herkenbaarheid aed-alert

Auteur Topic: herkenbaarheid aed-alert  (gelezen 24012 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Arno-BN

  • Eerste hulpverlener, NHT, RK Biker
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 515
  • Eerste hulpverlener, NHT, RK Biker
Reactie #30 Gepost op: 23 februari 2012, 15:18:49


Zo heel duidelijk vind ik het bordje niet 98uiye


EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #31 Gepost op: 23 februari 2012, 21:16:37


Zo heel duidelijk vind ik het bordje niet 98uiye

voor de meeste mensen, buiten de EH, zegt zo'n bordje niets


Moon

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 665
  • Instructeur EHBO/EHaK/(P)BLS/AED
Reactie #32 Gepost op: 23 februari 2012, 21:26:11
Als ik dat nog op de auto moet gaan doen als ik naar een Alert ga verlies ik tijd. En mijn man weigert er toch mee rond te rijden (zou ook valse verwachtingen wekken). Tsja, en op de fiets kan ik niets plakken.

Nee hoor, geen poespas en toestanden. Gewoon makkelijk. Zelfs met de SMS zou je je al kunnen 'identificeren'  indien noodzakelijk (en je ID hoor je ook altijd bij je te hebben), maar nog nooit meegemaakt dat iemand maar ergens om vroeg. Men was al veel te blij met hulp.
facebook.com/Burgeraedhoorn facebook.com/ehboblokkerzwaag  A universe is trapped inside a tear


EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #33 Gepost op: 23 februari 2012, 23:39:05
Nee hoor, geen poespas en toestanden. Gewoon makkelijk. Zelfs met de SMS zou je je al kunnen 'identificeren'  indien noodzakelijk (en je ID hoor je ook altijd bij je te hebben), maar nog nooit meegemaakt dat iemand maar ergens om vroeg. Men was al veel te blij met hulp.

als je je diploma moet tonen, dan is er iets behoorlijk mis ....... :-\ 8).


ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,655
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #34 Gepost op: 24 februari 2012, 01:28:27
Diploma tonen is sowieso niet aan de orde.

Als EHBO'er ben je juridisch gezien een even grote leek als iedereen die er bij staat en naar kijkt.
En inderdaad, als je je diploma moet tonen dan is er iets goed mis met je handelen.

punt 3 van de 5 "stel het slachtoffer gerust" dat doe je mede door je gewoon netjes voor te stellen en vakbekwaam over te komen, als je dat doet vraagt niemand om je diploma.

Daarnaast ziet mijn oranje kruis diploma er nu ook weer niet zo heel professioneel uit, papieren pasje met een foto die er met plakband op zit.....
Dat zegt natuurlijk niets over mijn eigen kunnen  ;D


Henkie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 365
Reactie #35 Gepost op: 26 februari 2012, 14:39:04
Hier in de omgeving heet het HartVeilig Wonen, en krijg je als je bij hun de bijscholing volgt een pasje waar je je eventueel mee zou kunnen legitimeren. Heb hem wel in mijn portemonnee maar mij is nooit gevraagd om zoiets. Familieleden/omstanders zijn vaak opgelucht dat iemand het van ze over kan nemen.


Moon

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 665
  • Instructeur EHBO/EHaK/(P)BLS/AED
Reactie #36 Gepost op: 27 februari 2012, 00:13:09
Ik zeg ook niet dat je het moet tonen, maar we krijgen vaak wel die vraag van cursisten. Of ze hun certificaat altijd mee moeten hebben of ze zich moeten legitimeren. Als je snel wilt handelen gaat dat nu eenmaal niet lukken, voordat ik weer eens een correct pasje uit mijn tas heb opgediept  98uiye
facebook.com/Burgeraedhoorn facebook.com/ehboblokkerzwaag  A universe is trapped inside a tear


JF1978

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 1
Reactie #37 Gepost op: 16 mei 2012, 19:22:17


99% van de mensen die er op zitten zijn waarschijnlijk gewoon de mensen die een BHV cursus voor werk hebben moeten volgen en verder niet in hulpverlening geïnteresseerd zijn.

dat lijkt me n beetje cru.
als je nix om hulpverlening geeft, ga je t ook niet opzoeken.
Reanimatie is niet nix en je daarvoor opgeven lijkt me een weloverwogen beslissing waard!


Moon

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 665
  • Instructeur EHBO/EHaK/(P)BLS/AED
Reactie #38 Gepost op: 16 mei 2012, 22:00:27
Ik heb net een reanimatie gedaan vanavond....en weer niemand die om mijn pasje of wat dan ook heeft gevraagd. Aanbellen (deur was niet open) en hup naar binnen.
facebook.com/Burgeraedhoorn facebook.com/ehboblokkerzwaag  A universe is trapped inside a tear


Wpie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 239
    • EHBO Enkhuizen
Reactie #39 Gepost op: 16 mei 2012, 22:08:42
ook ik ben begonnen uit een werksituatie
bijkomstig was het posten als ehbo'er , dat vond ik wel leuk om te doen
toen eenmaal aed allert in het leven geroepen wwerd ben ik daar ook lid van geworden
ik krijg niet veel meldingen , tot nog toe 5 in 2 jaar tijd
waarvan 1 echte reanimatie
ik wil wel wat betekenen in de hulpverlening voor zover ik kan (EHBO/Reanimatie AED)
ik heb idd weloverwogen die beslissing gemaakt
en zelfs zover dat ik de gemeente gevraagd heb om een AED aan mijn gevel te hangen om een grijs gebied groen te maken
vandaag kwam degene die daar de leiding in heeft bij mij thuis om te zien waar het moet komen
ik wordt waarschijnlijk volgende week gebeld om een afspraak te maken om de AED op te hangen aan mijn gevel aan de wegzijde zodat het voor IEDEREEN zichtbaar is dat het er is
ze dachten eerst om het op mijn erf te hangen , maar dat gaat me net te ver
45 graden verder is zelfde afstand , EN ik behoud mijn privacy EN het is vanaf de weg zichtbaar
dat is mij genoeg , ze hoeven dan mijn erf niet op en toch de AED in handen
Groet Willem Hulpverlener EHBO Reanimatie AED Website: http://www.ehboenkhuizen.nl