Zeer grote brand (bedrijvenverzamelcomplex) Ambachtsweg - Pijnacker 07-01-2012

Auteur Topic: Zeer grote brand (bedrijvenverzamelcomplex) Ambachtsweg - Pijnacker 07-01-2012  (gelezen 11417 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

BHN849

  • Gewezen IVK-student
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,005
  • Benthuizen
    • FotoBPR.nl
Je haalt dingen door elkaar. Voertuigen, functies en afspraken kunnen in GMS staan, zonder in de KVT te zijn verwerkt. Maargoed, dit gaat een beetje offtopic :)

GMS doet automatisch voertuigen en capcodes selecteren in het systeem, toch? Welnu, dat gebeurt bij een WVD-inzet doorgaans handmatig. De KVT komt er inderdaad helemaal niet aan te pas, meetploegen staan daar niet eens in.

Ik zie net de DPH van Wassenaar ook gealarmeerd (eerste uitruk?) worden, maar weten ze niet dat Bergschenhoek ook een HA met DPH heeft staan?
En nee, ik zeur niet over interregionale inzet, of misschien ook wel. Maar het zal je pand maar zijn, waar de brandweer geen water voor heeft om te blussen omdat de dompelpomp van ver moet komen terwijl er twee dorpen verderop ook een staat.
Voor nieuws uit de regio Zoetermeer keek je vroeger op www.fotobpr.nl!


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
GMS doet automatisch voertuigen en capcodes selecteren in het systeem, toch? Welnu, dat gebeurt bij een WVD-inzet doorgaans handmatig. De KVT komt er inderdaad helemaal niet aan te pas, meetploegen staan daar niet eens in.

En hoe zouden ze dan gealarmeerd worden denk je?? Handmatig via GMS... Nogmaals, we gaan te ver offtopic.


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
En nee, ik zeur niet over interregionale inzet, of misschien ook wel. Maar het zal je pand maar zijn, waar de brandweer geen water voor heeft om te blussen omdat de dompelpomp van ver moet komen terwijl er twee dorpen verderop ook een staat.

Je hebt 100% gelijk, maar steeds weer als je de mogelijkheid hebt dan doe je je beklag. Verandert het iets? Berust je er dan aub in, wij als forum kunnen er toch niets aan veranderen.


BHN849

  • Gewezen IVK-student
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,005
  • Benthuizen
    • FotoBPR.nl
Twitter @FotoBPR:

#Ambachtsweg: Uit het vierde pand wordt een caravan gehaald, die nog van de vlammen kan worden gered. De brand dreigt door te slaan.
#Ambachtsweg: Brandweer probeert uitbreiding naar 4e pand te voorkomen, dat lukt redelijk.
Voor nieuws uit de regio Zoetermeer keek je vroeger op www.fotobpr.nl!


Delta00

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 229
GMS doet automatisch voertuigen en capcodes selecteren in het systeem, toch? Welnu, dat gebeurt bij een WVD-inzet doorgaans handmatig. De KVT komt er inderdaad helemaal niet aan te pas, meetploegen staan daar niet eens in.

Ik zie net de DPH van Wassenaar ook gealarmeerd (eerste uitruk?) worden, maar weten ze niet dat Bergschenhoek ook een HA met DPH heeft staan?
En nee, ik zeur niet over interregionale inzet, of misschien ook wel. Maar het zal je pand maar zijn, waar de brandweer geen water voor heeft om te blussen omdat de dompelpomp van ver moet komen terwijl er twee dorpen verderop ook een staat.

Geachte heer BHN849,


Uw verhaal omtrent de WVD en het GWT doet mij overkomen als zijnde, de meldkamer doet maar waar ze zin in hebben.
Dit lijkt mij ten opzichte van deze professionele hulpverleners nou niet zo netjes, sterker nog men weet exact waar men mee bezig is, U ook ?
Wellicht is het handig voor u, om zich eerst is te verdiepen in de protocollen, geldende afspraken, de KVT en GMS en dus de werkelijkheid, alvorens een soort van commentaar te geven gebaseerd op aannames, geruchten en een hoog twittergehalte.

Delta00


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,953
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch


Martijn Roggeveen

  • (Incident)fotograaf in regio Zoetermeer
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 526
p2kflex
02:21:07 08-01-12-ALPHA-A2 2641KW 69 Ambachtsweg 69 PA Rit: 2040 Vtg: 15143
1520043Ambu 15-143 (Ambulancezorg Zoetermeer)
p2kflex
02:24:09 08-01-12-ALPHA-A2 2641KW 69 Ambachtsweg 69 PA Rit: 2042 Vtg: 15105
1520005Ambu 15-105 (GGD Den Haag)
p2kflex
02:26:02 08-01-12-ALPHA-graag contact MKA ivm zeer grote brand Pijnacker
ZGB1520300MKA Veiligheidsregio Haaglanden (OvD-G)
p2kflex
02:28:43 08-01-12-ALPHA-A1 2641KW 69 Ambachtsweg 69 PA (OPS GHOR: ovdg)
1520300MKA Veiligheidsregio Haaglanden (OvD-G)
Fotograaf in regio Zoetermeer en omstreken | @MartynRoggeveen


Martijn Roggeveen

  • (Incident)fotograaf in regio Zoetermeer
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 526




Meer foto's en info op www.fotobpr.nl
Fotograaf in regio Zoetermeer en omstreken | @MartynRoggeveen


rickster

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 5
Foto's van 112zoetermeer.nl




Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,953
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch