Vrouw rijdt blokkade van politieauto's van de weg - Oudega 07-01-2012

Auteur Topic: Vrouw rijdt blokkade van politieauto's van de weg - Oudega 07-01-2012  (gelezen 29205 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Kusje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
Reactie #10 Gepost op: 7 januari 2012, 20:56:01
ik zal het even vertalen:

In Oudega Smallingerland is zaterdagmiddag een vrouw met de auto op een politieblokkade ingereden.
De politie wilde haar in Leeuwarden aanhouden vanwege gevaarlijk rijden.
Maar ze ging er vandoor en de politie ging er achteraan.  

Na een wilde achtervolging is de vrouw in Oudega in volle vaart op een blokkade van twee politiewagens ingereden.
De politie was de blokkade aan het neerzetten. De politie kon net op tijd uit de auto's komen.  
De vrouw is zwaar gewond naar het ziekenhuis gebracht.  Ze is bekend bij de politie voor dronken rijden en rijden zonder rijbewijs.  

(laatse zin was al door RAder vertaalt  maar voor de compleetheid erbij gezet.)


Collin1974

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 120
Reactie #11 Gepost op: 7 januari 2012, 20:59:53
ik zal het even vertalen:

In Oudega Smallingerland is zaterdagmiddag een vrouw met de auto op een politieblokkade ingereden.
De politie wilde haar in Leeuwarden aanhouden vanwege gevaarlijk rijden.
Maar ze ging er vandoor en de politie ging er achteraan.  

Na een wilde achtervolging is de vrouw in Oudega in volle vaart op een blokkade van twee politiewagens ingereden.
De politie was de blokkade aan het neerzetten. De politie kon net op tijd uit de auto's komen.  
De vrouw is zwaar gewond naar het ziekenhuis gebracht.  Ze is bekend bij de politie voor dronken rijden en rijden zonder rijbewijs.  

(laatse zin was al door RAder vertaalt  maar voor de compleetheid erbij gezet.)

Thnx, Fries is echt een vak  ;)


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #12 Gepost op: 7 januari 2012, 21:01:36
Wel nee, probeer het maar hardop te lezen dan snap je het meeste al.  ^-^


Collin1974

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 120
Reactie #13 Gepost op: 7 januari 2012, 21:04:52
Wel nee, probeer het maar hardop te lezen dan snap je het meeste al.  ^-^

"Mar se naaide gau út en de plysje gie derachteroan". Als ik dat hard oplees krijg ik hele vreemde gedachten hahahaha :D


redder

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 194
Reactie #14 Gepost op: 7 januari 2012, 22:11:53
bij de volgende keer met scherp schieten en gericht op de banden of spijkermatten heb je minder schade   998765


Dokterswacht

  • fotograaf/AED bediener
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 691
Reactie #15 Gepost op: 7 januari 2012, 22:19:10
22-jarige slachtoffer uit Hallum verlaat na ongeval #Oudega met lichte verwondingen het ziekenhuis.

bron: tweet persvoorlichter politie Fryslan.

Hopelijk is ze niet naar huis gestuurd, maar richting cellencomplex om daar voorlopig mooi te blijven zitten.


Kusje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
Reactie #16 Gepost op: 7 januari 2012, 22:23:48
bij de volgende keer met scherp schieten en gericht op de banden of spijkermatten heb je minder schade   998765
Met scherp schieten brengt meer (en onnodige?) risico's met zich mee. (een blokkade neerzetten dus ook........ 98uiye)
Ik denk dat men niet had verwacht dat "mevrouw"  door de blokkade heen zou rijden.    

Heeft elke politiewagen spijkermatten bij zich?  Dit is natuurlijk wel een beter idee dan met wagens een blokkade neerzetten.
Het risico hierin is natuurlijk dat een onschuldige over de spijkermat heen kan rijden     natuurlijk is dat even jammer  voor diegene.
Ik denk dat een onschuldige wel stopt voor een wegblokkade doormiddel van 2 politiewagen, die is iets beter te zien dan een spijkermat.


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #17 Gepost op: 7 januari 2012, 22:34:06
In ons Nederland hebben ze nog geen spijkermatten omdat soort hersenloze tegen te houden.
Gericht met scherp schieten is dan effectiever inderdaad want zo'n auto lijkt me moeilijk te missen kwa oppervlakte.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #18 Gepost op: 7 januari 2012, 22:44:43
bij de volgende keer met scherp schieten en gericht op de banden of spijkermatten heb je minder schade   998765

De beste stuurlui?


Dokterswacht

  • fotograaf/AED bediener
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 691
Reactie #19 Gepost op: 7 januari 2012, 22:50:03
De betrokken vrouw is naar het politiebureau overgebracht voor verhoor.

bron: persvoorlichting politie Fryslan