herkenbaarheid aed-alert

Auteur Topic: herkenbaarheid aed-alert  (gelezen 24683 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

EHBO-er

• Senior gebruiker
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #40 Gepost op: 16 mei 2012, 23:58:33
Ik zeg ook niet dat je het moet tonen, maar we krijgen vaak wel die vraag van cursisten. Of ze hun certificaat altijd mee moeten hebben of ze zich moeten legitimeren. Als je snel wilt handelen gaat dat nu eenmaal niet lukken, voordat ik weer eens een correct pasje uit mijn tas heb opgediept  98uiye

In mijn carriere als EHBO-er moest ik mijn diploma laten zien bij bepaalde bijscholingen als instructeur.
Als op straat naar je diploma gevraagd wordt, dan is er iets niet goed gegaan .....

ir. Auditor

• Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #41 Gepost op: 17 mei 2012, 01:12:29
En heel strikt gezien is het diploma ook helemaal niet vereist om de handelingen te verrichten die je als EHBO'er verricht. Je bent voor de wet niets meer dan iedere andere passant...... Alleen voor de verzekering is het nodig, en ik hoop de verzekering nooit nodig te hebben....

soetevent

• BHV / Burgernet AED
  • Forum gebruiker
  • 叁多
    • Bliksemdetectie.nl
Reactie #42 Gepost op: 17 mei 2012, 17:59:20
Het enige wat ik heb, is een reflecterend vest in de auto.
Maar dat is als ik onderweg iets tegenkom.
Dat heb ik nu één keer meegemaakt, in het donker, met een zwarte jas, zwarte broek....

De dag erop zo'n geel ding gekocht. Gebeurt mij niet weer, dat ze me niet kunnen vinden, omdat ik zo 'gecamoufleerd' was.

ir. Auditor

• Senior gebruiker
Reactie #43 Gepost op: 17 mei 2012, 18:22:13
In het buitenland is het ook verplicht zo een vest in de auto te hebben.

Roy26

• Werkzaam in het ziekenhuis + BHV'er
  • Junior gebruiker
  • **
Reactie #44 Gepost op: 14 april 2014, 16:49:55
Ik ben van mening dat een hesje niet gaat werken, dit moet je dan altijd bij je hebben en snel aandoen, dit kost teveel tijd zeker wanneer je het vergeet en twijfelt terug te rijden om het alsnog te gaan halen ''omdat je dan herkenbaar bent''. In de 9 reanimaties waar ik bij betrokken ben hebben ze nooit naar mijn gegevens gevraagd. Ze zijn vaak al blij met de hulp die je aanbied. Ook betrokken familie die bijv. de deur heeft open gezet en je keihard aanziet komen rennen en je zegt dat je voor een reanimatie komt, gaat je echt niet om je legitimatie vragen. vaak wordt er door de centralist aangegeven dat ook burgerhulpverleners onderweg zijn en dat je de deur moet openen zodat ze binnen kunnen en natuurlijk ook de professionele hulpverleners binnen kunnen[/i]

Joffry Ambu-Vpk

• Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #45 Gepost op: 14 april 2014, 23:57:31
Citaat van: Roy26 link=msg=1258278 date=1397486995
Ik ben van mening dat een hesje niet gaat werken, dit moet je dan altijd bij je hebben en snel aandoen, dit kost teveel tijd zeker wanneer je het vergeet en twijfelt terug te rijden om het alsnog te gaan halen ''omdat je dan herkenbaar bent''. In de 9 reanimaties waar ik bij betrokken ben hebben ze nooit naar mijn gegevens gevraagd. Ze zijn vaak al blij met de hulp die je aanbied. Ook betrokken familie die bijv. de deur heeft open gezet en je keihard aanziet komen rennen en je zegt dat je voor een reanimatie komt, gaat je echt niet om je legitimatie vragen. vaak wordt er door de centralist aangegeven dat ook burgerhulpverleners onderweg zijn en dat je de deur moet openen zodat ze binnen kunnen en natuurlijk ook de professionele hulpverleners binnen kunnen[/i]

Er zijn diverse hesjes in gebruik bij AED stichtingen etc, niet iedereen heeft altijd dat hesje mee(ligt in auto of fietstas of thuis, men draagt het tenslotte ioet 2/7 met zich mee, zelfde geldt voor een eventuele safeset met beademingsmasker etc.  Maar het vergroot wel de herkenbaarheid enenigzins de veiligheid door het herkenbaar zijn.
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod

Wpie

• Forum gebruiker
    • EHBO Enkhuizen
Reactie #46 Gepost op: 15 april 2014, 19:12:01
Ik heb standaard 4 vesten in de auto, 3 geel 1 oranje.
1 van de gele vesten heeft ook het EHBO logo op de rug.
Met de meeste oproepen heb ik geen vest aan, wel de AED in de hand.
Wel ben ik elke keer door de politie om mijn gegevens gevraagd.
Groet Willem Hulpverlener EHBO Reanimatie AED Website: http://www.ehboenkhuizen.nl

DeMassel

• Uitvoeringsbegeleider/Vakman verkeersmaatregelen
  • Senior gebruiker
  • Bordenslepende AED'er
    • Fautoograaf
Reactie #47 Gepost op: 15 april 2014, 20:13:22
Citaat van: Wpie link=msg=1258631 date=1397581921
Wel ben ik elke keer door de politie om mijn gegevens gevraagd.
Voor hulp achteraf?? (Valt onder slachtofferhulp dacht ik)
-Uitvoeringsbegeleider bij Traffic Service Nederland & Hobbyfotograaf -AED-bediener / Reanimator / BHV

Frank.

• Hoofdagent
  • Senior gebruiker
Reactie #48 Gepost op: 15 april 2014, 20:41:55
Slachtofferhulp biedt bij AED-alert geen hulp, omdat men geen slachtoffer is van misdrijf of ongeval. Stichting Sensoor biedt uitkomst in deze gevallen.

ir. Auditor

• Senior gebruiker
Reactie #49 Gepost op: 15 april 2014, 23:42:27
Citaat van: DeMassel link=msg=1258656 date=1397585602
Voor hulp achteraf?? (Valt onder slachtofferhulp dacht ik)

Gewoon om te registreren wie er in het huis van het slachtoffer waren waarschijnlijk.
Ik weet het niet zeker, maar mogelijk zou je je niet eens hoeven te legitimeren toch? Er is immers geen aanleiding voor volgens de identificatie plicht, je wordt nergens van verdacht zolang de bewoner je zelf binnen heeft gelaten en geen bezwaar heeft met het feit dat je er bent?