Welke politievakbond te kiezen?

Auteur Topic: Welke politievakbond te kiezen?  (gelezen 2487 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Frankovski

  • Artikel 141 én 142 SV
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 80
Gepost op: 8 januari 2012, 23:35:43
Ik wil mij graag inschrijven bij een van de politiebonden. Nu heb ik de sites van de ACP, NPB en de ANPV bekeken, maar het is lastig om hieruit een keuze te maken. Het voelt een beetje als het afsluiten van een telefoonabonnement... Bij de een krijg je wat meer belminuten dan bij de ander en bij de derde krijg je er een mooi hoesje bij. Iemand tips? Waar ik zeker niet lid van moet worden of misschien juist weer wel?

Gr. Frank




Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #1 Gepost op: 9 januari 2012, 00:05:34
Bij elke start van een schoolkwartiel komen de bonden naar de politieacademie. Dit gebeurt op meestal 2 vaste dagen waarbij alle bonden aanwezig zijn. Je kunt je dan laten informeren en een 'klik' voelen met een bepaalde bond, of niet natuurlijk.

Ik zou tijdens de sollicitatie nog geen lid gaan worden van een politiebond. Wacht hiermee totdat ze naar school toe komen en spreek ze persoonlijk. Ter plekke kun je dan lid worden en dan wordt het lidmaatschapsgeld van je salaris ingehouden.

Ik ben zelf lid van de NPB omdat het mij als grote bond het meeste aansprak. Heb er inmiddels ook goede ervaringen mee.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,085
Reactie #2 Gepost op: 9 januari 2012, 00:34:56
Heel veel maakt het niet uit. Ik heb persoonlijk goede ervaringen met het ACP.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Frankovski

  • Artikel 141 én 142 SV
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 80
Reactie #3 Gepost op: 9 januari 2012, 00:52:45
Bedankt voor jullie reactie. Wil sowieso lid worden van een bond. Werk nu voor een gemeente als inspecteur openbare ruimte (BOA) waarvoor enkele bonden ook de belangen behartigen. Misschien is het wel verstandig om even te wachten tot ik hopelijk tot de opleiding toegelaten zal worden, zodat ik inderdaad hun verhaal zelf kan aanhoren. Mocht dat niet lukken dan kan ik alsnog lid worden. Ik blijf wel benieuwd naar ervaringen.

Gr. Frank