dit soort ongelukken helaas risico's die niet uitgesloten kunnen worden.

Gaan we nu ook al tips verstrekken "Hoe weg te komen voor Politie?"  :o
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


Hommer

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 44
Reactie #34 Gepost op: 8 januari 2012, 11:08:33
Ik ben persoonlijk van mening dat achtervolgingen altijd moeten blijven worden voortgezet.

Anders creëer je een vrijbrief voor criminelen: hoe gevaarlijker het rijgedrag van de verdachte, hoe groter de kans dat de politie de achtervolging opgeeft.
Hou zwaar weegt voor jou de veiligheid van de overige weggebruikers? Gaan we straks ernstige ongevallen riskeren omdat iemand die niet handsfree zat te bellen/heeft getankt zonder te betalen een stopteken negeerde?


Mattijs

  • Verkeersregelaar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 985
Reactie #35 Gepost op: 8 januari 2012, 11:09:59
Gaan we nu ook al tips verstrekken "Hoe weg te komen voor Politie?"  :o

Zullen we dan ook maar gelijk Politie op je Hielen van de buis halen???

Ik denk dat de strekking van Panter vrij helder is. Ook ik ben van mening dat er alles aan gedaan moet worden om een achtervolging te stoppen. Dat dit gepaard gaat met enige risico's is helaas een feit, welke direct zijn terug te herleiden naar de vluchtende persoon.
basis EHBO / BHV AED/reanimatie/BOA OV


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #36 Gepost op: 8 januari 2012, 11:14:55
Zullen we dan ook maar gelijk Politie op je Hielen van de buis halen???

[KNIP]

De strekking was ook duidelijk geweest zonder tip.
Ik denk niet dat het HVforum enige betrokkenheid heeft met de makers van het programma.  ;)
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


Panter

  • Adviseur OOV
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 231
Reactie #37 Gepost op: 8 januari 2012, 11:19:02
Hou zwaar weegt voor jou de veiligheid van de overige weggebruikers? Gaan we straks ernstige ongevallen riskeren omdat iemand die niet handsfree zat te bellen/heeft getankt zonder te betalen een stopteken negeerde?

Tja, dat is de vraag die ieder zich moet afstellen.

Stoppen met achtervolgen en de risico's wegnemen? Maar daarmee beloon je de verdachte dus voor zijn levensgevaarlijke rijgedrag. Wat dus kan leiden tot dat verdachten steeds gevaarlijker rijgedrag gaan vertonen.


Voorbeeldje van tegen verkeer inrijden kwam inderdaad van ''Politie op je hielen'' waarbij de politie een achtervolging stopte omdat de verdachte tegen het verkeer in begon te rijden (en dus ontkwam).


Kusje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
Reactie #38 Gepost op: 8 januari 2012, 11:29:05
Stoppen met achtervolgen en de risico's wegnemen? Maar daarmee beloon je de verdachte dus voor zijn levensgevaarlijke rijgedrag. Wat dus kan leiden tot dat verdachten steeds gevaarlijker rijgedrag gaan vertonen.

Is dat zo in dit verhaal?  Het is een bekende van de politie....... dus de politie weet waar mevrouw woont.....
Dus mevrouw had gestraft kunnen worden voor het rijden zonder rijbewijs, misschien gevaarlijk weg gedrag.

Ik zie in dit geval het nut niet in van een achtervolging en uiteindelijk een wegblokkade.

Nu wordt er uitgewijd in andere gevallen, what if's e.d.  dus eigenlijk allemaal off-topic


xangadib

  • IvP
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 422
Reactie #39 Gepost op: 8 januari 2012, 11:38:35
We kennen allemaal de situatie alleen maar vanachter de computer en dan is het makkelijk(er) om in alle rust een conclusie te trekken.

Ik kan me voorstellen, dat ve. bekent is bij de collega's ivm. doorrijden na aanrijdingen. En dat dit bij gedragen heeft aan hun keuze om de achtervolging in te zetten. Ook zou het kunnen zijn dat ze geen vast woon of verblijfplaats heeft of... Redenen genoeg.

Toch vind ik dat de collega's een goede beslissing hebben gemaakt. Dit soort types moeten gestopt worden, desnoods met schade aan het materiaal. We moeten als politie duidelijker paal en perk stellen in de steeds harder en individualistischer wordende maatschappij.
Digitaal onderzoek