Foto’s en beschrijvingen van meldkamers, verbindingsvoertuigen, -middelen, commandowagens, etc.

Auteur Topic: Foto’s en beschrijvingen van meldkamers, verbindingsvoertuigen, -middelen, commandowagens, etc.  (gelezen 2836 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

kens62

  • Kerninstructeur C2000
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 627
Beste forumleden,

Als nieuwe regiocoördinator van de verbindingsdienst van het Rode Kruis en na wat ik allemaal al op dit forum heb gevonden ben ik nog meer geďnteresseerd geraakt in alles wat met de verbindingsdiensten, zowel publiek als privaat, te maken heeft.

Omdat alles verspreid staat en er naar ik aanneem nog veel meer informatie is, wil ik jullie vragen om mij te helpen om mij van informatie te voorzien en alles wat met commandovoering, meldkamers, verbindingsvoertuigen, -middelen, etc. te maken heeft en hier te verzamelen en van deze topic een succes te maken.

Het lijkt mij ook leuk om in de toekomst hier reacties te plaatsen van inzetten.

Al deze informatie zal ik, omdat sommige foto’s soms niet meer te zien zijn, over een tijdje gaan plaatsen op de website van de verbindingsdienst van het Rode Kruis.

Ik ga er vanuit dat mensen die een foto plaatsen er geen probleem mee hebben dat hun foto daar, met bronvermelding, geplaatst worden.

Alvast bedankt :D

Groetjes,

Hans.

Je kunt alleen maar verbinden door in verbinding te zijn.
Netwerken is net werken


Al mijn berichten zijn louter op persoonlijke titel en kunnen nooit op welke wijze dan ook in verband worden gebracht met de mening van mijn werkgever


Venture

  • Eenheid AD
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,140
Wellicht is het handiger en leuker een keer contact te leggen met een GMK voor een rondleiding. Meeste GMK's doen daar volgens mij niet moeilijk over; kun je alles eerste hand zien.


SimonSt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,431
Ik weet niet of het jouw bedoeling is hier een soort van encyclopedie-achtig topic van te maken, maar op Wikipedia is al vrij veel te vinden:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Meldkamer
http://nl.wikipedia.org/wiki/Verbindings-_en_Commandovoertuig


kens62

  • Kerninstructeur C2000
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 627
Wellicht is het handiger en leuker een keer contact te leggen met een GMK voor een rondleiding. Meeste GMK's doen daar volgens mij niet moeilijk over; kun je alles eerste hand zien.
Ventura, hartelijk bedankt voor je tip.
Ik was dit al van plan en ga het nu zeker doen.

Ik weet niet of het jouw bedoeling is hier een soort van encyclopedie-achtig topic van te maken, maar op Wikipedia is al vrij veel te vinden:
Simon Stenneberg bedankt voor de linken :D

Het is idd mijn bedoeling om onderandere een soort encyclopedie te maken maar dan met foto’s van bijvoorbeeld alle voertuigen en middelen op het gebied van de verbindingen / communicatie.

Ook lijkt het mij leuk om inzetverslagen te lezen.

Groetjes,
Hans.

Je kunt alleen maar verbinden door in verbinding te zijn.
Netwerken is net werken
Al mijn berichten zijn louter op persoonlijke titel en kunnen nooit op welke wijze dan ook in verband worden gebracht met de mening van mijn werkgever


Wouter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,542
Kens62,

Ik zou je graag willen door verwijzen naar http://forum.rodekruisvbd.nl/. Op dit forum staat wat meer info over de VBD van het NRK.


Arjen65

  • Techniek & Ondersteuning Rode Kruis Verbindingsdienst Serviceregio Noord werkgebied Drenthe
  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 2
    • Verbindingsdienst Serviceregio Noord
Kijk ook eens op de website van de verbindingsdienst regio Noord, www.vbdnoord.nl , de website van de verbindingsdiensten Drenthe, Friesland en Groningen.

vr. gr.


gradsie

  • CCB Nooord Nederland
  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 1
De MCU in gebruik tbv de commandopost in Witten tijdens de TT 2012