Vrouw rijdt blokkade van politieauto's van de weg - Oudega 07-01-2012

Auteur Topic: Vrouw rijdt blokkade van politieauto's van de weg - Oudega 07-01-2012  (gelezen 28585 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Dokterswacht

  • fotograaf/AED bediener
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 691
Reactie #40 Gepost op: 8 januari 2012, 12:29:40
De informatie die door de persvoorlichtster van politie Fryslan is verstrekt, verteld dat de achtervolgende eenheden afstand hebben genomen op een gegeven moment. Dit omdat de gevaarzetting te hoog werd. Toch reed de vrouw door met zeer hoge snelheid waarbij ze ook door dorpjes als Wartena, Warga en dus Oudega reed. Iedereen die lokaal een beetje bekend is, zal de schrik om het hart slaan bij deze wetenschap. In die dorpen is de doorgaande weg erg smal, fietspaden zijn er niet en voetpaden zijn smal en vlak tegen de weg. Er waren snelheden van boven de 100 in die dorpen gemeten.

Dat er afstand wordt gehouden en verderop een blokkade gezet is dan naar mijn idee een slim bedachte oplossing. Dat er dan een idioot bovenop klapt, is niet te voorzien lijkt me.

Spijkermatten waren wel een optie geweest, maar bij mijn weten hebben we die in ons land niet in het pakket van de politie zitten toch??


Kusje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
Reactie #41 Gepost op: 8 januari 2012, 12:35:35
Toch vind ik dat de collega's een goede beslissing hebben gemaakt. Dit soort types moeten gestopt worden, desnoods met schade aan het materiaal. We moeten als politie duidelijker paal en perk stellen in de steeds harder en individualistischer wordende maatschappij.

Sorry: ik vind deze opmerking bijna lachwekkend:        
Je vind dat men achter een vrouw aan moet gaan omdat ze zonder rijbewijs rijd omdat zij dus harder en individualistisch is.  

Ook in Leeuwarden zijn er straten waar (meer) aanwezig van de politie hard nodig is maar waarin men de politie (bijna) niet ziet
In de dorpen er om heen ziet men al geen politie meer en daar zie je juist verharding en individualisme groeien.

Maar wat mij nu helemaal tegen de borst stuit, in dit verhaal, is dat deze mevrouw door je collega's in de gaten werd gehouden
uit De Telegraaf:   De politie hield haar vervolgens in de gaten en zagen hoe de vrouw toch weer achter het stuur was gekropen.*

Men houd dus mensen zonder rijbewijs in de gaten..........volgens mij zijn er hardere criminelen die deze "aandacht" meer verdienen..
Ook andere dingen...zeker in de dorpen.  Daar is geen mankracht voor, dat begrijp ik nu volkomen, want dit soort types is prio 1
(volgende keer maar melding maken dat er iemand zonder rijbewijs rond rijd ipv de inbreker..........)

Heel eerlijk gezegd door dit soort dingen......   laat maar    >:D   (dan heb ik het hele forum over me heen)

Als ik het allemaal op een rijtje zet heeft een redelijke advocaat al genoeg om tot een lagere straf te vragen.  En dan wordt er waarschijnlijk gezegd dat het eea aan de rechter ligt als er een lage straf wordt opgelegt.  Ik denk dat het meer ligt aan hoe hier het eea is gegaan.  >:D


*http://www.telegraaf.nl/binnenland/11260153/__Vrouw_ramt_2_politieauto_s__.html?sn=binnenland,buitenland


Mattijs

  • Verkeersregelaar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 985
Reactie #42 Gepost op: 8 januari 2012, 12:40:14
Sorry: ik vind deze opmerking bijna lachwekkend:        
Je vind dat men achter een vrouw aan moet gaan omdat ze zonder rijbewijs rijd omdat zij dus harder en individualistisch is.  

Ook in Leeuwarden zijn er straten waar (meer) aanwezig van de politie hard nodig is maar waarin men de politie (bijna) niet ziet
In de dorpen er om heen ziet men al geen politie meer en daar zie je juist verharding en individualisme groeien.

Maar wat mij nu helemaal tegen de borst stuit, in dit verhaal, is dat deze mevrouw door je collega's in de gaten werd gehouden
uit De Telegraaf:   De politie hield haar vervolgens in de gaten en zagen hoe de vrouw toch weer achter het stuur was gekropen.*

Men houd dus mensen zonder rijbewijs in de gaten..........volgens mij zijn er hardere criminelen die deze "aandacht" meer verdienen..
Ook andere dingen...zeker in de dorpen.  Daar is geen mankracht voor, dat begrijp ik nu volkomen, want dit soort types is prio 1
(volgende keer maar melding maken dat er iemand zonder rijbewijs rond rijd ipv de inbreker..........)

Heel eerlijk gezegd door dit soort dingen......   laat maar    >:D   (dan heb ik het hele forum over me heen)

Als ik het allemaal op een rijtje zet heeft een redelijke advocaat al genoeg om tot een lagere straf te vragen.  En dan wordt er waarschijnlijk gezegd dat het eea aan de rechter ligt als er een lage straf wordt opgelegt.  Ik denk dat het meer ligt aan hoe hier het eea is gegaan.  >:D


*http://www.telegraaf.nl/binnenland/11260153/__Vrouw_ramt_2_politieauto_s__.html?sn=binnenland,buitenland

Blijkbaar was er voor de agenten genoeg reden om die mevrouw in de gaten te houden of ze niet weer achter het stuur zou kruipen, het is op dat moment een misdrijf.

Wat als deze mevrouw nu zonder rijbewijs een ongeluk met zwaar letsen veroorzaakt, wie gaat dit alles dan betalen? Ik vind dat ze terecht hebben gehandeld, zeker als deze mevrouw bekend is bij de politie en blijkbaar een broertje dood heeft aan de autoriteiten, hard en consequent aanpakken.

Waarom zou een advocaat om een lagere straf kunnen vragen, of doel je op uitlokking? Dat balletje gaat niet op, want ze maakt geheel zelfstandig de keuze om achter het stuur te kruipen, terwijl ze weet dat dit niet mag tot ze haar rijbewijs terug heeft.
basis EHBO / BHV AED/reanimatie/BOA OV


Arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,818
    • Regio15
Reactie #43 Gepost op: 8 januari 2012, 12:41:46
Sorry: ik vind deze opmerking bijna lachwekkend:        
Je vind dat men achter een vrouw aan moet gaan omdat ze zonder rijbewijs rijd omdat zij dus harder en individualistisch is.  

Ook in Leeuwarden zijn er straten waar (meer) aanwezig van de politie hard nodig is maar waarin men de politie (bijna) niet ziet
In de dorpen er om heen ziet men al geen politie meer en daar zie je juist verharding en individualisme groeien.

Maar wat mij nu helemaal tegen de borst stuit, in dit verhaal, is dat deze mevrouw door je collega's in de gaten werd gehouden
uit De Telegraaf:   De politie hield haar vervolgens in de gaten en zagen hoe de vrouw toch weer achter het stuur was gekropen.*

Men houd dus mensen zonder rijbewijs in de gaten..........volgens mij zijn er hardere criminelen die deze "aandacht" meer verdienen..
Ook andere dingen...zeker in de dorpen.  Daar is geen mankracht voor, dat begrijp ik nu volkomen, want dit soort types is prio 1
(volgende keer maar melding maken dat er iemand zonder rijbewijs rond rijd ipv de inbreker..........)

Heel eerlijk gezegd door dit soort dingen......   laat maar    >:D   (dan heb ik het hele forum over me heen)

Als ik het allemaal op een rijtje zet heeft een redelijke advocaat al genoeg om tot een lagere straf te vragen.  En dan wordt er waarschijnlijk gezegd dat het eea aan de rechter ligt als er een lage straf wordt opgelegt.  Ik denk dat het meer ligt aan hoe hier het eea is gegaan.  >:D


*http://www.telegraaf.nl/binnenland/11260153/__Vrouw_ramt_2_politieauto_s__.html?sn=binnenland,buitenland

Je blaat nogal veel over het algemeen is mij al eerder opgevallen.

Je doet in dit geval ook weer alsof ze continu achtervolgd is gedurende haar doen en laten. Misschien stond ze wel te boek als een persoon die notoir alle wetten etc. aan haar laars lapt en dus ook schijt zou hebben aan het rijverbod. 'In de gaten houden' hoeft dus echt niet te betekenen dat ze continu gevolgd is maar dat agenten bij dat korps op de hoogte zijn gebracht van het rijverbod en ze goed moesten opletten of ze misschien niet weer achter het stuur was gekropen.

Wat ook opvalt is dat jij kennelijk meer energie steekt in het 'mogelijke' doen en laten van de politie en klaar staat met veroordelingen. Maar geen woord over het bezopen gedrag van deze recidivist die kennelijk zonder respect voor de medemens door dorpjes heen jakkert en er niet voor terugdeinst enkele politiewagens te rammen.

Over crimineel gedrag gesproken....
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)


Kolkkie

  • Verzorgende-IG i.o., Sportmasseur, EHV-er, Fotograaf (niet-HV)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 523
Reactie #44 Gepost op: 8 januari 2012, 12:43:33
Automobiliste ramt 2 politiewagens

LEEUWARDEN -  Een politieachtervolging is zaterdagavond in het Friese Oudega (gemeente Smallingerland) geëindigd in een crash, waarbij een 22-jarige vrouw 2 politie auto's ramde. De vrouw wordt aangeklaagd voor poging doodslag, zo meldde een woordvoerster van de politie zondag.

De vrouw werd in Leeuwarden aangehouden omdat ze zonder geldig rijbewijs reed. De politie hield haar vervolgens in de gaten en zagen hoe de vrouw toch weer achter het stuur was gekropen. De agenten wilden haar aanspreken, maar de vrouw ging er vandoor.

In Oudega zetten collega's een wegversperring op met 2 politiewagens. Maar terwijl ze daar nog mee bezig waren, kwam de vrouw al met hoge snelheid aanrijden. Een agent kon nog ternauwernood haar voertuig uitkomen. De vrouw reed vol tegen beide auto's aan en kwam tientallen meters verder tot stilstand.

Wonderwel vielen door het ongeval geen gewonden. De veroorzaakster werd wel naar het ziekenhuis gebracht, maar kon daar snel worden ontslagen.

Bron: Telegraaf
Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both.


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #45 Gepost op: 8 januari 2012, 12:46:39
(volgende keer maar melding maken dat er iemand zonder rijbewijs rond rijd ipv de inbreker..........)
Beetje populistische uitspraak, alsof jouw ene melding de andere uitsluit... Daarnaast doe je geloven of er, doordat zulke mensen worden aangepakt, er niet meer wordt ingezet op woninginbraken. Je weet hopelijk zelf ook dat daar gewoon andere agenten mee bezig zijn. Deze inzetten zijn net zo hard nodig, want uit dit einde blijkt maar weer wat een malloten achter het stuur zitten.


Dokterswacht

  • fotograaf/AED bediener
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 691
Reactie #46 Gepost op: 8 januari 2012, 12:53:34
Wat zouden de reacties zijn wanneer deze vrouw na de eerste aanhouding uit het oog was geraakt en ze een stelletje spelende kinderen plat had gereden??
Kusje zou dan wel weer hoog van de toeren hebben geblazen, dat de politie achterover hangt terwijl ze wisten dat de vrouw weer in haar auto was gestapt terwijl "men" wist dat ze niet mocht rijden.

Hoe dan ook, in de ogen van een aantal mensen zal de politie het nooit goed doen.


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #47 Gepost op: 8 januari 2012, 12:55:29
Wat zouden de reacties zijn wanneer deze vrouw na de eerste aanhouding uit het oog was geraakt en ze een stelletje spelende kinderen plat had gereden??
Kusje zou dan wel weer hoog van de toeren hebben geblazen, dat de politie achterover hangt terwijl ze wisten dat de vrouw weer in haar auto was gestapt terwijl "men" wist dat ze niet mocht rijden.

Hoe dan ook, in de ogen van een aantal mensen zal de politie het nooit goed doen.
Laten we elkaar vooral geen woorden in de mond leggen en blijven bij wat er feitelijk is geschreven. Aan allerhande what if hebben we niks.


redder

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 194
Reactie #48 Gepost op: 8 januari 2012, 13:02:55
De beste stuurlui?

ja ik sta zeker op de wal ik ben ook geen politieagent,  O0
Maar wat zullen die agenten er goed de balen van hebben dat er een idioot van 22 jaar die ze ook nog kennen dat ze geen rijbewijs heeft en dan ook nog dronken achter een stuur zit zowel de veiligheid van de gewone burger als van je collega's in gevaar brengen als ik lees dat er "Een van de agentes voelde de auto nog langs haar been schuiven" aldus de politie voorlichtster. dan vraag ik me af moeten we de wet niet eens dringend aan gaan passen of kunnen we binnenkort een nieuwe topic openen met de kop Dronken vrouw rijd agenten of een kind / gezin het ziekenhuis in of erger.
Kijk nu naar Belgie daar schieten ze rustig de banden van je auto kapot of je heb een spijkermat voor je auto liggen nee hier in Nederland zijn we veel te soft op dat gebied.
aan alles zit een risico afstand houden en toezien hoe zo'n persoon iemand kapot rijd, een blokkade op de weg en toezien hoe je dienst auto naar de schoot word gereden, of een spijkermat op de weg en dan maar hopen dat die gene niet in de sloot of tegen een boom rijd ja het is moeilijk maar hopelijk komt er nog eens een oplossing voor dit soort problemen


Mattijs

  • Verkeersregelaar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 985
Reactie #49 Gepost op: 8 januari 2012, 13:05:17
ja ik sta zeker op de wal ik ben ook geen politieagent,  O0
Maar wat zullen die agenten er goed de balen van hebben dat er een idioot van 22 jaar die ze ook nog kennen dat ze geen rijbewijs heeft en dan ook nog dronken achter een stuur zit zowel de veiligheid van de gewone burger als van je collega's in gevaar brengen als ik lees dat er "Een van de agentes voelde de auto nog langs haar been schuiven" aldus de politie voorlichtster. dan vraag ik me af moeten we de wet niet eens dringend aan gaan passen of kunnen we binnenkort een nieuwe topic openen met de kop Dronken vrouw rijd agenten of een kind / gezin het ziekenhuis in of erger.
Kijk nu naar Belgie daar schieten ze rustig de banden van je auto kapot of je heb een spijkermat voor je auto liggen nee hier in Nederland zijn we veel te soft op dat gebied.
aan alles zit een risico afstand houden en toezien hoe zo'n persoon iemand kapot rijd, een blokkade op de weg en toezien hoe je dienst auto naar de schoot word gereden, of een spijkermat op de weg en dan maar hopen dat die gene niet in de sloot of tegen een boom rijd ja het is moeilijk maar hopelijk komt er nog eens een oplossing voor dit soort problemen

subiet op stage bij de buren aan de andere kant van het kanaal  O0
basis EHBO / BHV AED/reanimatie/BOA OV