Zichtbaarheid van bevelvoerders

Auteur Topic: Zichtbaarheid van bevelvoerders  (gelezen 8648 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #10 Gepost op: 4 november 2012, 19:59:22
Zie hier een topic uit grochten van het forum over functionele herkenbaarheid bij de brandweer: http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=8181.0

Geen idee of alle verwijzingen in dat topic nog werken, maar er is dus in ieder geval beleid voor O0
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Koekerdt

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 367
Reactie #11 Gepost op: 8 november 2012, 18:37:30
Er zitten nog meer haken en ogen aan waaronder de indelingen voor Hoogwerkers, HV's etc. Maar dat lijkt me niet relevant.

Toevallig dat jij het wel weet want ik loop al een tijdje met een vraag daar over waar niemand me egt duidelijk antwoord op kan geven.

Het gebeurt wel eens dat een een nummer 5 en 6 mee gaan op de TS. Dit worden dan 115 en 116 lijkt me. Maar ik had ook van iemand begrepen dat 115 het eerste redvoertuig te plaatse is. Hoe zit dat dan?
Vers afgestudeerd Integraal Veiligheidskunde Veiligheidscoördinator op verschillende evenementen Geïnteresseerde in alle andere vormen van veiligheid


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #12 Gepost op: 8 november 2012, 18:45:24
Toevallig dat jij het wel weet want ik loop al een tijdje met een vraag daar over waar niemand me egt duidelijk antwoord op kan geven.

Het gebeurt wel eens dat een een nummer 5 en 6 mee gaan op de TS. Dit worden dan 115 en 116 lijkt me. Maar ik had ook van iemand begrepen dat 115 het eerste redvoertuig te plaatse is. Hoe zit dat dan?

Met een schuin oog vragend kijkend naar een proffesional zeg ik dat dat toch meestal **7 of **8 is?  ???

Afhankelijk van de TS waaraan die gekoppeld is, dus bijvoorbeeld 117, 118 of 127, 128.
Of was het de 150 serie?
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #13 Gepost op: 8 november 2012, 20:15:33
Een hoogwerker wordt over het algemeen aan de eerste TS gekoppeld. Hij krijgt in dat geval dus ook het nummer 115. Een HV wordt de 170 en een eventueel HA de 180
In het systeem is de 115 dus aan een redvoertuig toegewezen, en de 116 bestaat niet meer. Kan ook niet als je er vanuit gaat dat we met 6 man op de TS uitrukken. ;)


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #14 Gepost op: 9 november 2012, 16:24:46
Voor de verdere discussie over het met 8 man uitrukken http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=68449.0