Vraag over bellen DOOR 112

Auteur Topic: Vraag over bellen DOOR 112  (gelezen 9239 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

Panter

  • Adviseur OOV
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 231
Reactie #10 Gepost op: 8 januari 2012, 11:22:20
Of er daadwerkelijk wat bij de buren aan de hand was is me nog onduidelijk.

Dit lijkt mij nog wel een belangrijk (en makkelijk) punt om na te gaan. Als er inderdaad niks aan de hand was dan weet je zeker dat het foute boel was. Lijkt mij niet dat criminelen P2000 meekijken en vervolgens het nummer van de buren opzoeken (maar goed, het blijft een vreemde wereld).


750_Katana

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 332
Reactie #11 Gepost op: 8 januari 2012, 11:58:38
Nog een helder momentje. Zeker die vriendin met dat voicemail bericht vragen contact op te nemen met de wijkagent. Dit soort meldingen wordt soms met enige argwaan bekeken door politie, dus bewijs wat ze zelf kunnen afluisteren is wel overtuigend. Daarna zullen andere meldingen ook serieus genomen worden.


Moon

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 665
  • Instructeur EHBO/EHaK/(P)BLS/AED
Reactie #12 Gepost op: 8 januari 2012, 12:05:36
Pfff ik heb net gebeld, maar er werd zeer lauw gereageerd: "Nee er wordt niet gebeld, ach het gebied is groot (1 was in een dorp hier zo'n 12 km vandaan), tsja als ze er maar niet op gereageerd hebben, nee we hebben er nog nooit van gehoord'.

Dus...ik heb mijn best gedaan.
facebook.com/Burgeraedhoorn facebook.com/ehboblokkerzwaag  A universe is trapped inside a tear


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #13 Gepost op: 8 januari 2012, 20:25:36
Heel vreemd... beide verhalen overigens.... 112 gaat echt niet de buren bellen om te vragen of zij willen gaan reanimeren hoor.... misschien zijn ze daar niet eens toe in staat...

Ik had er persoonlijk wel mee verder gegaan hoor... mits de MK ook mee werkt. Ze kunnen nagaan of er op die dag en dat tijdstip vanuit hun MK is gebeld... zo niet is het geen zuivere koffie... Oke, geen schokkende dingen gebeurd maar voor hetzelfdegeld was het huis wel leeg gehaald. En 112 is vertrouwd dus waarom zou je dat niet geloven als iemand je daarvandaan belt...

Misschien kun je de voicemail op laten slaan, als hij nog niet verwijderd is. Tijden, data en telefoonnummer noteren van de gesprekken en afspraak maken met de wijkagent. Die kan het wel verder met de MK laten uitzoeken. Heeft wel geen haast, maar als het wel "fake"  meldingen is het echt een kwalijke zaak.  :-X


Venture

  • Eenheid AD
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,140
Reactie #14 Gepost op: 8 januari 2012, 21:10:25
Laat even weten of het GLZ betrof okay? :P

Enige belletjes die ik nog wel eens pleeg is dat tenaamgestelden van een voertuig hun auto moeten weghalen; omdat anders een prent op de auto komt of omdat ie anders afgesleept kan worden. Openen van hekken laten we de melder(s) vaak zelf regelen; en reanimatie bij de buren heb ik nog nooit van gehoord. Daar is inderdaad AEDAlert of gelijk initiatief voor bedoeld.....

Maar aan de andere kant; ik kom met BlueView (zoekdatabase in lekentermen) een heel eind om allerhande telefoonnummers e.d. te achtehralen van buren, broer, zus, etc :)


sylvester1986

  • Gast
Reactie #15 Gepost op: 8 januari 2012, 21:36:10
Ik had dit nog nooit gehoord, maar nu ik het wel weet, ga ik mooi niet reageren op dit soort verzoeken.


750_Katana

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 332
Reactie #16 Gepost op: 8 januari 2012, 21:51:25
Laat even weten of het GLZ betrof okay? :P

Citaat
burgeraed-hoorn.hyves.nl
ehboblokkerzwaag.hyves.nl
facebook.com/Burgeraedhoorn

Het onderschrift van Moon zegt NHN.


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #17 Gepost op: 8 januari 2012, 21:52:58
Het onderschrift van Moon zegt NHN.
Ze kreeg de verhalen "te horen", dat wil niet zeggen dat diegene waarvan het verhaal komt ook uit NHN komt  ::)


Moon

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 665
  • Instructeur EHBO/EHaK/(P)BLS/AED
Reactie #18 Gepost op: 9 januari 2012, 11:59:58
Het was idd NHN.

1 melding in Hoorn, 1 in een dorp verderop.

De voicemail is nog bewaard. Maar ik vind het wel jammer dat de meldkamer zo lauw reageert. Dit is nu al de 2e keer. De vorige keer zijn door een 'babbeltje' met een 'pakketdienst' de sieraden van mijn schoonmoeder gestolen. Pakketdienst had vaag verhaal en achteraf was het ook geen pakketdienst, maar kon wel een ander persoon naar binnen in het appartementencomplex. Omdat de politie nog geen eerdere meldingen had gehad, ging er ook geen waarschuwing uit. Dat lijkt me toch het minste dat je kan doen...

Ik zal morgen wel eens contact opnemen met de wijkagent van de betreffende vriendin.
facebook.com/Burgeraedhoorn facebook.com/ehboblokkerzwaag  A universe is trapped inside a tear


EHBjOOST

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 387
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #19 Gepost op: 10 januari 2012, 01:12:57
misschien dat een van de centralisten hier een antwoord op kan geven? Ik vraag me af, of 112 meldkamers nummer herkenning mee sturen als ze terug bellen.

Ik ben in het verleden ooit wel gebeld door de MKA maar daar kan ik me niet zeker van herinneren of er een nummer mee gestuurd werd.
EHV, Rode kruis zandvoort, ex BHV ploegleider, Radio zendamateur. en zelfs nog tijd om te werken