Handgreep van Roger

Auteur Topic: Handgreep van Roger  (gelezen 18009 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #30 Gepost op: 25 januari 2005, 21:55:18
Pardon? Wat ik voorstel?

Ik beschrijf hier de glazen (wat? betonnen) muur die ik ben tegengekomen toen wij (de hele jongerenafdeling) om diepere en uitgebreidere lesstof vroegen. Onze docent was daar vrij helder in: Nee. Niet iedereen kan dat begrijpen, en we houden het niveau van de groep aan. Ondertussen zijn we zelf begonnen met het maken van diepere lessen, maar officiele steun hoeven we niet te verwachten. Ik vind het schandelijk dat we worden gedwongen om ons aan het boekje te houden, maar blijkbaar beslissen de kaderinstructeurs wat goed voor ons is.
Arts  www.alphalog.nl


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #31 Gepost op: 25 januari 2005, 21:58:00
Pardon? Wat ik voorstel?

Ik beschrijf hier de glazen (wat? betonnen) muur die ik ben tegengekomen toen wij (de hele jongerenafdeling) om diepere en uitgebreidere lesstof vroegen. Onze docent was daar vrij helder in: Nee. Niet iedereen kan dat begrijpen, en we houden het niveau van de groep aan. Ondertussen zijn we zelf begonnen met het maken van diepere lessen, maar officiele steun hoeven we niet te verwachten. Ik vind het schandelijk dat we worden gedwongen om ons aan het boekje te houden, maar blijkbaar beslissen de kaderinstructeurs wat goed voor ons is.

Ander club zoeken dus...


EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #32 Gepost op: 25 januari 2005, 22:06:12
Ander club zoeken dus...

Andere instructeur EH zoeken, die wel bereid is om, een deel van, de groep, binnen de kaders van de EH (nee niet aal van het OK), aan deze vraag gehoor te geven.


Christian

  • Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,440
Reactie #33 Gepost op: 25 januari 2005, 22:11:25
Zaken als schepbrancards, zuurstof of gewoon een betje gevorderde kennis van zaken op gebied van anatomie en bijzondere ongevallen kun je bij een EHBO of RK-vereniging wel vergeten.

Praat niet te algemeen. Bij de EHBO Goes is dit jaar het gebruik van de wervelplank opgenomen, zodat als er hulp wordt gevraagd door ambulancepersoneel, de EHBOer enigszinds weet wat hij moet doen. De lessen worden gegeven door en ambu chauff.
Verder hebben wij het afnemen van de helm wel opgenomen in de lesstof, venals de schepbrancard. Niet ieder jaar, maar iedere keer wordt er zo wat uitgepakt.
Het kan wel, het is dus maar net hoe je kader en bestuur er tegenover staat!

Christian


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #34 Gepost op: 25 januari 2005, 22:14:28
OK, het is dus mogelijk... Hmm... Nijmegen-Goes...
Wacht even, even de routeplanner erbij...



 :o



OK, dat is geen optie. Ik zal hier moeten blijven bedelen ben ik bang, maar ik geef mezelf weinig kans.  :(
Arts  www.alphalog.nl


Jorrin

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,704
    • Lotuskring Het Gewondennest
Reactie #35 Gepost op: 25 januari 2005, 22:44:44
OK, het is dus mogelijk... Hmm... Nijmegen-Goes...
Wacht even, even de routeplanner erbij...



 :o



OK, dat is geen optie. Ik zal hier moeten blijven bedelen ben ik bang, maar ik geef mezelf weinig kans.  :(

Toch Sigma? ;)


Joffry Ambu-Vpk

  • Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,455
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #36 Gepost op: 26 januari 2005, 01:34:09
Peter, voor de gewone Oranje Kruis opgeleide EHBO-er is het in dit land bijkans onmogelijk om een beetje fatsoenlijke uitbereiding op de basisstof te krijgen. Je hebt de uitbereidingsmodules en daarmee heb je het gehad. Zaken als schepbrancards, zuurstof of gewoon een betje gevorderde kennis van zaken op gebied van anatomie en bijzondere ongevallen kun je bij een EHBO of RK-vereniging wel vergeten. Kom je bij commerciele bedrijven dan is het een ander verhaal, maar bij OK-kaderinstructeurs lijkt het wel of hun mond zit dichtgelijmd.  :(

Tja dan is de HOC-SIGMA opleiding een van de weinige alternatieven in ehbo/rode kruis land waar je die zaken en assisterende handelingen  wel kan aanleren  ;)
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #37 Gepost op: 26 januari 2005, 09:21:53
Na de HOC kun je even geen wervelplank meer zien.

Net zoveel logrollen tot je er misselijk van bent. :P :o


Jacques Schenk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,528
  • EHBO/Sigma/ex hoofd- brandwacht/trainer EHBDu
    • Website Jacques Schenk
Reactie #38 Gepost op: 26 januari 2005, 09:59:01
Tja dan is de HOC-SIGMA opleiding een van de weinige alternatieven in ehbo/rode kruis land waar je die zaken en assisterende handelingen  wel kan aanleren  ;)

Ja en het is nog gratis ook en je krijgt reiskosten vergoeding, een kerstpakket etc
Wie doet dat na ?
Treat the patient, not the number...  Emergency Medicine - The art of drawing sufficient conclusions from insufficient resources


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #39 Gepost op: 26 januari 2005, 10:23:50
OK, ik ben om: Leve het SIGMA  :)

Ik hoop echt dat ze genoeg mensen bij elkaar krijgen dit jaar, want tot nu toe zijn er te weinig aanmeldingen  :-\
Arts  www.alphalog.nl