Vrouw rijdt blokkade van politieauto's van de weg - Oudega 07-01-2012

Auteur Topic: Vrouw rijdt blokkade van politieauto's van de weg - Oudega 07-01-2012  (gelezen 29218 keer)

0 gebruikers (en 10 gasten bekijken dit topic.

Piles

  • Geïnteresseerde
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,157
Reactie #20 Gepost op: 7 januari 2012, 23:08:07
Gericht met scherp schieten is dan effectiever inderdaad want zo'n auto lijkt me moeilijk te missen kwa oppervlakte.
Ja, dan heb je een gaatje in de carrosserie, en dan?
Nee, hij ontploft dan niet zoals in de film...


sylvester1986

  • Gast
Reactie #21 Gepost op: 7 januari 2012, 23:15:43
Hopen dat ze er niet vanaf komt met een werkstrafje.


112WS18

  • Verpleegkundige/HAP-chauffeur
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 247
Reactie #22 Gepost op: 8 januari 2012, 00:56:40
Wat is niet helemaal snap;
Ze is zwaargewond afgevoerd naar het ziekenhuis, maar zit later toch gewoon op het bureau ?


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Reactie #23 Gepost op: 8 januari 2012, 01:02:20
bij de volgende keer met scherp schieten en gericht op de banden of spijkermatten heb je minder schade   998765

Ik word af en toe nog wakker van de schoten die ik gelost heb ik yoego.... of ik wel of niet iemand geraakt heb, of wat ervan geworden is.....
Ik kan mij niet indenken wat er met iemand gebeurd die wel raak schiet. Denk dat die er meer problemen nog mee heeft als ik.

De beste stuurlui?

Dat zijn altijd de mensen die het stuur nog moeten vinden.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #24 Gepost op: 8 januari 2012, 01:49:25
Gericht met scherp schieten is dan effectiever inderdaad want zo'n auto lijkt me moeilijk te missen kwa oppervlakte.
Let wel je heb hier een bewegend object die toch met een redelijke snelheid gaat. Daarnaast is de kans van ricochet veel groter.
Het is soms in een (gesimuleerde) stresssituatie al lastig om de stilstaande silhouet te raken aan het einde van de baan, laat staan
een persoon of een voertuig dat ook nog beweegd. Er is niet voor niets een advies om niet op voertuigen te schieten. Een spijkermat zou in dit geval effectiever zijn geweest, deze kan net voor het voertuig worden getrokken en ook gelijk worden weggehaald en dan komt op gecontroleerde
afstand het voertuig tot stilstaand.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #25 Gepost op: 8 januari 2012, 02:23:49
Zo, das een beste klap geweest zeg.

Misschien was het handiger haar later uit te nodigen aan het bureau voor het afleggen van een verklaring, maarja das natuurlijk makkelijk praten achteraf, niemand had denk ik kunnen voorspellen dat ze zulke risico`s zou nemen met dit als resulaat.

Ik hoop toch serieus dat je dit sarcastisch bedoelt... Als iemand willens en wetens dit soort risico's neemt dan ga je dus niet iemand uitnodigen maar dan ga je die Ve op heterdaad aanhouden. Kom op zeg... ow ze neemt wel heel veel risico... laten we de achtervolging maar stoppen en hopen dat ze niemand anders doodrijdt...

Nee... gewoon achtervolging beeindigen door het voertuig van Ve uit te schakelen...in dit geval dus door een blokkade... ik zeg hulde. Als iemand dan nog beslist, dronken of niet, om dit te doen... Dan verdien je een enkeltje cel... in dit geval ziekenhuis scheveningen...

Slappe gedoe altijd... misschien eens vaker daadkrachtig optreden. Dat dat helpt een signaal af te geven.....
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


HBm

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 851
  • Overleden, maar niet vergeten
    • "Hulpverleningsforum, een dagelijkse bron voor leering en vermaak"
Reactie #26 Gepost op: 8 januari 2012, 02:41:19
laten we de achtervolging maar stoppen en hopen dat ze niemand doodrijdt..

Dit is wel vaker een reden waarom gestopt wordt geweest.
En vergeet niet, de dame was een bekende!
Wat ik mij afvraag, wordt in het onderzoek door VOA Groningen ook de besluitvorming rond de politie-inzet meegenomen?
Voorheen helm met twee strepen - Overleden 21 april 2012


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #27 Gepost op: 8 januari 2012, 02:48:08
Dit is wel vaker een reden waarom gestopt wordt geweest.
En vergeet niet, de dame was een bekende!
Wat ik mij afvraag, wordt in het onderzoek door VOA Groningen ook de besluitvorming rond de politie-inzet meegenomen?

Ondanks dat ze een bekende is van de politie. stel je even voor. Politie stopt de achtervolging omdat het een bekende is en het te gevaarlijk wordt.

Drie straten verder, rijdt zij iemand dood. Blijft het feit dat zij geen rijbewijs heeft en dat de politie deze overtreding hoort te stoppen. Dat verwacht ik ook van de politie. Dat zij dan besluit om op een blokkade in te rijden. Twee auto´s total loss en de Ve zelf gewond... tja daar kan ik geen medelijden voor opbrengen. De rapen waren pas echt gaar geweest als zij, nadat de politie de achtervolging had gestopt, iemand (stel een geliefde van je voor) dood rijdt...

Ik vind dat we eens af moeten van dat softe gedoe. Een fysieke blokkade is volgens mij gewoon een goed middel om een voertuig tot stoppen te dwingen. Als de betreffende verdachte toch besluit om erop in te rijden. Jammer van van de politie voertuigen... maar het is niet anders...
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #28 Gepost op: 8 januari 2012, 04:04:31
Ben het er helemaal mee eens dat we resoluut moeten stoppen met die softe aanpak zoals jij het noemt Grizz.
En ik hoop ook dat echt alle schade op deze dame aan o.a. de politievoertuigen verhaalt worden al moet ze er de komende
50 jaar op een zeer minimaal inkomen voor leven en geen luxe meer kunnen veroorloven.
Dan had ze de botte hersens voor zover ze die al had maar moeten gebruiken en laten we hier maar eens een voorbeeld mee stellen.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


RJM

  • HV-geïnteresseerde
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 538
Reactie #29 Gepost op: 8 januari 2012, 04:25:40
Ben het er helemaal mee eens dat we resoluut moeten stoppen met die softe aanpak zoals jij het noemt Grizz.
En ik hoop ook dat echt alle schade op deze dame aan o.a. de politievoertuigen verhaalt worden al moet ze er de komende
50 jaar op een zeer minimaal inkomen voor leven en geen luxe meer kunnen veroorloven.
Dan had ze de botte hersens voor zover ze die al had maar moeten gebruiken en laten we hier maar eens een voorbeeld mee stellen.

Ik sluit me helemaal bij jou / jullie aan. Nederland mag van mij een stuk strenger optreden. Dit soort tuig moet ervan leren door het hele incident zelf te betalen. Hoop niet dat de Ve hier met een voorwaardelijke celstraf en een boete vanaf komt.


Dan heb ik nog een vraag aan de mensen in het blauw:
Is er bij de politie niet is nagedacht over spijkermatten / strips??
Zoja waarom is dit niet in gebruik gesteld door de overheid/politie.
(Reacties mag ook d.m.v. pb.)
Burgerhulpverlener, AED-bediener.