Vrouw rijdt blokkade van politieauto's van de weg - Oudega 07-01-2012

Auteur Topic: Vrouw rijdt blokkade van politieauto's van de weg - Oudega 07-01-2012  (gelezen 29110 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #70 Gepost op: 8 januari 2012, 15:09:15
In beide gevallen is de bestuurder op de hoogte van de invordering.

In beide gevallen krijgt de VD een schriftelijke bevestiging tevens wordt het bij proces-verbaal vastgelegd.


Kusje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
Reactie #71 Gepost op: 8 januari 2012, 15:09:34
Even de situatie back on track en strait zetten:

Feit, van mevrouw was het rijbewijs ingevorderd. Feit, de agenten hadden het vermoeden dat mevrouw weer ging rijden. Waarom zij dit vermoeden hadden weten wij niet, kan duizend redenen zijn. Feit, zij hebben zich een stukje verderop opgesteld om te kijken of hun vermoedens de waarheid werden.

Als jij dan opgesteld staat wil het niet zeggen dat jij verder niet beschikbaar bent, je let alleen wat extra op of jij niet toevallig die auto voorbij ziet komen. Het wil soms zelfs beter zijn om de auto even aan de kant te zetten en gewoon te observeren wat er allemaal gebeurd.

Feit, mevrouw is toch gaan rijden en de agenten hebben dit gezien. Hierop is een stopteken gegeven welke genegeerd is en mevrouw is op hoge snelheid weg gereden.

Ik mis een feit:  
Het politiebericht van de persvoorlichting:

 De agenten spraken de vrouw aan en schreven een bekeuring uit voor het rijden zonder geldig rijbewijs. Omdat ze vermoedde dat de vrouw weer zou gaan rijden, hielden ze haar in de gaten. Niet veel later stapte de vrouw inderdaad weer in haar auto.

Daarnaast dwaal je op eens af    (feit) ondanks je zegt:  

Even de situatie back on track en strait zetten:
Nu ga je een verontstelling maken en je eigen mening neerzetten dit is niet back on track  en strait! :

Het leuke is dat mensen zeggen dat de vrouw opgewacht moet worden thuis. Even voorbeeld, mevrouw woont in een ander deel van nederland niet zijnde friesland. Moeten de agenten dan ook de achtervolging afbreken en thuis opwachten? Ik zeg dat ze het goed hebben gedaan. Mevrouw pleegt een misdrijf en moet hiervoor aangehouden worden, je zit in de heterdaad en dan moet er niet te snel thuis worden opgewacht. Ze hebben de afstand al vergroot en verderop een blokkade laten neerzetten. Dit is het beste wat we in nederland voorlopig kunnen doen, hopelijk zorgen dit soort incidenten (net als de grote snelweg incidenten van vorig jaar) ervoor zorgt dat men de politie die spijkermat geeft.

Ik zeg goed gehandeld van de agenten en als mevrouw gaat klagen dat ze bang werd omdat er een auto met blauw lampje achter haar reed. Dan mag ze van mij gelijk een levenlang rijontzegging krijgen en ook een goede staf. Want hoewel ik toch een groot vertrouwen heb in de rechters in nederland, vind ik dat ze bij het straffen van misdrijven die tegen hulpverleners gericht zijn toch wel een beetje van achter die veilige tafel blijven denken.


redder

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 194
Reactie #72 Gepost op: 8 januari 2012, 15:11:31
Enkele leden halen dronkenschap aan....
....echter, nergens in de berichtgeving staat dat deze mevrouw van het ongeval in Oudega dronken achter het stuur zat! Alleen dat ze bekend stond vanwege rijden onder invloed.
Sorry Caprice 9C1 had die zin misschien iets anders moeten formulieren  98uiye

Echter vind ik persoonlijk dat de politie hier in Nederland meer macht en middelen moet krijgen om dit soort mensen harder aan te kunnen pakken en niet als je een wapenstok of iets degelijks in de strijd gebruikt om daarna op het bureau een complete papierwinkel te moeten in te vullen om je te verantwoorden en je zelf in te dekken voor de wet.
Het is toch compleet achtelijk voor woorden dat er idioten zijn die alles mogen zeggen tegen hulpverleners en zelfs dingen doen zoals verbaal geweld enz, en jullie als hulpverleners moeten dit maar aanschouwen, heb het een paar keer meegemaakt dat ik op een afstand stond te kijken en als je dan hoord wat er tegen dit soort hulpverleners / mensen word geroepen heb een paar keer gehad dat me handen jeukten om dit soort volk een pak op hun ...... te gegeven om een agent te ontlasten van zijn papierwinkel. >:(
persoonlijk vind ik dat alle hulpverleners naast hun loon een extra vergoeding moeten krijgen dit geld ook voor de mensen in de zorg, die dag en nacht, 24 uur per dag, met nacht en ontij, klaar staan om ons te helpen en te beschermen zie het maar als gevarengeld of een 14de maandloon. O0


sylvester1986

  • Gast
Reactie #73 Gepost op: 8 januari 2012, 15:21:56
De agenten zagen de vrouw rijden in Leeuwarden en wisten dat ze reed met ingevorderd rijbewijs en dus een misdrijf pleegde
Ja zeker is dat een misdrijf en wel artikel 9 WvW'94
nu schrijven ze een bekeuring uit voor een misdrijf en houden de bestuurster op dat moment niet aan. Ze hadden het dus al veel eerder kunnen stoppen toch?
Correct me if i'm wrong.


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #74 Gepost op: 8 januari 2012, 16:09:26
Het politiebericht van de persvoorlichting:

Vrouw ramt twee politieauto’s

OUDEGA (SMALLINGERLAND)
De politie heeft zaterdag een 22-jarige vrouw uit Hallum aangehouden op verdenking van poging doodslag.
Agenten zagen de vrouw omstreeks 15.30 uur in Leeuwarden rijden. Het was bij hen bekend dat het rijbewijs van de vrouw ingevorderd was.
De agenten spraken de vrouw aan en schreven een bekeuring uit voor het rijden zonder geldig rijbewijs.
Omdat ze vermoedde dat de vrouw weer zou gaan rijden, hielden ze haar in de gaten.
Niet veel later stapte de vrouw inderdaad weer in haar auto.
http://www.politie.nl/friesland/nieuws/persberichten/politieberichtenvanzondag8januari.asp

Ik heb even het belangrijkste voor mijn vraag eruit gepakt.
Het RBW was al eerder ingevorderd. Je rijdt toch en wordt gepakt dus een misdrijf en krijgt een prent wat logisch is.
Vervolgens ga je weer rijden en de rest van het drama kennen we nu.

Hoe vaak moet je gepakt worden voor het rijden zonder RBW voordat men het voertuig waarin jij op dat moment in rijdt inbeslag neemt ?
En maakt het nog verschil of je in je eigen voertuig rijdt of dat je rijdt in een geleend voertuig ?
Kan of moet er niet veel eerder overgegaan worden tot het inbeslag nemen van het voertuig waarin jij rijdt ?
Want in deze casus van gisteren heeft de betrokkenen dus al minimaal 2 x zonder RBW gereden voor wat wij weten.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #75 Gepost op: 8 januari 2012, 21:52:43
Conclusie van het topic: de politie heeft zijn werk gedaan. De boef is gevangen, maar de boef is geen inbreker, de manier waarop is fout, het had anders gekund, het had later gekund, nu kost het twee auto's, in mijn straat rijden ze ook hard!
Ach, ik begin er al aan te wennen... 98uiye


sks

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 94
Reactie #76 Gepost op: 8 januari 2012, 23:23:12
Veel foto's (waaronder één van vlak voor de crash) op http://www.waldnet.nl/wn/fotonieuws/8638/Auto_rijdt_dwars_door_politieblokkade.html


superfly

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 499
Reactie #77 Gepost op: 8 januari 2012, 23:54:18
Het enige wat ik niet snap is dat in nederland de wetgeving niet zo is dat de auto bij het eerste voorval niet gelijk in beslag genomen kan worden, om de vrouw en samenleving te beschermen tegen verdere overtredingen, als dit het geval was geweest had de achtervolging uberhaupt niet kunnen plaatsvinden, en was de auto niet van haar mag de rechtmatige eigenaar op bureau uit komen leggen waarom er iemand zonder geldig rbw in zijn auto reed. iets meer rompslomp maar wel duidelijker.


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Reactie #78 Gepost op: 9 januari 2012, 00:01:06
Het enige wat ik niet snap is dat in nederland de wetgeving niet zo is dat de auto bij het eerste voorval niet gelijk in beslag genomen kan worden, om de vrouw en samenleving te beschermen tegen verdere overtredingen, als dit het geval was geweest had de achtervolging uberhaupt niet kunnen plaatsvinden, en was de auto niet van haar mag de rechtmatige eigenaar op bureau uit komen leggen waarom er iemand zonder geldig rbw in zijn auto reed. iets meer rompslomp maar wel duidelijker.

Klopt niet helemaal, wanneer de vermoeding bestaat dat iemand dezelfde overtreding "gelijk" weer maakt mag je de middellen van overtreding in beslag nemen. Zo is het mij destijds in Appeltjesdoorn uitgelegd.
Echter in dit geval denk ik niet dat dat vermoeden er was.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


superfly

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 499
Reactie #79 Gepost op: 9 januari 2012, 01:12:47
Klopt niet helemaal, wanneer de vermoeding bestaat dat iemand dezelfde overtreding "gelijk" weer maakt mag je de middellen van overtreding in beslag nemen. Zo is het mij destijds in Appeltjesdoorn uitgelegd.
Echter in dit geval denk ik niet dat dat vermoeden er was.

das nou precies  wat ik bedoel ze moet eerst iets gedaan hebben en/of zoals je zegt weer doen om in te kunnen grijpen, mijn gedachte was om auto al naar de 1ste misstap na invordering in beslag te nemen ter voorkoming van erger.