KNRM reddingbootdag (opendag)

Auteur Topic: KNRM reddingbootdag (opendag)  (gelezen 4796 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

KNRM-veere

  • Gast
Gepost op: 16 januari 2005, 17:26:46
Reddingbootdag 23 april a.s[/font][/color]

Op zaterdag 23 april 2005 organiseert de Koninklijke Nederlandse Redding Maatschappij (KNRM) haar jaarlijkse Nationale Reddingbootdag. Alle 39 reddingstations zijn dan open voor publiek. Het materieel kan worden bezichtigd en er kan worden meegevaren op de reddingboten van de KNRM. De Nationale Reddingbootdag duurt van 10.00 uur tot 16.00 uur.

De KNRM ontvangt geen overheidssubsidie, maar wordt in stand gehouden door vrijwillige bijdragen. Ruim 70.000 donateurs vormen de enige vaste inkomstenbron voor de organisatie met een exploitatie van 12 miljoen euro per jaar. Uit dit gegeven vloeide de idee voort dat de KNRM één keer per jaar iets zou moeten organiseren voor deze groep ‘supporters’.  Dat werd de Nationale Reddingbootdag: een dag die door veel donateurs wordt aangegrepen om nader kennis te maken met het personeel en het materieel van de Redding Maatschappij. Op diverse stations staan mensen lang in de rij om een tocht op open zee te mogen maken.

Bij een noodmelding komen de vaartochten als vanzelfsprekend te vervallen. Het meevaren op de reddingboot geschiedt op eigen risico en gebeurt alleen wanneer de weersomstandigheden dat toelaten.

Veel reddingstations geven donateurs voorrang. Neem daarom uw donateursbewijsje mee tijdens Reddingbootdag!

Zie ook de website




7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #1 Gepost op: 16 januari 2005, 18:44:48
Hij staat op de kalender  :).


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #2 Gepost op: 16 januari 2005, 19:55:54


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #3 Gepost op: 4 februari 2005, 16:27:21
dat is echt super, vorig jaar stukje met zo`n ding mogen sturen! vaart goed moet ik zeggen!!!

en lekkere snelheid
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


KNRM-veere

  • Gast
Reactie #4 Gepost op: 4 februari 2005, 16:41:49
dat is echt super, vorig jaar stukje met zo`n ding mogen sturen! vaart goed moet ik zeggen!!!

en lekkere snelheid

Zozo! :D Leuk hè varen met zo'n boot maar redden blijft een serieuze zaak! ::) Waar was het toen waar je mee hebt gevaren?


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #5 Gepost op: 4 februari 2005, 18:28:05
ja dat weet ik!!!!
daarom moet hij ook wel goed varen natuurlijk.

ik ben mee gevaren al een paar keer in ijmuiden
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Colin

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 947
Reactie #6 Gepost op: 9 april 2005, 10:43:15
Ik ga zeker. Dit wordt mijn derde keer. Vorig jaar hebben we een tour gemaakt langs Stellendam, Ouddorp (daar konden we niet meevaren want er waren problemen met de truck), Burghsluis en Westkapelle. Gaan er nog meer mensen naartoe.
Groeten, Colin


KNRM-veere

  • Gast
Reactie #7 Gepost op: 9 april 2005, 10:56:26
Ik ga zeker. Dit wordt mijn derde keer. Vorig jaar hebben we een tour gemaakt langs Stellendam, Ouddorp (daar konden we niet meevaren want er waren problemen met de truck), Burghsluis en Westkapelle. Gaan er nog meer mensen naartoe.

Als je toch zeeland aan doet kom dan ook eens langs Veere ;) Niet op zee maar toch leuk, kijk op www.knrm.nl/veere voor het programma.


Colin

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 947
Reactie #8 Gepost op: 9 april 2005, 11:01:24
Dat had ik ook al in gedachten. ;)
Groeten, Colin


KNRM-veere

  • Gast
Reactie #9 Gepost op: 9 april 2005, 11:14:18
Dat had ik ook al in gedachten. ;)

Hahaha Ok 8)