Vraag over bellen DOOR 112

Auteur Topic: Vraag over bellen DOOR 112  (gelezen 9433 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

Rickvb

  • Ambulance / Brandweer / Reddingsbrigade
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 565
Reactie #20 Gepost op: 10 januari 2012, 09:33:54
misschien dat een van de centralisten hier een antwoord op kan geven? Ik vraag me af, of 112 meldkamers nummer herkenning mee sturen als ze terug bellen.

Ik ben in het verleden ooit wel gebeld door de MKA maar daar kan ik me niet zeker van herinneren of er een nummer mee gestuurd werd.

In Rotterdam rijnmond ben ik eens teruggebeld door de CPA, en die had geen nummerherkenning.


CMKmaat

  • What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,151
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Reactie #21 Gepost op: 10 januari 2012, 09:48:21
Ga er gerust van uit dat een meldkamer geen nummer meegeeft als ze iemand bellen.
Het nummer wat gebruikt wordt om mee te bellen is een uitgaande lijn waardoor het geen zin heeft om dat nummer te bellen.

(althans ... bij ons in ieder geval)
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.


Sven82

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 530
Reactie #22 Gepost op: 11 januari 2012, 13:17:29
Volgens mij is het technisch niet eens mogelijk voor een meldkamer om het nummer mee te sturen i.v.m. het arbi-systeem of telefooncentrale.


ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,655
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #23 Gepost op: 11 januari 2012, 13:40:32
Ben ooit door de politie terug gebeld midden in de nacht, ook onbekend nummer.
Reed om 2:30 op een verlaten bospad met een vriend van me, zien we plots een motor in de berm liggen. Stoppen, stappen uit, vinden de motor niet meer (te donker), auto gekeerd, terug gereden, motor weer gevonden, geen motorrijder te zien die er bij hoort.
0900-8844 gebeld, doorgegeven waar we denken te staan. (vanaf die weg het bos in richting dat dorp, ongeveer 4 km rijden over dat pad, nog 2 km voor het dorp volgens tomtom, geen straatnaam). Kenteken van de motor doorgegeven, vergeten te vragen of het de bedoeling is dat we hier blijven wachten of dat we onze weg mogen vervolgen. Toch maar weg gaan vervolgen.
Bellen ze om 4:15 terug vanaf een onbekend nr. "waar ligt die motor precies we staan nu voor dat pad?" "Je moet het pad in tot je bijna bij het dorp bent." Nooit meer iets van gehoord vervolgens.

Was 19 dan ga je wel eens 's nachts door het bos rijden omdat je denkt dat je dan sneller bent dan over de provinciale weg rond het bos, wel mooi eigenlijk dat ze niet vroegen wat we daar 's nachts deden.


Wouter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,542
Reactie #24 Gepost op: 11 januari 2012, 13:59:10
Ik ben ook wel eens terug gebeld nadat ik een melding had gedaan van een rode vuurpijl. Men wou toen ook wat extra informatie hebben over de lokatie.

Zo vreemd is dat opzich ook niet, aangezien de meeste centralisten nog om je nummer vragen en/of ze deze al zien in hun scherm.


Mattijs

  • Verkeersregelaar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 985
Reactie #25 Gepost op: 11 januari 2012, 15:09:00
Ik ben ook wel eens terug gebeld nadat ik een melding had gedaan van een rode vuurpijl. Men wou toen ook wat extra informatie hebben over de lokatie.

Zo vreemd is dat opzich ook niet, aangezien de meeste centralisten nog om je nummer vragen en/of ze deze al zien in hun scherm.

Ik geef ook altijd aan dat ze mogen bellen als ze meer info willen. Hier wordt echter de melder zelf terug gebeld, en niet de buren. Dat een MK dus contact zoekt met de melder is niet zo vreemd, wel dat ze zogenaamd contact zouden zoeken met de buren van de melder.
basis EHBO / BHV AED/reanimatie/BOA OV


ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,655
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #26 Gepost op: 11 januari 2012, 15:37:48
Ik ben ook wel eens terug gebeld nadat ik een melding had gedaan van een rode vuurpijl. Men wou toen ook wat extra informatie hebben over de lokatie.

Zo vreemd is dat opzich ook niet, aangezien de meeste centralisten nog om je nummer vragen en/of ze deze al zien in hun scherm.

Ik vraag me ook een beetje af waarom ze het nummer terug vragen, in de keren dat ik ze gebeld heb, (112 een keer of 4, 09008844 een keer of 6) vroegen ze me steeds om mijn nr. terwijl ze dat als het goed is ook gewoon zien toch?


Defender

  • Centralist GMK, ACH, BRW
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 622
Reactie #27 Gepost op: 11 januari 2012, 15:47:52
Ik vraag me ook een beetje af waarom ze het nummer terug vragen, in de keren dat ik ze gebeld heb, (112 een keer of 4, 09008844 een keer of 6) vroegen ze me steeds om mijn nr. terwijl ze dat als het goed is ook gewoon zien toch?
Dat is per meldkamer verschillend. Vaak is het technisch niet haalbaar, omdat je wordt doorverbonden vanaf de 112 intake in driebergen. Maar met een telefoontje naar hun weten we
precies wie gebeld heeft en waar vandaan:-)


ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,655
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #28 Gepost op: 11 januari 2012, 16:30:05
Ja heel veel stelde die intake in Driebergen niet voor:
C: 112 alarmcentral, belt u voor politie brandweer of ambulance?
I: Ambulance in Eindhoven
C: Ik verbind u door met de ambulancedienst voor Eindhoven
-klik-
C: meldkamer ambulance.....


Sven82

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 530
Reactie #29 Gepost op: 11 januari 2012, 16:34:53
Ik vraag me ook een beetje af waarom ze het nummer terug vragen, in de keren dat ik ze gebeld heb, (112 een keer of 4, 09008844 een keer of 6) vroegen ze me steeds om mijn nr. terwijl ze dat als het goed is ook gewoon zien toch?
Nummer kan worden meegegeven door de 112-centrale in Driebergen. De medewerker in Driebergen zegt eerst het nummer en verbind dan de melder door. Of het nummer wordt doorgegeven ligt aan de meldkamer (of ze het willen of niet). Het verschijnt (bij ons in elk geval) niet op de 'telefoon'.