Vrouw rijdt blokkade van politieauto's van de weg - Oudega 07-01-2012

Auteur Topic: Vrouw rijdt blokkade van politieauto's van de weg - Oudega 07-01-2012  (gelezen 28584 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #50 Gepost op: 8 januari 2012, 13:10:24
ja ik sta zeker op de wal ik ben ook geen politieagent,  O0
Dan kunnen we je ook niet kwalijk nemen dat je met een vuurwapen een auto wilt stoppen, dat lukt alleen in The A Team. Het is al eerder gezegd, dan krijg je een gaatje van 9 millimeter in een auto en that's it. We zijn niet allemaal (allemaal niet) topschutters die in een stresssituatie een klein, bewegend doel als een autoband kunnen raken...


PingPong

  • Reanimatie / AED Bediener
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,920
  • Burgerhulpverlener Harlingen e.o.
    • Scannernet
Reactie #51 Gepost op: 8 januari 2012, 13:14:11
Het politiebericht van de persvoorlichting:

Vrouw ramt twee politieauto’s

OUDEGA (SMALLINGERLAND) – De politie heeft zaterdag een 22-jarige vrouw uit Hallum aangehouden op verdenking van poging doodslag. Agenten zagen de vrouw omstreeks 15.30 uur in Leeuwarden rijden. Het was bij hen bekend dat het rijbewijs van de vrouw ingevorderd was. De agenten spraken de vrouw aan en schreven een bekeuring uit voor het rijden zonder geldig rijbewijs. Omdat ze vermoedde dat de vrouw weer zou gaan rijden, hielden ze haar in de gaten. Niet veel later stapte de vrouw inderdaad weer in haar auto. Vanuit Leeuwarden reed zij met zeer hoge snelheid via Wergea, Warten, Fonejacht en Earnewoude naar Oudega. Ondanks pogingen van de politie om de vrouw te doen stoppen, reed zij door. Hierbij nam ze vele verkeersrisico’s en haalde binnen de bebouwde kom snelheden tot 100 kilometer per uur. Omdat de situatie levensgevaarlijk was, werd besloten in Oudega een wegversperring op te zetten om de snelheid van de vrouw te doen afnemen. Terwijl agenten hiermee bezig waren, kwam de vrouw al aangereden. Een agent kon nog net op tijd de auto verlaten, voor de vrouw met zeer hoge snelheid door de versperring heen reed. Hierbij ramde ze beide politieauto’s en kwam zelf meters verder tot stilstand. De vrouw werd per ambulance overgebracht naar het ziekenhuis in Drachten. Ze bleek ongedeerd te zijn, waarna ze aangehouden en voor nader onderzoek ingesloten werd. Inmiddels is ze in verzekering gesteld. Alle drie de voertuigen zijn total loss. De politie is op zoek naar getuigen van dit voorval. Zij worden verzocht contact met de politie op te nemen via telefoonnummer 099-8844.

http://www.politie.nl/friesland/nieuws/persberichten/politieberichtenvanzondag8januari.asp
Harlingen, wereldstad! <3


superfly

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 499
Reactie #52 Gepost op: 8 januari 2012, 13:15:48
//off-topic

als ik hier nu zo de reacties lees, valt het me steeds vaker op dat de politie steeds vaker in de hoek komt te zitten waar de klappen vallen, als het aankomt oplossen van verkeersgeweld, mijn inziens is de politiek en uitvoerende macht lees bazen van Om , hier debet aan.
De wetgever heeft vastgesteld dat zaken die tot het invorderen van het rijbewijs lijden, een overtreding zijn, en dat indien je daarna nog gaat rijden je een misdrijf begaat, en dit mijn inziens dan ook vele malen sterker moet worden bestraft, mag van mij (en das mijn mening) zelfs uitdraaien op poging tot moord met voorbedachte rade. Maar met deze mening zal ik wel een heleboel mensen tegen me in het harnas jagen, maar zoals ik al zei is mijn mening , niet die van jullie, je kunt er simpelweg mee eens zijn of oneens, meer ook niet.

//on-topic

mevrouw is fout en heeft aangetoond dat politie gelijk had, en zal nu de hopelijk de juiste consequenties moeten uitzitten.


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #53 Gepost op: 8 januari 2012, 13:16:06
Gelieve geen links meer naar Marktplaats en/of soortgelijke sites te plaatsen


Kusje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
Reactie #54 Gepost op: 8 januari 2012, 13:37:45
Ik wist wel dat ik het halve forum over me heen zou krijgen...................

Ik zal proberen iedereen antwoord te geven...............hopelijk begrijpt men dan waarom ik zo reageer   (als men het wil begrijpen)

Wat zouden de reacties zijn wanneer deze vrouw na de eerste aanhouding uit het oog was geraakt en ze een stelletje spelende kinderen plat

Mijn straat: 30 km zone.   Kinderen spelen op straat , mensen met rijbewijs rijden veel harder dan deze 30 km/u  (en dat is best knap.....)
Auto's staan op de stoep geparkeerd  zodat de kinderen dus op straat moeten spelen    ook mensen met rollator moeten over de weg lopen.

Het gaat regelmatig net goed....................  wat zouden de reacties zijn als er hier iemand wordt doodgereden?  

Maar men zal dit een "what if" senario vinden maar ik lees bijna niets anders in dit topic!  

Terug naar mijn straat: De gemeente verwijst naar de politie: de politie naar de gemeente   (al is de politie de enige die hier daadwerklijk iets aan kan doen maar men heeft geen mankracht!)
Wat er al gezegd werd de maatschappij verhard  en dat heb ik ondervonden.......kon aangifte doen.........wel 3 dagen later...men had geen tijd.

Beetje populistische uitspraak, alsof jouw ene melding de andere uitsluit... Daarnaast doe je geloven of er, doordat zulke mensen worden aangepakt, er niet meer wordt ingezet op woninginbraken. Je weet hopelijk zelf ook dat daar gewoon andere agenten mee bezig zijn. Deze inzetten zijn net zo hard nodig, want uit dit einde blijkt maar weer wat een malloten achter het stuur zitten.

Nee hoor  overbuurvrouw heeft politie gebeld ivm een inbraak bij haar                die "andere" agenten hadden even geen tijd
kon de volgende dag naar het bureau toe komen...................    
Lees ook even het bovenstaande verhaal over malloten die achter het stuur zitten  maar daar wordt niets aangedaan......geen tijd.  
Weer geen tijd.......het wordt wel eentonig

Maar geen woord over het bezopen gedrag van deze recidivist die kennelijk zonder respect voor de medemens door dorpjes heen jakkert
Over crimineel gedrag gesproken....

Lees even mijn begin     alleen deze bestuurders zijn geen recidivisten (want ze zijn nooit gepakt)  maar jakkeren ook zonder respect voor de medemens door deze straat heen  2 tot 3x per dag.........   En het is niet de enige straat waardoor men te hard rijd.  
Deze bestuurders zijn net zo goed "criminelen" maar daar is (inderdaad) geen tijd voor.

Het politiebericht van de persvoorlichting:
 Het was bij hen bekend dat het rijbewijs van de vrouw ingevorderd was. De agenten spraken de vrouw aan en schreven een bekeuring uit voor het rijden zonder geldig rijbewijs. Omdat ze vermoedde dat de vrouw weer zou gaan rijden, hielden ze haar in de gaten. Niet veel later stapte de vrouw inderdaad weer in haar auto.
http://www.politie.nl/friesland/nieuws/persberichten/politieberichtenvanzondag8januari.asp

Begrijp ik het goed dat deze agenten "er op uit waren" om haar voor de 3de keer te pakken, zodat het OM haar had kunnen dagvaarden om een onvoorwaardelijke hechtenis.   98uiye    

Dit persbericht is iets voor haar advocaat om te gebruiken..................sorry maar dat was niet zo slim.............. 98uiye


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #55 Gepost op: 8 januari 2012, 13:44:48
Gelieve de discussie hier bij dit incident te houden. Discussie over allerlei andere zaken (prioriteiten/ inbraken etc.) lijkt mij irrelevant voor deze discussie.

Begrijp ik het goed dat deze agenten "er op uit waren" om haar voor de 3de keer te pakken, zodat het OM haar had kunnen dagvaarden om een onvoorwaardelijke hechtenis.   98uiye    

Dit persbericht is iets voor haar advocaat om te gebruiken..................sorry maar dat was niet zo slim.............. 98uiye

Er is niets strafbaars aan iemand in de gaten houden omdat je weet dat deze toch weer in de fout gaat. Ik heb ook wel eens iemand gehad voor het rijden onder invloed die wordt heengezonden met een rijverbod waarover we zeggen: "die gaat zeker weer rijden" En ja hoor, nadat we stonden te wachten op de plek waar hij langs moest rijden kwam hij 5 minuten later rustig langs tuffen.... Dat is toch echt de verantwoordelijkheid van de betrokkene zelf. Deze agenten hebben in ieder geval niets gedaan wat ze niet zouden mogen doen.  ;)
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


superfly

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 499
Reactie #56 Gepost op: 8 januari 2012, 13:57:39
Ok je hebt een punt, politie wist wie vrouw was en waar ze verblijft, dus oppakken had ook op later veilig tijdstip kunnen gebeuren. aan de andere kant blijkt ook wel weer dat hoge boetes de persoon in kwestie niet tot een verandering van instelling doen komen, en dus naar drastische middelen moet worden gegrepen en ons rechtsysteem zo inelkaar zit dat je alleen voor voltooide vergrijpen kunt terecht gewezen kunt worden. Is een van de nadelen maar de vrouw is en blijft zelf verantwoordelijk, en hoe de politie deze zaak heeft proberen op te lossen, en dit zelfs tot de dood van betrokken bestuurder (m/v) had kunnen lijden , dan zeg ik heel hard jammer dan, je maakte een keuze, neem dan ook de consequenties, en probeer niet met slappe excussen je gelijk te halen, wat heden ten dage te vaak gebeurd met goedvinden van overheid.


Dokterswacht

  • fotograaf/AED bediener
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 691
Reactie #57 Gepost op: 8 januari 2012, 14:28:21
Als het argument op gaat dat de politie de vrouw kent, hoef je niemand meer aan te houden die een overtreding maakt in een auto. Aan de hand van het kenteken is iedereen dan wel thuis aan te houden.
Wordt voor het gemak voorbij gegaan aan het feit dat het onbekend is hoelang het zal duren voor iemand thuis is, waardoor het aantonen van bv alcohol in het bloed al weer een stuk moeilijker is.

Recent voorbeeld ken ik uit de buurt, een persoon met alcohol op laat zijn dure Mercedes crashen. Hij blaast en foute boel. Wil zonder zijn advocaat erbij geen ademanalyse alten afnemen. Uiteraard liet die advocaat lang op zich wachten. Toe die arriveerde werd de analyse afgenomen en bleek meneer inmiddels onder de wettelijke limit te zitten :'(

Wat ik hiermee wil aangeven is, dat het niet slim is om een dronken bestuurder (met of zonder rijbewijs) maar thuis op te gaan staan wachten.
Blijkbaar hebben de betrokken agenten een goede reden gehad om de vrouw "in de gaten" te houden gisteren. En dat dit het geval was bleek wel. Ze ging weer rijden met de inmiddels bekende afloop.

De twee voertuigen die geramt zijn, zijn afkomstig van het korps Drachten en van het korps Leeuwarden. (of spreken we niet meer van korpsen met de vorming van de regio's?)

Op plaats ongeval waren 12 politievoertuigen terplekke, waaronder noodhulp voertuig uit Drenthe. Deze kon dankzij de Meldkamer Noord Nederland snel ingezet worden. Meerdere eenheden hebben de ruime omgeving van het ongeval afgezet, ook daar is gebruik gemaakt van omliggende korpsen. Op zich een mooi stukje regionale samenwerking dus. Jammer dat de aanleiding minder leuk is...


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #58 Gepost op: 8 januari 2012, 14:35:46
Recent voorbeeld ken ik uit de buurt, een persoon met alcohol op laat zijn dure Mercedes crashen. Hij blaast en foute boel. Wil zonder zijn advocaat erbij geen ademanalyse alten afnemen. Uiteraard liet die advocaat lang op zich wachten. Toe die arriveerde werd de analyse afgenomen en bleek meneer inmiddels onder de wettelijke limit te zitten :'(

Ik weet niet waar je dit voorbeeld vandaan haalt, maar je bent verplicht om mee te werken aan de ademanalyse. Een advocaat heeft daar niets bij te zoeken. Weiger je om mee te werken zonder geldige medische reden dan pleeg je een strafbaar feit. Dit klinkt als een mooi fabeltje, een typisch "van horen zeggen verhaal...."
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Gast

  • Gast
Reactie #59 Gepost op: 8 januari 2012, 14:39:37
Enkele leden halen dronkenschap aan....
.... en dan ook nog dronken achter een stuur ...

...Wordt voor het gemak voorbij gegaan aan het feit dat het onbekend is hoelang het zal duren voor iemand thuis is, waardoor het aantonen van bv alcohol in het bloed al weer een stuk moeilijker is....

....echter, nergens in de berichtgeving staat dat deze mevrouw van het ongeval in Oudega dronken achter het stuur zat! Alleen dat ze bekend stond vanwege rijden onder invloed.